رئيس مجلس نمايندگان آمريکا:

اوباما بين دوستان و دشمنان خود بر سر ايران و اسرائيل سردر گم شده است

"جان بونر" با انتقاد از باراک اوباما رئيس جمهور آمريکا گفت اوباما بين دوستان و دشمنان خود بر سر ايران و اسرائيل سردر گم شده است.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از روزنامه واشنگتن تايمز، در پی اظهارات تند یکی از مقامات دولت آمریکا علیه "بنیامین نتانیاهو" نخست وزیر اسرائیل و ترسو نامیدن او، "جان بونر" رئیس مجلس نمایندگان آمریکا با انتقاد از دولت اوباما گفت اوباما بین دوستان و دشمنان خود سردرگم شده و همین سردرگمی باعث عدم برخورد قاطع شده است. 

بونر گفت اکنون زمان آن فرا رسیده است که اوباما با متحدان آمریکا رفتار بهتری داشته باشد و با دشمنان آمریکا به شدت برخورد کند. 

"بونر" همچنین اوباما را به نقض توافق مهم بین احزاب اصلی آمریکا متهم کرد و افزود هنگامیکه رئیس جمهور آمریکا درباره ایران و اسرائیل بحث می کند بعضی اوقات برای او سخت است که فکر کند چه کسی دوست آمریکاست و چه کسی دشمن آمریکاست. 
بونر در بیانیه ای همچنین از اوباما که اجازه داده است یکی از مشاوران ارشد کاخ سفید به خودش اجازه دهد از عبارات و کلمات غیر محترمانه علیه نخست وزیر اسرائیل استفاده کند انتقاد کرد. مشاور ارشد اوباما که نامش منتشر نشده است اخیرا نتانیاهو را یک آدم ترسو و فاقد شهامت سیاسی در لحظات حساس تصمیم گیری توصیف کرده است. 

همین گزارش حاکی است روابط میان اوباما و نتانیاهو در چند سال اخیر متشنج و سرد بوده است و جمهوریخواهان کنگره آمریکا پیوسته از رئیس جمهور این کشور به سبب اتخاذ مواضع سخت در مقابل سیاست های نتانیاهو گله مند بوده اند. در حالی که نخست وزیر اسرائیل همواره تلاش داشته است تا دیدگاه تند و شدیدی در قبال برنامه هسته ای ایران ایجاد کند اما کاخ سفید سعی کرده است از طریق مذاکرات هسته ای، موضوع را حل کند. 

در تازه ترین تنش بین آمریکا و اسرائیل، دولت اوباما به شدت از پروژه ساخت شهرک ها در نواحی فلسطینی عصبانی شده است. کاخ سفید در پاسخ به انتقاد "جان بونر" رئیس مجلس نمایندگان آمریکا اعلام کرده است که خود رئیس مجلس پیوسته از زبان طعنه آمیز و انتقادی استفاده می کند. "جاش ارنست" سخنگوی کاخ سفید با اشاره به روابط قوی و محکم آمریکا و اسرائیل ، استفاده از کلمات غیر محترمانه از سوی یک مقام آمریکایی علیه نخست وزیر اسرائیل را نادرست اعلام کرد و گفت این کلمات و عبارات و همانند اینها منعکس کننده دیدگاه و نظرات دولت اوباما نیست و روابط آمریکا و اسرائیل بسیار نزدیک است.




انتهای پیام./
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار