هاشمی در جلسه مبارزه با قاچاق کالا و ارز گفت:

ضرورت حمایت از تولید کننده‌های داخلی پوشاک/ مبحث قاچاق یخچال و لوازم خانگی بزرگ باید حل شود

استاندار تهران گفت: تولید کننده‌های داخلی و اشخاصی که پروانه تولید دارند باید حمایت شوند.

 به گزارش  خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، سید حسین هاشمی استاندار تهران در جلسه کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز که امروز در استانداری تهران برگزار شد بیان داشت:‌ تولید کننده‌های داخلی بخش عظیمی از اشتغال کشور را تشکیل داده که قطعا حمایت از این قشر بسیار حائز اهمیت است.

وی تصریح کرد:‌ اشخاصی که پروانه تولید دارند در واقع کاملا قانونی به فعالیت و اشتغال می‌پردازندکه به هیچ وجه نباید اذیت شوند.

وی با اشاره به این که ما در داخل کشور 20مارک بیشتر نداریم گفت: با اشخاصی که کالاها از خارج وارد می‌کنند و مارک‌های خارجی را با چندین برابر سود به فروش می‌رسانند و همچنین کسانی که به فروش لباس دست دوم می‌پردازند برخورد قاطع می‌کنیم چرا که در اصل این کالا‌ها قاچاق به حساب می آیند.
 
*پوشاک مهم‌ترین بحث در قاچاق کالا است

شیرازی رئیس اتحادیه پوشاک در این جلسه به اهمیت بحث قاچاق اشاره کرد و گفت:‌ مبحث واردات پوشاک به صورت قاچاق امروزه در خور توجه بوده و فروش لباس دست دوم و دست فروش‌هایی که به این امر می‌پردازند به اوج خود رسیده‌اند.

وی تاکید کرد: به دلیل این که این افراد مکان ثابتی نداشته ومرتبا نقل مکان می کنند لذا دسترسی به آن‌ها بسیار مشکل بوده و باید با بررسی های لازم به نتیجه گیری مطلوبی در این امر رسید.
 
*ارسال بیش از 5هزار پرونده تخلف به تعزیرات

رئیس بازرسی استان تهران در این جلسه عنوان کرد: سال گذشته استان تهران در بحث بازرسی رتبه اول را داشته اما در سال 93 گزارش ‌ها در بحث‌های گوناگون متفاوت است.

وی تصریح کرد:‌سامانه‌ای در سازمان به نام 124داریم که برای رسیدگی به مشکلات مردم راه اندازی شده است که در طی 7ماه گذشته تعداد تلفن‌های مردمی 46هزار و 842 مورد بوده و 7هزار و 5مورد نیز مراجعه حضوری داشته‌اند.
 
وی با اشاره به اعزام بازرسان گفت:‌268 هزار و 758 مورد اعزام بازرس داشتیم و در نهایت 5هزار و 989 مورد پرونده تخلف تنظیم شده و به تعزیرات ارسال شد.
 
رئیس بازرسی عنوان کرد:‌ در بخش قاچاق کالا 21هزار و 156مورد بازرسی هدفمند داشتیم که مجموع پرونده‌های تشکیلی 2هزار و 658 مورد به ارزش 29میلیارد ریال است.

وی تاکید کرد:‌در بحث کالاها مواردی از قبیل سیگار، تنباکو، چای، لوازم آرایشی، تجهیزات کامپیوتری، آجیل و  خشکبار، ساعت و...جزء کالاهایی هستند که در خصوص آن‌ها پرونده تشکیل شده و به تعزیرات استان تهران فرستاده شده که بحث کاهش قاچاق سیگار عمده هدف ما بوده است.
 
وی با اشاره به ماده 21قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز افزود:‌این ماده به پرونده‌های زیر یک میلیون تومان اشاره می‌کند که سازمان انبار تملیکی از دریافت کالا‌های بالای یک میلیون تومان خودداری کرده و لذا افراد طوری کالاها را تنظیم می‌کنند که به بالاتر از یک میلیون تومان تجاوز نکند که این موضوع باید مورد بررسی قرار گیرد.

*ورود بیش از 2هزار پرونده به تعزیرات

محمدی رئیس تعزیرات استان تهران در این  جلسه بیان کرد:‌در سال جاری 2هزار و 6فقره ورودی پرونده داشتیم که نسبت به سال گذشته 10برابر افزایش یافته و همچنین 40درصد از این پرونده‌ها مختومه شده است.

محمدی با اشاره به  بحث قاچاق یخچال و لوازم خانگی خاطر نشان کرد: معضل قاچاق یخچال و لوازم خانگی باید حل شود چرا که این موضوع یک مبحث ملی بوده و لذا باید خروجی مفیدی برای جامعه داشته و از ورود این کالاها به کشور خودداری شود.

انتهای پیام/
برچسب ها: حمایت ، پوشاک ، صنعت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار