نادران در مخالفت با وزیر پیشنهادی علوم:

نیلی اگر وزیر پیشنهادی بود حداقل باید به عنوان سرپرست وزارت علوم انتخاب می‌شد + صوت

عضو هیأت رئیس کمیسیون برنامه بودجه و محاسبات مجلس با بیان اینکه اگر قرار بود شما به عنوان وزیر معرفی شوید، پس چرا به عنوان سرپرست وزارت علوم معرفی نشدید؟ گفت: لااقل دو ماه به عنوان سرپرست وزارت علوم کار انجام می‌دادید تا هنر مدیریت شما را می‌دیدیم تا امروز قضاوت کنیم و بگوییم به عنوان یک سرپرست خوب می‌توانید تا دو سال دیگر وزیر علوم باشید.

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، الیاس نادران نماینده تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در جریان رأی اعتماد به وزیر پیشنهادی دولت و در مخالفت با محمود نیلی احمدآبادی گفت: امیدوارم امروز مجلس به هر تصمیمی که برسد به خیر و صلاح کشور و نظام آموزش عالی باشد.

عضو هیأت رئیس کمیسیون برنامه بودجه و محاسبات اظهار داشت: وقتی نیلی احمدآبادی به عنوان وزیر علوم پیشنهاد شد بنده با هیأت رئیسه مجلس صحبت کردم و استدعا نمودم که اگر آیین نامه داخلی مجلس اجازه می‌دهد بعد از سخنان رئیس جمهور و نیلی احمدآبادی رای‌گیری را انجام دهیم تا هم وقت مجلس گرفته نشود و هم بعضی کدورت‌ها ایجاد نمی‌شود و هم اینکه ما به بحث‌های دیگر می‌رسیم.

وی افزود: مذاکرات بین‌المللی و معیشتی مردم و همچنین طرح و  لوایحی که در دستور مجلس است برای ما اولویت دارد و مجلس تمام وقت بر طرح‌های اقتصادی و هم طرح‌های اساسی که وجود دارد را پیگیری می‌کند اما متأسفیم که وقت اعضای هیأت دولت و  مجلس گرفته می‌شود برای چنین بحثی.

نادران اظهار داشت: امروز از رئیس جمهور فرمایشات خوبی شنیدیم و کاش تشریف داشتند تا این مطالب را خدمتشان عرض می‌کردیم اما این فرمایشات خوب را کاش در جمع نخبگان هم می‌شنیدیم و ای کاش این فرمایشات خوب را در جمع مردم زنجان می‌شنیدیم زیرا فرمودند حرف‌هایی که باید اینجا بزنیم جای دیگر زدیم و حرف‌هایی که جای دیگر زدیم را اینجا زدیم و شما باید از مردم در مجلس دفاع می‌کردید.

نماینده تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر تصریح کرد: در جلسه استیضاح از شما درخواست شد تا تشریف بیاورید و نمایندگان استیضاح کننده از شما خواستند که به جای چهارشنبه، سه شنبه این جلسه تشکیل شود تا شما به سفر اردبیل‌تان برسید اما خود شما قرار را دوباره به چهارشنبه برگرداندید و در جلسه استیضاح فرجی دانا شرکت نکردید و بعد تریبون گیر آوردید و علیه مجلس صحبت کردید و بعد سخن از وحدت و همدلی می‌کنید. 

وی در ادامه افزود: کاش معاونان رئیس جمهور مذاکرات روز استیضاح را می‌دادند تا روحانی بخواند. بین خود و خدا آیا در آن روز مسئله صحبت شده در ارتباط با بورسیه‌ها بود؟ امان از دست مشاوران، می‌گویند گزینه اصلی ما ایشون است اما اگر کسی یک وزیری را به مجلس معرفی می‌کند و از مجلس رأی می‌خواهد ایجاب می‌کند که در هر نقطه که تریبونی گیر آورد به مجلس حمله کند؟ شما نماینده دارید بیاید از تریبون مجلس صحبت کند چرا مجلس را متهم می‌کنید و چرا برای مجلس حاشیه‌سازی می‌کنید؟ بورسیه‌ها چه ربطی به استیضاح فرجی دانا داشت؟

نادران بیان داشت: همان موقع استیضاح به ما گفتند که اگر فرجی‌دانا را استیضاح کنید از آن بدتر می‌آورند و به وعده‌شان هم عمل کردند البته در این مسئله صادق بودند. دولت راستگویان یعنی همین اما مجلس فارغ از این حاشیه سازی‌ها به وظیفه‌اش عمل می‌کند.

نماینده تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر خطاب به نیلی احمدآبادی گفت: اگر شما گزینه اصلی هستید بفرمایید امتیاز شما نسبت به فرجی دانا چیست؟ مدیرترید؟ متدین‌ترید؟ توانمندترید؟ سابقه مدیریتی شما در دانشکده مشخص است چرا چنین فضایی ایجاد شد تا دانشجویان بتوانند این  کارها را انجام دهند. مقام معظم رهبری بارها به اعضای شورای انقلاب فرهنگی فرمودند به اردوهای مختلط نبرید، به ترکیه یک اردوی مختلط می‌برید و چرا باید چنین اتفاقاتی بیفتد تا از تریبون مقدس مجلس این سخنان بیان شود حیف از تریبون مجلس.
 
عضو هیأت رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات اظهار داشت: اگر نیلی احمدآبادی گزینه اصلی بود چرا آشنا شب گذشته دوباره به مجلس حمله کرده و می‌گوید یک عده قلیلی می‌خواهند مجلس را اداره کنند؟ آیا این حرفها از سر خیرخواهی است و برای کمک به رأی شماست؟ مجلس با اینگونه سخنان تحریک نمی‌شود شما ترکیب مخالفین نیلی را ببینید آیا اینها همه پایداری هستند آقای لاریجانی، حدادعادل پایداری هستند؟ اصلا پایداری باشند آیا کفر است؟ شما که متوصل شده اید به ضد انقلاب‌های خارج از کشور و جرأت یک کلمه علیه اصلاح‌طلبانی که خط نظام قرمز را رد کرده‌اند صحبت کنید و یک مرزبندی با ضد انقلاب ندارید و مجلس زیر بار  این حاشیه سازی‌ها نمی‌رود.
 
وی در ادامه تصریح کرد: شکل معرفی نیلی احمد آبادی برای اولین بار دراین 35 سال گذشته جدید بود و اول نامه معرفی شما به رسانه‌ها داده شد و چهار روز بعد از تریبون مجلس خوانده می شود آیا این جدی گرفتن است؟ ما که صحنه را می‌دانیم.
 
نادران اظهار داشت: اما در باره بحث مدیریتی شما باید بگویم که دوستان می‌پرسند چرا نیلی احمدآبادی برای ریاست دانشگاه تهران به شورای عالی انقلاب فرهنگی معرفی نشده‌اید و وی در پاسخ می‌گوید که قرار بود برای صدارت وزارت علوم معرفی شوم. اما شما زمانی سرپرست دانشگاه تهران شدید که فرجی دانا هنوز وزیر علوم بود مگر در مجموعه دولت هم غیب گو و رمال وجود دارد و از آن موقع می‌دانستند که فرجی دانا استیضاح می‌شود تا شما را معرفی کنند نهادهای نظارتی و نمایندگی مقام معظم رهبری نظراتشان چه بود؟ صادقانه صحبت کنید.
 
نماینده تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر افزود: اصلا فرض را بر این می‌گیرم که از اول قرار بود شما به عنوان وزیر معرفی شوید، پس چرا به عنوان سرپرست وزارت علوم معرفی نشدید؟ چرا شخص دیگری را به عنوان سرپرست انتخاب کردند لااقل دو ماه به عنوان سرپرست وزارت علوم کار انجام می‌دادید تا هنر مدیریت شما را می‌دیدیم تا امروز قضاوت کنیم و بگوییم به عنوان یک سرپرست خوب می‌تواند تا دو سال دیگر وزیر علوم باشد.
 
عضو هیأت رئیس کمیسیون برنامه بودجه ومحاسبات بیان داشت: در بحث فتنه اساسی‌ترین نکته این است که تعدادی از افراد برای دلسوزی و دفاع از ارزش‌ها و برای مقابله با فتنه‌گری‌ها آمدند جریان را مدیریت کردند نیلی در دی ماه 88 آن نامه را می‌نویسد بعد از 16 آذر، 16 آذری که در همان دانشکده فنی به عکس امام (ره) جسارت شد و شما مدیر همان دانشگاه بودید و نامه را امضا کردید و بعد می‌گویید من در فتنه نقشی نداشتم ما موضع نمی‌خواهیم بلکه عملکرد می‌خواهیم.
 
وی خطاب به نیلی احمدآبادی گفت: بگویید درجریان فتنه عملکردتان چه بوده و نیلی گفت که آن افراد توبه کردند و حر بودند، حر که جلوی امام حسین (ع) را گرفت در همان روز در لشگر امام حسین (ع) نماز خواند و توبه کرد اما این آقایان که حرف‌هایشان زده می‌شود امروز پشت مقام معظم رهبری نماز می‌خوانند؟

برای دانلود فایل صوتی اینجا کلیک کنید.
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار