مقام ارشد امنیتی چین برای همکاری ها در مقابله با تروریسم به ایران سفر کرد

وزارت خارجه چین اعلام کرد که یک مقام ارشد امنیتی این کشور برای گسترش همکاری با ایران در زمینه مقابله با تروریسم به این کشور سفر کرده است.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از رویترز،  وزارت خارجه چین اعلام کرد که یک مقام ارشد امنیتی این کشور برای گسترش همکاری با ایران در زمینه مقابله با تروریسم به این کشور سفر کرده است.

بر اساس این گزارش پکن اعلام کرده است که با تهدید ناشی از اقدامات شبه نظامیان در "سین کیانگ" در غرب چین روبرو است. در2 سال گذشته صدها نفر بر اثر خشونت های این منطقه کشته شده اند.  و این کشور بار‌ها و بارها خواستار تلاش برای مبارزه با تروریسم در منطقه شده است.

وزارت خارجه چین افزود: "منگ جیان ژو" که تلاش های چین برای مقابله با تروریسم را هدایت می کند، در سفر خود طی روزهای 15 تا 17 نوامبر  به تهران با مقام های ایرانی از جمله "اسحاق جهانگیری" معاون اول رئیس جمهور ،" عبدالرضا رحمانی فضلی" وزیر کشور دیدار و گفتگو کرده است.

در بیانیه وزارت خارجه چین آمده است: دو طرف به توافقات مهمی در زمینه گسترش همکاری های دو جانبه به خصوص در زمینه همکاری های امنیتی و اجرای قانون دست یافته اند.

وزارت خارجه چین از قول "منگ" اضافه کرد: چین و ایران منافع گسترده مشترکی در زمینه مقابله با تروریسم دارند و چین مایل است تا همکاری بیشتری با ایران داشته باشد و چین خواستار گسترش همکاری تجاری و امنیتی با ایران است.

انتهای پیام /

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار