استاندار کرمان با اشاره به اینکه بهترین تکیه گاه فرهنگی جامعه قرآن بوده که باید در همه ابعاد و زمینه ها سرمشق زندگی قرار گیرد، گفت: مشارکت های مردمی باید عهده دار مدیریت فعالیتهای قرآنی باشد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران کرمان و بنا به اعلام روابط عمومی استانداری ،علیرضا رزم حسینی در دومین جلسه شورای هماهنگی توسعه قرآنی، افزود: با استقرار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران فرهنگ قرآن به بطن زندگی مردم آمد و این مطلب به خوبی درک و نهادینه شد و امروز شاهد رشد روز افزون این فرهنگ در جامعه هستیم.

وی با تاکید براینکه فعالیت های قرآنی باید به گونه ای گسترش یابد که مورد اقبال نسل جوان نیز قرار گیرد، خاطر نشان کرد: باید در همه حوزه ها همچون حوزه فردی از قبیل عبادت، طهارت و دین و نیز حوزه های سیاسی و... قرآن را الگو قرار داده و با بهره گیری از دستورات ناب آن، به ترویج و گسترش قرآن اهتمام ورزیم.

استاندار کرمان یادآور شد: نباید با وجود همه هجمه های خارجی، متن انقلاب را فراموش نماییم زیرا توسعه زمانی معنا پیدا می کند که در همه ابعاد صورت پذیرد بنابراین اعتقاد بر این است که همراه با توسعه اقتصادی در استان، باید توسعه فرهنگی و قرآنی نیز مدنظر قرار گیرد.

رزم حسینی گفت: باید از دولتی شدن فعالیت های قرآنی پرهیز و به سوی جلب مشارکت های مردمی برای مدیریت و توسعه این فعالیتها حرکت نماییم.

در ادامه این مراسم معاون هماهنگی و نظارت راهبردی شورای توسعه فرهنگ قرآنی کشور با اشاره به اینکه توسعه فعالیهای قرآنی در کرمان کند بوده و باید پیشرفت های فرهنگی و قرآنی بیش از پیش مدنظر قرار گیرند، افزود: شورایی27نفره تحت عنوان مجلس قانونگذاری قرآنی متشکل از تعدادی از نمایندگان مجلس، وزرای دولت و مسئولان عالی رتبه اقدام به ترسیم چشم انداز فعالیتهای قرآنی در کشور نموده اند که در این راستا 3 کمیسیون آموزش عمومی، تبلیغ و ترویج و نیز آموزش عالی راه اندازی شده اند.

محمد انجم شعاع یادآور شد: این سه کمیسیون در ابعاد محدود به استان ها، به سه کمیته با همان عنوان تبدیل شده که اقدام به ساماندهی موسسات و اتحادیه های قرآنی و نیز سیاست گذاری کلان در زمینه های ترویج و گسترش قرآن مجید می نماید.

وی به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر پرورش نخبگان قرآنی اشاره و خاطر نشان کرد: استان کرمان از لحاظ نخبه پروری در رشته هایی همچون حفظ، صوت و لحن و قرائت در بین سایر استان های کشور دارای رتبه بیست و هشتم بوده که باید در زمینه ارتقا و بهبود وضعیت نیز تمهیداتی اندیشیده شود

انتهاي پيام/ز

برچسب ها: فعالیت ، قرآنی ، کرمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.