اصفهان؛

کمک قریب به 30 میلیارد ریال خیرین و داوطلبان به صورت مستقیم و غیر مستقیم به نفع نیازمندان

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اصفهان از پایان حضور سفرنامه سلامت و امید جمعیت هلال احمر در در استان اصفهان خبر داد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اصفهان، محسن مومنی هدف از سفرنامه سلامت و امید را اشاعه و ارتقاء فعالیتها و خدمات داوطلبی بیان کرد و افزود : این سفرنامه در چهار روز از سوم لغایت ششم آبانماه در چهار شهرستان اصفهان ، خمینی شهر ، مبارکه و چادگان برگزار شد.

وی اضافه کرد : سفرنامه سلامت و امید با حضور پرشور و استقبال بی نظیر خیرین و داوطلبان جمعیت هلال استان اصفهان و با همت و مشارکت مسئولین استانی و شهرستانی ، همچنین حضور گرم ریاست سازمان داوطلبان و مدیرکل روابط عمومی جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران در روز پایانی همراه بود.

مومنی خاطر نشان کرد : خیرین وداوطلبان هلال احمر در چهار شهرستان محل برگزاری سفرنامه در مجموع پانزده میلیارد و دویست و پنجاه میلیون ریال جهت کمک به بیماران نیازمند سرطانی و صعب العلاج به صورت نقدی کمک کردند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اصفهان ادامه داد : نه هزار متر زمین توسط خیرین جهت احداث پایگاه امدادونجات و با هدف سلامت هموطنان عزیز به ارزش پنج میلیارد ریال به جمعیت هلال احمر استان اصفهان واگذار شد همچنین مجتمع فولاد مبارکه نیز آمادگی خود را جهت احداث پایگاه امدادونجات جاده ای با هزینه تقریبی شش میلیارد ریال اعلام نمود.

وی با اشاره به همکاری و حضور حسن اکلیلی هنرمند داوطلب هلال احمر استان در اجرای برنامه اضافه کرد : نمونه ای از تابلوی استاد فرشچیان با امضای استاد که توسط خانواده ایشان در جهت کمک به بیماران به جمعیت هلال احمر استان واگذار شده بود به نفع بیماران نیازمند به مزایده گذاشته شد که این تابلو در نهایت با مبلغ دویست و ده میلیون ریال فروخته شد و گلدان میناکاری شده ای که توسط هنرمند داوطلب هلال احمر استان به نفع بیماران اهدا شده بود به مبلغ دو میلیون ریال فروخته شد همچنین بازارچه خیریه ای در روز اول و در شهرستان اصفهان افتتاح شد که عواید آن به مدت ده روز به نفع بیماران نیازمند صرف می شود .

مومنی گفت : محمدرضا ساکت داوطلب برتر هلال احمر استان و مشاور رئیس لیگ برتر فوتبال کشور نیز در اولین روز از اجرای سفرنامه سلامت و امید نوید نامگذاری یک هفته به عنوان هفته هلال احمر را در تقویم لیگ برتر با هدف تجلیل از خدمات بی منت و عام المنفعه داوطلبان هلال احمر در این هفته را داد.

وی خاطر نشان کرد: چند تن از داوطلبان فعال و قهرمانان رشته های کشتی ، وزنه برداری و دو ومیدانی جهان نیز تمایل خود را جهت کمک به بیماران نیازمند اعلام کردند و کارآفرین و مخترع کشوری نیز 3 اختراع خود را جهت بهره برداری به نفع نیازمندان اهدا کرد.

مومنی یادآور شد: ازدیگربرنامه های اجراشده در سفرنامه سلامت وامیدجمعیت هلال احمراستان اصفهان می توان به برپایی سیاه چادرهای عشایر و معرفی غذاهای سالم و اسلامی ، اهدای خون توسط داوطلبان ، مشاوره ومعاینه ارتوپدی فنی واندامهای مصنوعی، برپایی چادرهای سلامت باحضورپزشکان متخصص داوطلب از جمله متخصص جراحی ، متخصص داخلی ، دندانپزشک ، فیزیوتراپی ، مشاوره تغذیه و بهداشت همچنین ارائه خدماتی نظیرتست قندخون وکنترل فشارخون،مشاوره روانشناسی و توزیع بروشورهای آموزشی و عضوگیری از عموم مردم اشاره نمود.

انتهای پیام/ز
برچسب ها: اصفهان ، جمعیت ، هلال ، احمر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.