چامسکی آمریکا را بزرگترین دولت تروریستی جهان توصیف کرد

نوآم چامسکی در مقاله‌ای دولت آمریکا را بزرگترین دولت تروریستی جهان توصیف کرد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی پرس‌تی‌وی، صاحبنظر آمریکایی تصریح کرد دولت آمریکا بزرگترین دولت تروریستی جهان است.

نوآم چامسکی که مورخ و فیلسوف و زبانشناس معروف آمریکایی است امروز مقاله‌ای درباره عملکرد دولت آمریکا منتشر کرد. وی در این سرمقاله از سیاستهای آمریکا به شدت انتقاد کرد و گفت آمریکا اصلی‌ترین حکومت تروریستی جهان است.

  چامسکی در این مقاله گفته است آمریکا از بهانه مقابله با تروریستهای داعش استفاده می‌کند تا حملات هوایی در عراق و سوریه انجام بدهد. اما به گفته چامسکی، آمریکا با مداخله‌اش در منطقه خاورمیانه ، عامل شکل گیری این گروه تروریستی بوده است. 

چامسکی در این مقاله از استفاده آمریکا از هواپیماهای بدون سرنشین برای ترور انتقاد کرده و آن را بزرگترین عملیات تروریستی جهان توصیف کرده است. 

آمریکا از حملات با هواپیماهای بدون سرنشین در چندین کشور اسلامی از جمله سومالی و یمن و پاکستان استفاده می کند. آمریکا می گوید در این حملات شبه نظامیان تروریست هدف قرار می‌گیرند اما بسیاری از قربانیان این حملات، از غیرنظامیان هستند.

 چامسکی در این مقاله، اقدامات کشنده و ویرانگر آمریکا علیه کوبا ازجمله تحریمهای چندین ساله آن علیه این کشور را محکوم کرده است.


انتهای پیام/




اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار