رونمایی از پیراهن تیم نوجوانان در لیگ برتر؛

داورزنی: در پشتوانه‌سازی می‌خواهیم الگو باشیم/ شهیدیان: حسین معدنی همیشه در لیگ حضور دارد

نشست خبری در خصوص حضور تیم ملی والیبال نوجوانان در مسابقات لیگ برتر امسال امروز در هتل المپیک برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران، این نشست خبری با حضور محمدرضا داورزنی(رئیس فدراسیون والیبال)، علی شهیدیان(مدیرعامل باشگاه ارتعاشات صنعتی)، محمود افشار دوست (دبیر کل فدراسیون والیبال)، علیرضا دریابیگی سرپرست تیم ملی والیبال نوجوانان کشورمان و جمعی از فعالان عرصه رسانه حضور داشتند.

محمدرضا داورزنی رئیس فدراسیون والیبال در این نشست اظهار داشت: تصمیم گرفتیم به منظور آماده سازی بیشتر ملی پوشان نوجوان کشور برای حضور در مسابقات جهانی، آن‌ها را در مسابقات لیگ برتر شرکت دهیم تا بتوانند مسیر رو به رشد خود را به بهترین نحو دنبال کنند.

وی تصریح کرد: با بررسی‌هایی که انجام دادیم (با توجه به این که سال‌ها می خواستیم این مدل حضور در لیگ برتر را تجربه کنیم ولی بنا به دلایلی این امرمیسر نمی‌شد) بالاخره این اتفاق افتاد و این مدل را به عنوان یکی از مدل‌هایی که برای رشد رده سنی پایه به عنوان الگو ارائه کنیم.

رئیس فدراسیون والیبال اظهار داشت: پس از بررسی‌های مختلفی که صورت گرفت جمع بندی ما این بود که چون در عرصه جهانی والیبال ایران دارای جایگاه ویژه و خوبی است نگاه دنیا به کشورمان در این رشته ویژه است از طرفی هم انتظارات عمومی مردم از والیبال بالا رفته و مردم می‌خواهند تیم ملی در تمام عرصه‌ها نتایج قابل قبولی را به دست آورد. با توجه به این مسأله پشتوانه سازی برای تیم ملی بزرگسالان یکی از ضرورت‌های اصلی برای والیبال کشور بود.

داورزنی گفت: در گذشته روال بر این بود که ملی پوشان بعد از مسابقات آسیایی به باشگاه‌ها بازگشته و در تیم خود به عنوان بازیکن نوجوان در لیگ بازی می‌کردند و در برخی موارد ملی پوشان در ترکیب تیم باشگاهی خود قرار می‌گرفتند در برخی موارد هم فرصت بازی به آن‌ها داده نمی‌شد این وضع حدود شش ماه ادامه داشت و بعد از آن نوجوانان در اختیار تیم ملی قرار می‌گرفتند و تازه کار برای هماهنگ سازی آغاز می‌شد، ما در سال گذشته شاهد بودیم در تیم کاله به "میلاد عبادی پور" در طول مسابقات لیگ فرصت بازی داده شد وی نشان داد که پتانسیل کسب جایگاه مطلوب و خوب را در تیم ملی دارد.

رئیس فدراسیون والیبال در ادامه افزود: توانستیم پس از بررسی‌های مختلف با حامی مالی مطمئنی به توافق برسیم که ملی پوشان را از نظر مالی حمایت کند و آن‌ها بدون دغدغه و در آرامش کار خود را دنبال کنند و بتوانند در طول مدت 6 ماه نیمه دوم سال هم تمرینات خوب و متوالی داشته باشند. برای حضور این تیم در خصوص نتیجه گیری اما و اگرهای زیادی بود اما من معتقدم تیم نوجوانان ایران به لحاظ توانایی و شرایطی که دارد می‌تواند تا اواسط جدول رده بندی جایگاه خود را حفظ کند. به طور کل فلسفه وجودی تشکیل این تیم آماده سازی بیشتر برای حضور در مسابقات جهانی است. برای ما بیشترین اهمیت در شرایط کنونی را بازی کردن دارد. طبیعی است که ملی پوشان در این تیم در تمامی هفته‌های لیگ جزو نفرات فیکس خواهند بود و سریعتر تجربه کسب می‌کنند و انسجام تیمی آن‌ها حفظ می‌شود.

در ادامه علی رضا شهیدیان مدیرعامل باشگاه فرهنگی ورزشی ارتعاشات صنعتی ایران اظهار داشت: ما برای ورود به لیگ برتر والیبال انگیزه‌های مختلفی داشتیم نخست این که ما دارای سابقه ورزشی در این رشته بودیم این مسأله به ما دلگرمی می‌داد. ما پنج سال قبل تیم را با همت مرحوم "حسین معدنی" تشکیل دادیم وی کمک‌های زیادی به ما کرد و "حسین" تمام راه‌ها و سیاست‌های والیبال را به ما آموخت.

دوم این که ما در نخستین گام حضورمان در والیبال حمایت از نوجوانان را سرلوحه کارمان قرار دادیم آن موقع هدف ما برد و کسب نتیجه بود ولی امسال هیچ انتظاری از تیم ندارم، یک هدف داشتیم و آن هم حمایت از نوجوانان ملی پوش. سعی کردیم تصویر عزیزترین شخص والیبال را روی پیراهن بازیکنان تیم قرار دهیم تا همه بدانند حسین همیشه در لیگ حضور دارد.

وی یادآور شد: من به هیچ عنوان در تصمیمات این تیم دخالت نمی‌کنم، سرپرست و سرمربی تصمیم گیرندگان برای تیم ارتعاشات هستند ما می‌خواهیم حامی خوبی برای این تیم باشیم تا در مسابقات جهانی کسب افتخار کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.