راهبردهای رهبر فرزانه انقلاب در زمینه امر به معروف و نهی از منکر؛

امر به معروف و نهی از منکر به معنای این است که جامعه اسلامی کمر به ریشه کن ساختن بدی‌ها ببندد

امر به معروف و نهی از منکر در شکل کامل و جامع عبارت است از اینکه جامعه اسلامی کمر به رشه کن ساختن بدی‌ها ببندد و امروز همه بدی‌های ما خلاصه می‌شود در باقیمانده‌های اسارت فکری و مادی ما در دست قدرت‌های بزرگ.

به گزارش خبرنگار حقوقی قضایی باشگاه خبرنگاران،  امر به معروف و نهی از منکر در مقیاس وسیع و عمومی خود حتی از جهاد بالاتر است و اساس جهاد را این فریضه استوار می‌کند اما اینکه امر به معروف و نهی از منکر چیست و ما در مقابل آن چه وظیفه‌ای داریم در آیات و روایات به صراحت بیان شده است.

امر به معروف و نهی از منکر یکی از ارکان اساسی اسلام و ضامن برپا داشتن همه فرایض اسلامی است و باید در جامعه ما احیاء شود و هر فردی از آحاد مردم، خود را در گسترش نیکی و صلاح و برچیده شدن زشتی و گمراهی و فساد، مسئول احساس کند.  

با توجه به فرا رسیدن ماه محرم و توجه ویژه به انجام فریضه امر به معروف و نهی از منکر از این پس در صفحه حقوقی قضایی، دیدگاه‌ها و بیانات مقام معظم رهبری را در مورد این فریضه دینی مرور می‌کنیم.


مقام معظم رهبری در تاریخ 5 اردیبهشت 1359 در دیدار با علما و روحانیون بیان کردند: این جا یک کلمه درباره امر به معروف ونهی از منکر و در تفسیر این دو کلمه بگویم.

ای برادران و خواهران مسلمان! امر به معروف فقط آن نیست که تو به زبان و خودت به تنهایی به کسی بگویی نکن! این یک نمونه کوچک از نهی از منکر است. امر به معروف و نهی از منکر در شکل کامل و جامع عبارت است از این که جامعه اسلامی کمر به ریشه کن ساختن بدی‌ها ببندد.

کمر به برقراری خوبی‌ها و نیکی‌ها و فضیلت‌ها ببندد و امروز همه بدی‌های ما خلاصه می‌شود در باقیمانده‌های اسارت فکری و مادی ما در دست قدرت‌های بزرگ.

 باید همه ملت یک پارچه، همه دست به دست هم داده،‌ یک صدا و یک گام حرکت کنند تا این وابستگی‌هایی را که هنوز ما به فرهنگ غلط گذشته داریم ببریم و بگسلیم و کوشش کنیم که ندا و پیام انسانی خود را به همه جا بگسترانیم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار