رابرت هانتر : "دشمن سازی" از کشورهای خاورمیانه ، تخصص اسرائیل است

در صورت رسیدن به توافق ، تندروهای آمریکایی شکست می خورند.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران؛  رابرت هانتر سفیر سابق آمریکا در ناتو ، طی یادداشتی برای سایت لوبلاگ ، به تشریح دلایل مخالفت اسرائیل با توافق احتمالی هسته ای ایران و قدرتهای جهانی پرداخته است.
هانتر در این مقاله ، تاکید می کند حتی اگر مذاکرات در بازه زمانی تعیین شده به نتیجه نرسد ، این گفت و گوها تمدید خواهد شد.
سپس وی بعنوان یک دیپلمات آمریکایی اذعان می کند " دشمن سازی " از کشورهای خاورمیانه ، تخصص اسرائیل است. زیرا این رژیم جعلی ، با این کار از تعهد آمریکا برای حفظ امنیت خویش ، اطمینان خاطر پیدا می کند.
هانتر معتقد است برای شروع پروسه توافق با ایران بر سر مساله هسته ای ، لازم است دولت اوباما و مشاورین امنیت ملی وی ، ایران را از انزوا (؟!)خارج کنند. زیرا با این کار ایران به آنها اعتماد پیدا می کند.
هانتر معتقد است اسرائیل و شرکای عرب آن نظیر عربستان سعودی ، می توانند از لابی خود در آمریکا بر ضد توافق هسته ای بهره گیرند. او یکی از مهمترین این لابی ها را لابی سلاح در آمریکا می داند که از طریق ایران هراسی سعی در فروش سلاح های خود دارند.
هانتر در بخش پایانی یادداشت خود اذعان می کند حتی اگر ایران و آمریکا بر سر مساله هسته ای به توافق برسند ، اختلافات دو طرف کماکان در مورد سوریه و جریان مقاومت پابرجاست.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار