در برنامه "هفت" مطرح شد:

نگاه مردمی و پشت پرده‌ی انسانی مضمون "شیار 143" باعث دیده شدنش از سوی کشورها و اقشار مختلف شد/ مردم بر سر موضوع شهدا اتفاق نظر عجیبی دارند

تهیه‌کننده "شیار143" در "هفت" گفت: به دلیل خصوصی بودن هزینه ی زیادی برای تبلیغ کردن شیار 143 نداریم و بزرگ ترین تبلیغات ما مردم هستند.

به گزارش خبرنگار رادیو تلویزیون باشگاه خبرنگاران؛ 241 امین برنامه هفت در حالی روی آنتن رفت که محمود گبرلو تهیه کننده و مجری برنامه پس از عرض سلام به بینندگانش گفت: سینما در مسیر پیشرفت نیازمند زیر ساخت‌های اساسی ساخته شده توسط نهادهای قانون‌‌گذار، هنرمندان و سینماگران و مسئولین  است. در سالی که با نام اقتصاد و فرهنگ ملی نامیده شده است باید در جهت ارتقای سطح مهندسی فرهنگی جامعه گسترده تر عمل کنیم و وقت و انرژی خود را به مسا.یل بیهوده اختصاص ندهیم.

وی ادامه داد: اگر با سیاسی نکردن سینما به ایجاد نشاط و شادی در مردم بپردازیم نتایج مطلوب تری خواهیم گرفت. سینما همان آیینه ای است که اگر به آن بها داده شود دل هایمان را شفاف می‌کند.

بنابراین گزارش؛ پس از نمایش هفت تا هفت و تصاویری از مرتضی پاشایی به همراه قطعه‌ی "نگران منی" او با "مهناز افشار" ارتباط تلفنی برقرار شد و وی گفت: هنرمند محترمی را از دست دادیم و هیچ کدام از ما حال خوشی نداریم و همه عزادار هستیم.

وی افزود: چند روز پیش به همت "محمدرضا گلزار" به عیادت "مرتضی پاشایی" رفتیم و او با ایمان از آینده سخن می گفت. ای کاش ما هم با امید بیشتری منتظر سلامتی بیمارانمان بودیم.

بازیگر فیلم "آتش بس 1" اظهار داشت: امروز سر صحنه این خبر ناگوار به من رسید و من واقعا از این موضوع ناراحت شدم. این اتفاق را به خانواده ی عزیزش تسلیت می گویم و امیدوارم خداوند به آنها صبر دهد.

وی درپایان خاطر نشان کرد: پاشایی با صدایش  همیشه در یادها می ماند. امید وارم تا زمانی که دیر نشده قدر هنرمندانمان و کلا همه ی انسانها را بدانیم.

بعد از نمایش گزارشی از نمایشگاه مطبوعات گبرلو وارد گفتگو با "نرگس آبیار" کارگردان و "محمد حسین قاسمی" تهیه کننده‌ی فیلم شیار 143 شد.
 
* در دو روز اول استقبال طوفانی از شیار 143 شد
 
محمد حسین قاسمی پس از تسلیت درگذشت هنرمند جوان "مرتضی پاشایی"،‌ در رابطه با زمان اکران فیلم گفت: هر تهیه کننده ای مشتاق به اکران فیلمش در زمان مناسب است. به ما قول داده بودند که به عنوان فیلمی که برنده ی سیمرغ مردمی شده عید نوروز را اختصاص دهند که بعد از موکول شدن به عید فطر نهایتا آبان ماه زمان اکران فیلم شیار 143 شد.

وی ادامه داد: در دو روزی که از اکران شیار 143 می گذرد استقبال طوفانی از آن شده است. همه ی ما می دانیم که افرادی برای تماشای شیار 143 آمدند که به سینما کشاندنشان بسیار سخت بود. هیچ نگاه جناحی و سیاسی در آن وجود ندارد و اقشار و فرهنگ‌های مختلف از طرفداران این فیلم هستند.
 
* مردم ما برسر موضوع شهدا اتفاق نظر عجیبی دارند

نرگس آبیار گفت: فیلمی موفق است که خواص و عوام آن‌را دوست داشته باشند. در افتتاحیه از 143 مادر شهید دعوت کردیم و فرش قرمز را زیر پای قهرمانان اصلی این فیلم انداختیم و خوشبختانه استقبال بسیار خوبی از این موضوع شد.

وی ادامه داد: مردم برسر موضوع شهدا اتفاق نظر عجیبی دارند و شهدا و ایثارگران برای همه قابل احترامند. اما دلیل اصلی دیده شدن شیار 143 را نگاه مردمی و انسانی به قصه ی آن می دانم تجربه نشان داده که تحمیل یک موضوع به مخاطب نتیجه ی عکس می‌دهد.

* شیار 143 مخاطب را پله به پله با خود جلو می برد

آبیار اظهار داشت: بعضی از روایات جنگ برد داخلی و بعضی بازتاب خارجی دارند. بیشتر آثار دفاع مقدس از قسمتی از جنگ که مخاطبان خارجی از آن بی خبرند صحبت می‌کند اما من در شیار 143 پله به پله تمام اتفاق های آن زندگی را بیان کرده ام.

وی در ادامه افزود: به دلیل شرایط نا بع سامانی که در ادوار مختلف در خاور میانه حاکم بوده جهانیان آشنایی زیادی با جنگ ما ندارند ولی باا دیدن این فیلم  و همزاد پنداری با شخصیت‌های آن احساساتشان برانگیخته می‌شود زیرا شیار 143 تعالی مادرانه و عواطف انسانی را به تصویر می کشد. این فیلم به نوعی راهی جدید را به مشتاقان این عرصه نشان داده است.

* شیار 143 یک واقعیت محض است

کارگردان فیلم شیار 143خاطر نشان کرد: فیلم شیار 143 براساس زندگی اختر نیاز پور و با الهام از وقایع زندگی یکسری از مادران شهید ساخته شده است. من رمانی نوشتم که در آن 13 دانش آموز به جبهه می رفتند و 6تن شهید و یک نفر زخمی می شد اما در فیلم شیار 143 فرهنگ کرمانی کار شده بود.

وی در ادامه افزود: برای  خوب به تصویر کشیدن یک نقش باید با تمام ابعاد آن آشنایی داشته باشی و ملیکا زارعی با ایده ها و بازی درخشانش سبب شدتمام جزییات ذهن من پیاده شود.

آبیار در پایان گفت:امیدوارم در روز های آینده هم همچ.ن این دو رو ز استقبال خوبی از فیلم شیار 143 به عمل آیدشیار 143 نشان داد مردم هنوز قهرمانان جنگ را دوست دارند و از آنها حمایت می کنند.

* مبلغ فیلم "شیار 143" مردم هستند

محمد حسین قاسمی خاطر نشان کرد: انتقاد های زیادی در خصوص تبلیغات کم فیلم به ما می شود اما لازم است بگویم ما بخش خصوصی هستیم و قادر به تأمین هزینه های هنگفت در زمینه تبلیغات نیستیم و مردم تبلیغات ما هستند. گروه بزرگی در تهیه ی شیار 143 نقش داشتند که از همه ی آنها تشگر می کنم و امیدوارم مردم ار این فیلم راضی باشند.

* گستردگی تاثیر مادر شیار 143و تعلق موضوع فیلم به یک سلیقه و ملیت خاص سبب کاندید شدنش در جشنواره ی اسیا پاسفیک شد

"مریلا زارعی" بازیگر نقش الفت در این فیلم در گفتگوی تلفنی با برنامه هفت گفت: کوچ هنرمند جوان عرصه موسیقی را به خانواده‌ی محترمش تسلیت می‌گویم امروز با شنیدن این خبر شوک بزرگی به من وارد شد شنیدم که مرتضی پاشایی دردهه ی اول محرم قصد رفتن به کربلا را داشته است و از خدا می خواهم که او را با شهدای کربلا محشور کند.

وی در ادامه افزود: در این زمان اندک نمی شود در مورد جزئیات نقش آن مادر شهید صحبت کرد. دلیل کاندید شدن آن در آسیا پاسفیک گستردگی تاثیر گذاری و تک بعدی و ملیتی نبودن آن است.

* با تمام عقل و منطق و احساسم در شیار 143 بازی کردم

بازیگر فیلم "چ" اظهار داشت: با تمام عقل و احساس و منطقم در فیلم شیار 143 بازی کردم و مدام دغدغه داشتم که نکند با جا انداختن دیالوگی یا انجام ندادن حرکتی حق مطلب را ادا نکنم.

زارعی ادامه داد: فروختن یا نفروختن یک فیلم دلیل خوب بودنش نیست خوشحالم که این فیلم مورد توجه مردم قرار گرفته است؛ اگر از دیدن این فیلم دلی لرزید یا چشمی بارانی شد به دلیل مظلومیت مادران کسانی است که برای سرزمینشان از جانشان گذشتند و لبخند زدند.

مریلا زارعی در پایان گفت: مشغول ایفای نقش در فیلمی در شمال کشور هستم.

گفتنی است؛ نرگس آبیار از ساختن فیلمی اجتماعی با درون مایه ی جبهه خبر داد.


انتهای پیام/ اس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار