در مراسم نخستین کتاب سال محیط زیست:

چاره اندیشی مناسب جهت بهبود وضعیت محیط زیست کشور/تلاش وزارت ارشاد جهت اعتلای کتاب و کتاب خوانی در حوزه محیط زیست

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: بشر برای ادامه حیات خود نیاز به حفاظت از محیط زیست دارد و باید راجع به تخریب‌هایی که در این حیطه صورت گرفته است چاره اندیشی کند.

به گزارش  خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران عباس صالحی معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در مراسم نخستین جشنواره کتاب سال محیط زیست گفت: کتاب و محیط زیست دو مقوله اساسی برای بشر امروز است، که در زندگی وی تاثیر گذار است.
 
وی با اشاره به این که محیط زیست از زاویه‌های گوناگون مورد اهتمام واقع شده است اظهار داشت: کسانی که به دید مادی به محیط زیست گناه می کنند باید بدانند که بشر برای ادامه حیات خود نیاز به حفاظت از محیط زیست دارد و باید راجع به تخریب‌هایی که در این حیطه صورت گرفته است چاره اندیشی شود.
 
صالحی با اشاره به دیدگاه در این زمینه بیان داشت: در دیدگاه اخلاقی به محیط زیست باید به این موضوع توجه شود که انسان فارغ از نیازهای مادی، به صورت اخلاقی و روحی نیازمند محیط زیست است و دیدگاه بعدی منظر الهی در محضر محیط زیست است.
 
معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه تصریح کرد: امروزه در جهان به دلیل مخاطراتی که بر محیط زیست وارد شده است و در این سه منظر ودیدگاه بحث‌ها و مطالعات گوناگونی صورت گرفته است.
وی با تاکید بر این که کتاب رساله قوی تفکر بشری است بیان داشت: رسالت ویژه کتاب برای حمایت از محیط زیست باید جدی گرفته شود تا به امروز کتاب‌های علمی درون محیط زیستی و کتاب‌هایی با زیر شاخه‌های زیست محیطی تالیف شده است که خوشبختانه حجم این کتاب‌ها رو به گسترش است.
 
صالحی با اشاره به این محیط زیست در عرصه روان شناسی و الهیات حضور دارد تصریح کرد: شاخه‌های متنوعی از کتاب‌ها با محیط زیست مرتبط است به عنوان مثال می‌توان به کتاب الهیات در محیط زیست استاد محقق اشاره کرد.

وی با تاکید بر این که کتاب‌های ترویجی در حوزه زیست از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است گفت:‌ارائه کتاب ‌های ترویجی محیط زیستی برای کودکان،زنان و روستاییان می‌تواند گام موثری جهت ارتقای آگاهی افراد در این زمینه باشد.
 
معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه افزود: محیط زیست باید در قالب ادبی  و در حوزه‌های شعر و داستان مورد توجه نویسندگان و شاعران قرار گیرد.
 
وی در پایان گفت: وزارت ارشاد در تلاش است تا با ایجاد تفاهم نامه‌ای با سازمان حفاظت محیط زیست سطح کتاب و کتاب خوانی در این حوزه را اعتلا بخشد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار