میرمحمدی در گفتگو باشگاه خبرنگاران:

عدم هماهنگی میان دستگاه‌های مبارزه با مفاسد، موازی‌کاری‌هایی را بوجود آورده است/ ضرورت ایجاد جلسات مشترک میان این دستگاه‌ها

رئیس کمیته مبارزه با زمین‌خواری کمیسیون اصل 90 مجلس با بیان اینکه نبود یک دستگاه هماهنگ کننده میان دستگاه‌های مبارزه با مفاسد خلاء مهمی است که باید رفع شود، گفت: این خلاء باعث شده کمیسیون اصل 90 مطلع نباشد که ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی چه اقداماتی انجام داده و یا اینکه نماینده دادستانی در مقوله مبارزه با زمین‌خواری چه اقداماتی انجام داده است.

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، چند روز پیش "یوسفیان‌ملا" عضو ناظر مجلس در ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی از زمین‌خواری 3 میلیون هکتاری خبرداد و اعلام کرد که وزارت مسکن و شهرسازی گزارش داده 23 هزار پرونده تخلف اراضی فقط در یک نقطه ایران وجود دارد که اکثر این پرونده‌ها متأسفانه متعلق به تهران است.

برای پیگیری این موضوع با  "محمدحسین میرمحمدی" رئیس کمیته مبارزه با زمین‌خواری کمیسیون اصل 90 مجلس گفتگویی انجام دادیم که وی از وجود این پرونده‌ها اظهار بی‌اطلاعی کرد و اظهار داشت: یوسفیان‌ملا عضو مبارزه با مفاسد اقتصادی است و گزارش‌های خود را ارائه کرده‌ است و ما تنها گزارش‌هایی را که تحت عنوان زمین‌خواری به این کمیته بیاید، بررسی می‌کنیم.
 
نماینده گلپایگان و خوانسار در توضیح نحوه ارائه پرونده‌ها به کمیته مبارزه با زمین‌خواری کمیسیون اصل 90 مجلس تصریح کرد: پرونده‌های زمین‌‌خواری مانند  سرخه‌حصار، باغ کلاک لواسان، پرند، هشتگرد چندین مورد پرونده  بود که از سوی کمیسیون اصل 90 مجلس به ما ارجاع شد که این کمیته به آنها رسیدگی کرد.

وی در ادامه افزود: این پرونده‌ها طبق شکایت دستگاه‌ها و یا افراد حقیقی و حقوقی تشکیل شده و یا اینکه اگر ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی پرونده‌ای داشته باشد به این کمیته ارجاع می‌کند تا ما بررسی کنیم.  
 
از "یوسفیان‌ملا" عضو ناظر مجلس در ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی نیز از پرونده منابع طبیعی که خود متولی حمایت از زمین‌داران است و در برخی نقاط کشور کارکنان این ارگان چند هکتار باغ، ویلا و تشکیلات دست و پا کرده‌اند را جویا شدیم که وی اعلام داشت که منابع طبیعی حدود 4 یا 5 سال پیش پرونده‌ای داشت که البته مربوط به تعدادی از افراد شاغل در این سازمان بود و  پرونده کیفرخواست آنها و همچنین رأیشان صادر شده که بعضی از آنها محکومیت نیز پیدا کردند و پرونده در شرف اختتام است و اگر غیر از این مورد پرونده‌های دیگری بوده باید از عضو ناظر مجلس در ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی پرسید.
 
میرمحمدی در ادامه تصریح کرد: با بررسی‌هایی که کمیته مبارزه با زمین‌خواری کمیسیون اصل 90 مجلس انجام داده تقریبا اکثر مواردی که به 70 درصد می‌رسد به قوه قضاییه برای رسیدگی‌های کیفری ارجاع شده است.

نماینده گلپایگان و خوانسار با تاکید براینکه نبود یک دستگاه هماهنگ کننده میان دستگاه‌های مبارزه با مفاسد خلاء مهمی است که باید رفع شود، تصریح کرد: باید یک مرکز اطلاعات بوجود بیاید تا با رصد اطلاعات تمامی دستگاه‌ها موجب هم‌پوشانی آن‌ها شده تا این خلاء برطرف شود.

وی ادامه داد: اکنون به دلیل این خلاء کمیسیون اصل 90 مطلع نیست که ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی چه اقداماتی انجام داده و تا کجا پیش رفته و یا اینکه نماینده دادستانی در مقوله مبارزه با زمین‌خواری چه اقداماتی انجام داده است که بعضا ممکن است دستگا‌ها دچار حرکات موازی شده و یا اینکه اصلا در یک پرونده هیچ دستگاهی ورود نکرده است. 

میرمحمدی بیان داشت: در این رابطه نامه‌ای به دستگاه‌های ذی‌ربط در مورد این قضیه نوشتیم تا بین دستگاه‌ها یک جلسه مشترک بوجود بیاید که متأسفانه هنوز خبری از این هماهنگی بین این دستگاه‌ها وجود ندارد.
 
رئیس کمیته مبارزه با زمین‌خواری کمیسیون اصل 90 مجلس خاطرنشان کرد: باید روی این قضیه مانورهای خبری انجام شود تا دستگاه‌های مبارزه با زمین‌خواری در کشور با محوریت و تمرکز یک مجموعه فعالیت کنند و این دستگاه می‌تواند ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی باشد یا قوه قضاییه و یا مجلس که البته باید این دستگاه‌ها جلسات مشترکی برگزار کنند تا این خلاء بوجود آمده را برطرف کنند.  

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار