مدیرکل امور بانوان شهرداری تهران

هشتمین گردهمایی و میثاق زنان عاشورایی برگزار می‌شود

مدیرکل امور بانوان شهرداری تهران اعلام کرد هشتمین گردهمایی و میثاق ده هزارنفری "زنان عاشورایی" دوشنبه 19 آبان ماه در مهدیه امام حسن مجتبی(ع) برگزار می‏شود.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران ، نرگس معدنی پور با اشاره به برگزاری گردهمایی  و میثاق ده هزار نفری زنان عاشورایی، گفت: هشتمین دوره این گردهمایی نوزدهم آبان ماه مصادف با شانزدهم محرم الحرام در مهدیه امام حسن مجتبی(ع) برگزار می‏شود.

وی تصریح کرد: نهادینه کردن فرهنگ اسلامی و ایرانی برای رسیدن به جامعه سعادتمند مطابق با معیار‏ها و ارزش‏های اسلامی از جمله اهداف معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران به شمار می رود.

معدنی پور افزود: ماه محرم ظرفیت‏های عظیمی برای فرهنگسازی دارد و وقایع عاشورا زمینه‏های الگویی بسیاری برای جامعه دارد، که در این بین نقش زنان در خور توجه است، ایثار، صبر، استقامت و خطبه‏های دشمن شکن حضرت زینب(س)  نه تنها در آگاهی مردم آن دوران بلکه در آگاهی دادن به تمامی انسان‏ها در تمامی دوران‏ها از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و موجب بقا و جاودانگی اسلام شده است.

مدیر کل امور بانوان شهرداری تهران در ادامه گفت: در این گردهمایی برنامه‏هایی شامل مداحی، سخنرانی و تعزیه برگزار خواهد شد تا بانوان تهرانی ضمن بهره‏مندی از مراسم عزاداری و سوگواری با آرمان‏های والای قیام امام حسین(ع) آشنا شده و با امامشان عهد و میثاق دوباره ببندند و بر مظلومیت و مصیبت‏های حضرت زینب(س) سوگواری کنند و صبر و استقامت ایشان را الگوی زندگی خویش قرار دهند.

 این مراسم روز دوشنبه 19 آبان ماه مصادف با شانزدهم محرم الحرام از ساعت 8:30 الی 12:30 همراه با اقماه نماز ظهر و عصر در  مهدیه امام حسن مجتبی(ع) واقع در میدان آزادی، خیابان آزادی، نرسیده به تقاطع بزرگراه یادگار امام (ره) برگزار می شود.
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار