کشورهای مسلمانی که دولت آمریکا از سال 1980 تاکنون، مورد تجاوز و یا اشغال قرار داده است

تمام کسانی که ادعا می‌کنند اسلام دین خشونت است(غربی‌ها)، در کشورهایی زندگی می‌کنند که دولت‌هایشان بمباران، حملات نظامی، اشغال و خشونت بسیار بیشتری را علیه کشورهای مسلمان اعمال می‌کنند.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران، پایگاه تحلیلی "اینفورمیشن کلیرینگ هاوس" در مقاله‌ای به قلم "گلن گرینوالد" می‌نویسد: باراک اوباما، روز گذشته در کنفرانس مطبوعاتی پس از انتخابات میان‌دوره‌ای آمریکا، اعلام کرد که وی تلاش می‌کند که از کنگره جدید، مجوز استفاده از نیروی نظامی برای بمباران عراق و سوریه، که از سه ماه پیش آن را آغاز کرده است، دریافت کند. 

*** اوباما، چهارمین رئیس‌جمهور متوالی آمریکا است که عراق را بمباران می‌کند
وقتی اوباما در ماه سپتامبر، بمباران اهدافی را در داخل سوریه آغاز کرد، این کشور، هفتمین کشور عمدتا مسلمانی بود که در طول ریاست‌جمهوری وی، توسط دولت آمریکا بمباران می‌شد (که در این حالت، بمباران اقلیت مسلمان در فیلیپین را شامل نمی‌شود). نویسنده این مقاله، پیش از این نیز اشاره کرده بود که این کارزار حملات هوایی جدید، به این معناست که اوباما، چهارمین رئیس‌جمهور متوالی آمریکا است که عراق را بمباران می‌کند. خشونت آمریکایی‌ها آنقدر مداوم و در حال پیشرفت است که ما به زحمت متوجه این نکات می‌شویم. درست در همین هفته، یک هواپیمای بدون سرنشین آمریکایی، با پرتاب یک موشک، به کشته شدن 10 نفر در یمن منجر شد و بلافاصله به این کشته شدگان، برچسب «شبه نظامیان مظنون» زده شد؛ در نهایت نیز هیچ بحثی در مورد کشتارها صورت نگرفت.

*** سوریه چهاردهمین کشور جهان اسلام که نیروهای آمریکا آن را مورد حمله، اشغال و یا بمباران خود قرار داده‌اند
برای اینکه به گستره کاملی از خشونت آمریکا در دنیا دست پیدا کنیم، بهتر است که سوال کلی‌تری بپرسیم: از سال 1980 تاکنون، چند کشور اسلامی مورد حمله نظامی و یا اشغال آمریکا قرار گرفته‌اند؟ 
«اندرو باسویچ»،‌ مورخ نظامی و سرهنگ سابق ارتش آمریکا، اخیرا در روزنامه «واشنگتن پست» به این سوال پاسخ داده است:
در حالی که تلاش‌های آمریکا برای «تضعیف و در نهایت از بین بردن»  داعش، به خاک عراق و سوریه کشیده شده است، می‌توان پیش‌بینی کرد که این جنگ، خاورمیانه را به عرصه منازعات بزرگتری تبدیل خواهد کرد. اگر فقط از سال 1980 تاکنون را در نظر بگیریم، سوریه دست کم چهاردهمین کشور در جهان اسلام به شمار میرود که نیروهای آمریکا آن را مورد حمله، اشغال و یا بمباران خود قرار داده‌اند. 

*** اقدامات نظامی آمریکا علیه کشورهای مسلمان، از سال 1980 تاکنون
اقدامات نظامی آمریکا علیه کشورهای مسلمان، از سال 1980 تاکنون، ‌عبارتند از: ایران (سال‌های 1980، 1987-1988)، لیبی (سال‌های 1981، 1986، 1989، 2011)، لبنان (1983)، کویت (1991)، عراق (1991-2011، 2014)، بوسنی (1992- 1993- 2007)، بوسنی (1995)، عربستان سعودی (1991،1996)،‌ افغانستان (1998- 2001)، سودان (1998)، کوزوو (1999)، یمن (2000،2002)، پاکستان (2004) و حالا سوریه...
آمار ارائه شده توسط «باسویچ»، بمباران و اشغال دیگر کشورهای عمدتا مسلمانی که توسط متحدان اصلی دولت آمریکا، از جمله اسرائیل و عربستان سعودی، و با حمایت قاطع آمریکا بمباران شده و یا به اشغال آن‌ها درآمده اند، اشاره‌ای نمی‌کند. این آمار، راه‌اندازی کودتاها علیه دولت‌های مشروع و منتخب، شکنجه و زندانی کردن افراد را بدون هیچ اتهامی، در نظر نگرفته است. علاوه براین، این آمار دیگر بمباران‌ها و تجاوزات نظامی و اشغال کشورهایی که آمریکا در طول این بازه زمانی در دیگر نقاط جهان انجام داده است، از جمله آمریکای مرکزی و کشورهای حوزه دریای کارائیب، و همچنین جنگ‌های نیابتی در آفریقا را شامل نمی‌شود. 

*** آزادی همجنسگرایان، دستاویز غرب برای به تصویر کشیدن کشورهای مسلمان به عنوان جوامعی بدوی 
با تمام این‌ها، انجمن‌های زیادی در غرب هستند که زمان و توجه بسیار زیادی را به سخنرانی علیه خشونت مسلمانان اختصاص می‌دهند. آن‌ها بهانه می‌آورند که در غزه، یا دیگر کشورهای مسلمان، هیچ محلی برای تجمع و خوشگذارنی همجنسگرایان وجود ندارد و این مسئله را بهانه‌ای برای به تصویر کشیدن کشورهای مسلمان به عنوان جوامعی بدوی و خشن، استفاده می‌کنند. آن‌ها طوری رفتار می‌کنند که گویی این مسئله (آزادی همجنسگرایان) یک معیار مهم برای قضاوت یک جامعه به شمار می‌رود. آن‌ها با منعکس کردن عقده‌های روحی خود و با اهریمن جلوه‌ دادن مسلمانان، (در حالی که دقیقا در همان زمان دولت‌های آن‌ها جنگی بی‌پایان را علیه کشورهای مسلمان آغاز می‌کنند و جوامعشان، مسلمانان را به حاشیه می‌رانند) اقدامات خشونت‌آمیز دولت‌های خود را نادیده می‌گیرند.

*** آن‌ها احکام اسلام را افراطی معرفی کرده، در حالی که افراطی‌گری‌های یهودیان را نادیده می‌گیرند
آن‌ها با استفاده از روش پیش‌داوری، رفتار اشتباه یکی از مسلمان را به عنوان وسیله‌ای برای نسبت دادن آن به کل مسلمانان، پررنگ جلوه می‌دهند و در عین حال، از بدترین رفتارهای تعصب‌آمیز برخی از یهودیان و جوامع خود چشم‌پوشی می‌کنند. (آن‌ها احکام اسلام را افراطی معرفی کرده، در حالی که افراطی‌گری‌های یهودیان را نادیده می‌گیرند.) به گفته «رولا جبرئیل»، این به این خاطر است که اگر این افراد، چیزهایی را که به مسلمانان نسبت می‌دهند را در مورد یهودیان به کار ببرند، بدون معطلی از کار خود برکنار خواهند شد.

*** درخواست اوباما برای مجوز استفاده از نیروی نظامی، بازتابی از چگونگی خشونت مبتذل و نظامی‌گیری امپریالیسم آمریکا در سطح جهان است
اما نکته‌ای که بیش از همه شما را به تعجب وا می‌دارد، این است که همین افرادی که خشونت اسلام را به عنوان تهدید جدی محکوم می‌کنند، در کشورهایی زندگی می‌کنند که دولت‌هایشان بمباران، حملات نظامی، اشغال و خشونت بسیار بیشتری را علیه کشورهای مسلمان اعمال می‌کنند. 
آن عده از کسانی که در آمریکا و یا انگلیس، اسلام را دائما مورد نکوهش قرار می‌دهند، آن را به عنوان ریشه خشونت و بدی به تصویر می‌کشند، در حالی که زمان اندکی را صرف پرداختن به اعتیاد جوامع خود به خشونت و تجاوز می‌کنند . آن‌ها واقعا شبیه کسانی هستند که در خیابان دست به قتل، غارت و دزدی هم‌ نوعان خود می‌زنند و سپس اوقات فراغت خود را به محکوم کردن اعمال اشتباه افرادی می‌پردازند که هزاران کیلومتر دورتر از آن‌ها زندگی می‌کنند. چنین افرادی دچار مرض گمراهی شده‌اند. اختلالی که انجمن‌ها و فرقه‌های سیاسی و فکری که این رفتار را تکرار می‌کند، نیز به آن مبتلا هستند.
این سهل‌ انگاری محض، که روز گذشته باعث شد تا اوباما درخواست یک مجوز جدید برای استفاده از نیروی نظامی را مطرح کند، بازتابی از چگونگی خشونت مبتذل و نظامی‌گیری امپریالیسم آمریکا در سطح جهان است. 




انتهای پیام./
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار