موسوی نژاد در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

بودجه سال 94 با نفت کمتر از 80 دلار بسته شود

عضو کمیسیون انرژی مجلس با اشاره به قیمت 100 دلاری نفت در بودجه 93 اظهار گفت: تعیین درآمد 100 دلاری به ازای هر بشکه نفت با توجه به شرایط فعلی واقع‌بینانه نیست بایستی در بودجه سال آینده قیمن نفت زیر 80دلار بسته شود.

سید مهدی موسوی نژاد در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، با بیان اینکه قطعا کاهش قیمت نفت در سه ماهه نخست 94 تاثیر بسیار منفی در حوزه های درآمدی و اعتبارات ایران خواهد داشت، اظهار داشت: کسری بودجه اواخر سال و در اسفند ماه اثر خود را نشان خواهد داد اما در اصل در سه ماه نخست سال آینده با توجه به کاهش قیمت نفت شاهد اثرات آن خواهیم بود.  
 
موسوی‌نژاد تصریح کرد: با اشاره به اینکه بودجه سال 93 بر اساس بشکه ای صد دلار و یک و نیم میلیون بشکه در روز بسته شده است و بودجه 94 باید بر مبنای نفت 75 دلاری بسته شود،‌ گفت: اینکه بگوییم فقط عربستان باعث کاهش قیمت شد درست نیست و عوامل دیگر همچون عرضه نفت داعش توسط داعش با 20 دلار به ترکیه نیز دخیل است.
 
عضو کمیسیون انرژی مجلس با اشاره به قیمت 100 دلاری نفت در بودجه 93 اظهار داشت: تعیین درآمد 100 دلاری به ازای هر بشکه نفت با توجه به شرایط فعلی واقع‌بینانه نیست.
 
وی تصریح کرد: اگر قرار باشد به صورت واقع‌بینانه نفت و درآمد آن را با توجه به شرایط سیاسی و اقتصادی آینده در نظر گرفت باید این مهم به صورت ویژه مورد بررسی قرار گیرد.
 
عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت: اگر صادرات 1.8 میلیون بشکه برسانیم با توجه به کاهش قیمت نفت الزاما باید نفت را در بودجه 94 براساس 80 دلار ببندیم تا به درآمد همین سال برسیم. اگر شرایط بدتر از وضعیت فعلی شود نفت در بودجه سال بعد کمتر از 80 دلار می شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار