ایلام؛

ارزش یک هزار و 200 میلیارد ریالی گندم تولیدی کشاورزان دهلرانی

مدیرکل جهاد کشاورزی استان ایلام گفت: سهم گندم تولیدی شهرستان دهلران در سال جاری 100 هزار تن بوده که مبلغی بالغ بر یک هزار و 200 میلیارد برآورد شده است.


به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران ایلام؛ عبدالرضا بازدار  امروز در هشتمین نشست مجمع عالی بسیج دهلران گفت: 50 هزار هکتار از زمین های کشاورزی منطقه دشت عباس دهلران با برنامه ریزی صورت گرفته از سوی جهاد کشاورزی استان در طی سه سال، عملیات تسطیح اراضی بر روی آنها انجام خواهد گرفت.
رییس جهاد کشاورزی استان ایلام  با بیان اینکه  20 هزار هکتار از این مساحت به ارزش 8 هزار و 500 میلیارد ریال از طریق مناقصه به صورت پیمانی به موسسه جهاد نصر واگذار شده است افزود:  با توجه به ظرفیت های موجود، دهلران نیازمند داشتن شعبه نظام مهندسی در حوزه کشاورزی است و برای تحقق این مهم در حال پیگیری از طریق مسوولان ذیربط هستیم.
بازدار بر ضرورت بهره برداری علمی و مکانیزه در کشاورزی تاکید کرد و گفت: با توجه به قوانین بانکی کشور، برای اجرای طرح های کشاورزی اکتفا کردن به تسهیلات بانکی کافی نبوده بلکه  متقاضیان و فارغ التحصیلان کشاورزی مبالغی را بايد بعنوان آورده داشته باشند.
وی با اشاره به کیفیت مناسب 'بذر' مورد نیاز کشاورزان استان اضافه کرد: جهاد کشاورزی استان از 24 هزار تن بذر مورد نیاز کشاورزان 20 هزار تن را میان کشاورزان توزیع کرده است در حالیکه طبق قانون موظف به توزیع 75 درصد بذر مورد نیاز کشاورزان یعنی چیزی در حدود 15 هزار تن هستیم.
شهرستان گرمسیری دهلران با 100 هزار هکتار زمین کشاورزی در 228 کیلومتری جنوب ایلام واقع شده است.

انتهای پیام/ب
 
برچسب ها: گندم ، تولیدی ، دهلران ، ایلام
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.