تمایل پاکستان برای آموزش نیروهای امنیتی "افغانستان"

رییس ارتش پاکستان در دیدار خود با مقامات ارشد افغانستان در کابل پیشنهاد آموزش نیروهای نظامی افغانستان را ارائه کرد.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران ، به نقل از خبرگزاری شینهوا، در پی خروج نیروهای بین‌المللی از افغانستان، حضور رییس رییس ارتش پاکستان راحیل شریف در این کشور امری مهم تلقی می‌شود و همکاری پاکستان و افغانستان پس از خروج این نیروها راه‌حلی به سمت صلح و آشتی با طالبان افغانستان است.

ارتش پاکستان در پایان این سفر یک روزه در بیانیه‌ای اعلام کرد: ژنرال راحیل شریف اعلام کرد طیف گسترده‌ای از نهادهای آموزشی پاکستان آماده آموزش نیروهای امنیتی افغانستان هستند.

در این بیانیه تاکید شد که یک افغانستان با ثبات و آرام بهترین منفعت را به پاکستان می‌رساند و تنها راه برای اطمینان بخشی از امنیت منطقه‌ای مقابله با تروریسم به عنوان دشمن مشترک هر دو کشور است.

وزیر دفاع افغانستان، رییس ستاد مشترک ارتش و مقامات افغان، توضیحاتی را به شریف و هیات پاکستانی همراه وی درخصوص شرایط اخیر امنیتی در افغانستان ارائه کردند.

دو طرف هم‌چنین درخصوص انتقال مسوولیت امنیت به نیروهای امنیت ملی افغانستان، همکاری دوجانبه بیشتر میان افغانستان و پاکستان با تاکید ویژه بر مکانیزم هماهنگی مرزی بین دو کشور و و تبادل اطلاعات امنیتی و شفاف سازی بحث و گفت‌وگو کردند.

ارتش پاکستان همچنین تاکید کرد: مسائل مربوط به بهبود روابط نظامی دوجانبه نیز در این نشست مورد بحث قرار گرفت.

انتهای پیام

منبع: ایسنا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.