مظلومی:

ثبت فروش ٤٧٠ میلیارد ریال نفت گاز به روش کنترل باک

مدیر بازرگانی شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران گفت: فروش ریالی نفت گاز از ابتدای اجرای طرح کنترل باک (فروش باک پر نفت گاز) به قیمت تعادلی به بیش از ٤٧٠ میلیارد ریال رسیده است.

 به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران، به نقل از شانا محمد رضا مظلومی  با بیان این که فروش نفت گاز به روش یاد شده در مبادی خروجی عرضه سوخت کشور در حال گسترش است، گفت: طرح فروش باک پر نفت گاز، هم اکنون در مرزهای باشماق کردستان، تمرچین میاندوآب، دوغارون خراسان رضوی، همچنین پرویزخان کرمانشاه و ماهیرود خراسان جنوبی اجرایی شده است.
 
مظلومی با بیان این که طرح کنترل باک در جایگاههای مرزی یاد شده از مهرماه امسال اجرایی شده است، گفت: از زمان اجرای این طرح بیش از ١٦ میلیون لیتر نفت گاز به کامیونها و نفتکشهای خروجی از مرزهای مختلف کشور عرضه شده است.
 
وی با تاکید بر گسترش اجرای طرح کنترل باک، رشد فروش نفت گاز را نسبت به ماه قبل (مهرماه) را ٢٣ درصد اعلام کرد.
 
به گزارش شانا، طرح فروش "باک پر"نفت گاز (گازوییل)به خودروهای خروجی، پیشتر نیز در تمرچین منطقه میاندوآب، پرویز خان کرمانشاه و باشماق در استان کردستان اجرای شده است.
 
در طرح "باک پر" خودروهای خروجی از مرز ایران به سمت کشورهای مقصد، باید باک سوخت خود را پر کنند.
 
مبنای نرخگذاری در این طرح، قیمت گازوییل در نخستین جایگاه سوخت آنسوی مرز ایران است که بوسیله کمیته نرخگذاری استان مربوطه اعلام می شود.
 
جمع آوری باکهای اضافه و جاسازی شده در خودروهای خروجی از مرز، توجه به استاندارد سازی باک خودروها و الزام به رعایت آن، همچنین جلوگیری از خروج غیر مجاز سوخت از ویژگیهای مهم اجرای طرح فروش "باک پر" گازوییل است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار