عضو هیات علمی دانشگاه علامه طباطبایی تاکید کرد

تصمیم درست بانک مرکزی در برخورد با موسسات غیرمجاز

بانک مرکزی اخیرا با انتشار تازه‌ترین فهرست موسسات مالی و اعتباری و بانک‌های دارای مجوز در راستای ساماندهی بازار غیرمتشکل پولی اقدامات مثبتی انجام داده است.

مهدی تقوی عضو هیات علمی دانشگاه علامه طباطبایی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران در خصوص اقدام بانک مرکزی در جهت انتشار فهرست موسسات مالی و اعتباری دارای مجوز گفت: موسسات مالی و اعتباری حق انجام امور بانکی را دارند اما به شرط این که از بانک مرکزی مجوز بگیرند.

مهدی تقوی افزود: در صورت بروز مشکل در موسسات مالی و اعتباری دارای مجوز بانک مرکزی می‌تواند به آنها کمک کند در حالی که موسسات فاقد مجوز از این نعمت بهره‌مند نمی‌شوند.

تقوی تاکید کرد: بانک مرکزی باید بر موسسات فاقد مجوز نظارت کند تا آنها کارهای عجیب و غریب نکنند.

به گفته وی؛ نظارت بانک مرکزی بر موسسات مالی و اعتباری خطر ورشکستگی آنها را کاهش می دهد.

عضو هیات علمی دانشگاه علامه طباطبایی ضمن دفاع از برخورد بانک مرکزی با موسسات مالی و اعتباری فاقد مجوز، این تصمیم را برآیند تصمیمات اقتصاددانان صلاحیت داری دانست که در بانک مرکزی مقررات پولی و بانکی را بهتر درک می‌کنند.

تقوی گفت: دریافت مجوز از سوی موسسات فاقدمجوز به نفع آنها خواهد بود تا جایی که مردم بیشتر به آنها اعتماد می‌کنند.

وی در خصوص اینکه برخی سپرده‌گذاران در این موسسات مالی و اعتباری غیرمجاز نگران هستند گفت: مردم خوب می‌دانند که وقتی موسسه مالی مجوز دارد بانک مرکزی نیز بر کارهای آنها نظارت دارد و خطر ورشکستگی در موسسات فاقد مجوز بیشتر از دارای مجوز می‌باشد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار