آیت‌الله حائری شیرازی در همایش استکبار ستیزی:

برای امر به معروف نباید ستیز را به کار برد/کاری کنیم که آمریکا در مقابلمان به ستوه بیاید

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه کار عمده‌ای که امام حسین(ع) در حرکت عاشورا کرد فرصت دادن به طرف مقابل بود عنوان کرد: حضرت در کربلا به طرف مقابل فرصت داد که خود را معرفی یعنی اگر می‌خواهد شرارتی انجام دهد بکند و تا از ریشه ولایت را بپذیرد.

به گزارش خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران، آیت‌الله حائری شیرازی عضو مجلس خبرگان  رهبری در همایش استکبارستیزی دانشگاه تهران گفت: مشکل دشمنان اسلام این است که اسلام و انسان را نشناخته‌اند چه در مسئله استکبارستیزی و چه در تحلیل جریانات انقلاب چه در اقدامات امام راحل مبنای اصلی انسان‌شناسی را غلط برداشت کرده‌اند.
 
وی تصریح کرد: قرآن سرتاسر انسان‌شناسی است هرگاه اسم پیامبر به میان آمد منظور انسان و هرگاه از جبار اسم می‌برند منظورش جهل است.

عضو مجلس  خبرگان رهبری با بیان اینکه قرآن کتاب عقل و جهل است اظهار داشت: بسیاری از دوگانگی‌هایی که آمریکا در مقابل منطقه پیش می‌آید ریشه در این دارد که انسان را نمی‌شناسند.
 
وی افزود: استکبار جهانی چهره دوگانه‌ای دارد؛ زمانی که آمریکا با مردم عالم صحبت کرده و می‌گوید که ایران حقوق بشر را رعایت نمی‌کند باید افراد چهره ننگ غرب را بهتر بشناسند.  
 
وی ادامه داد: دلیل مقابله آمریکا دقیقا رعایت حقوق بشر است اما آنچه در عالم مطرح می‌کند عدم رعایت حقوق بشر است و حال او یک دجال است. 

حائری شیرازی با بیان اینکه در زمان ما در یک حدی فساد مافوق زمان‌های دیگر است ادامه داد: انسان‌هایی که با ایمان به خداوند متصل می‌شوند اخلاق فاضله پیدا کرده و در مقابل آن کسانی که به دنبال هوا و هوس و اغراض و ولایت استکبار را می‌پذیرند طبعا اخلاق خود را از دست داده و به فساد رو می‌آورند.  
 
وی افزود: انسان جنبه جهل و عقل او در سیری که طی می‌کند تکراری نبوده و ممتد است هرنسلی سرآغاز نسل دیگری است می‌بینیم که هرچه به جلو می‌رویم پیچیده و دارای تضاد است که ما باید در مقابل هرگونه مشکلات بایستیم.  
 
آیت الله حائری با بیان اینکه برای امر به معروف نباید ستیز را به کار برد ادامه داد: در مسئله امر به معروف باید به ریشه آن پرداخت تنه درخت خوش اخلاقی، ولایت است باید علت‌ و علل را یافت.  
 
وی ادامه داد: به جای صحبت و گفتار به زبانی که تمام عالم می‌فهمند می‌بایست از زبان عمل مانند حضرت حسین(ع) استفاده کرد.  
 
عضو مجلس خبرگان با بیان اینکه کار عمده‌ای که امام حسین(ع) در حرکت عاشورا کرد فرصت دادن به طرف مقابل بود عنوان کرد: حضرت در کربلا به طرف مقابل فرصت داد که خود را معرفی یعنی اگر می‌خواهد شرارتی انجام دهد بکند و تا از ریشه ولایت را بپذیرد.
 
وی بیان داشت: کسی که حج نماز و روزه به پا می‌کند و با ولایت خصومتی دارد اعمالش قبول نیست و تنها اعمال الهی در گرو ولایت است اگر کسی ولایت داشت با نماز اخلاقش اصلاح و اگر تنها نماز را بپا داشت و 50 سال به ولایت انحرافی رو آورد مانند هرمله و ابن سعد خواهد بود.  
 
وی ادامه داد: امام حسین(ع) به دنبال قهرمانی نبود چرا که اگر بود از دشمنش تقاضا نمی‌کرد بلکه به دنبال بندگی و وظیفه انسانی بود.

حائری شیرازی با بیان اینکه استکبارستیزی امام حسن(ع) از امام حسین کمتر نیست تصریح کرد: چرا که امام حسن(ع) در زمان خودش صلح کرد و همین صلح منجر به هموار شدن راه امام حسین(ع) شد.  
 
وی افزود: امام(ره) یک محافظ نداشت با وجود اینکه شاه از همه امکانات دارا بود امام خمینی(ره) همیشه حرفی برای گفتن داشت و استکبار از ما می‌خواهد که در مقابلش حرفی داشته باشیم و کاری کنیم که آمریکا در مقابلمان به ستوه بیاید.  
 
وی در پایان خاطر نشان کرد: محل نزاع عقاید انسان‌هاست انسان با اندیشه‌اش انسان می‌شود عمل بدون اندیشه کاری مانند داعش را پدید می‌آید داعش هنوز انسان نشده می‌خواهد مسلمان شود و مسلمانی قبل از انسانیت سودی ندارد کسانی که به دنبال جریان عاشورا هستند توجه کنند که عاشورا پیکار گفتار است.

انتهای پیام/
 
 
 
 
 

برچسب ها: مقابل ، منطقه ، انسان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار