طرح استعماری غرب و نشانه رفتن قطب‌نمای تروریسم به سمت مصر

آنچه ملت سوریه از جنایت های تروریستی و اقدامات وحشیانه داعشی و دامسی تجربه کرده، نشان از درستی موضع سوریه و دیدگاه تحلیلی دولت آن دارد؛ و چنانچه اکنون به قطب نمای تروریسم بنگریم، می‌بینیم که سمت مصر را نشانه رفته است و با کمی تغییر این کشور را هم در طرح استعمارگری غرب گنجانده است.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از روزنامه "تشرین"؛ از حدود چهار سال پیش تاکنون، سوریه که آفت تروریسم به سرزمین هایش هجوم آورده، همواره در تمام سخن ها و گفتگوهای خود، تاکید کرده است که اولویت بی‌چون و چرا و اولین خواسته است که خواسته دیگری جای آن را نمی‌گیرد.

با یک تحلیل منطقی، می بینیم که مصر در حال حاضر تروریسمی را تجربه می کند که به هنگام ظهور آن در سوریه، مورد بررسی و تحلیل سیاسی عمیق قرار نگرفت؛...تروریسمی که دولت سوریه از همان آغاز خطر آن را گوشزد کرد؛ ولی گویی این جهان نمی خواهد واقعیت را ببیند، عبرت گیرد و بفهمد که تروریسم پس لرزه‌های شدیدی دارد و چنانچه غده سرطانی آن ریشه کن نشود، به روند روبه رشد خود ادامه خواهد داد.

سوال منطقی تری که می شود مطرح کرد: از کشورهای هم پیمان در این توطئه بزرگ که هدف آن خدمت به منافع غرب است، چه انتظاری می رود؟ این کشورهایی که حمایت ها خود را به صورت آشکار و نهان ادامه می دهند و تنها منافع نگر هستند و همچنان از آن حمایت می کنند؛کسی که مثلا در استراتژی های برخی کشوررها که با دورویی ادعای کمک به مصر را دارند، عمیق می شود، این واقعیت را به خوبی درک می کند؛ بنابراین، عربستانی که تروریسم در سوریه را تغذیه داده است، امروز ادعا حمایت از مصر را دارد و این ماموریت را ابراز می کند که پشتیبان مصری است که تروریسم در آن شروع به گسترش کرده است.

ملت مصر اکنون و پس از آنکه پرچم داعش در بسیاری از مناطق به اهتزاز در آمده است، از آنچه روی می دهد حیران مانده است؛ این ملت که امروز خواستار دوری از کشورهای محور تروریسم است، ماهیت این تروریسم را می داند و به خوبی می‌داند، آنچه از تروریسم و افراطی گری، سوریه و عراق را در نوردیده است، اکنون به سمت مصر روی دارد تا نقشه سیاه خود را در آفریقا نیز پیاده کند.

اینکه امروز مصر اعلام می‌کند، جنگ این کشور با تروریسم، جنگ موجودیت و وجودی است، در واقع همان چیزی است که دولت سوریه آن را اعلام کرد، نسبت بدان هشدار داد و بر جنایت های نامحدود این تروریسم تاکید کرد، ولی جهان، گوش هایش کر است؛ آیا اکنون و پس از آنکه کارد به استخوان رسیده، آیا پنبه را آن بیرون خواهد کشید و یا اینکه همچنان غرب، طبق خواسته صهیونیست ها، به سناریوهای مختلف و فریبنده ی خود ادامه خواهد داد...؟!


انتهای پیام./

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار