به مناسبت هفته کتاب برگزار می شود؛

نقد و بررسی "نقش ایرانیان در قیام مختار" در رازی

فرهنگ سرای رازی در ادامه جلسات چهار سوق کتاب، «نقش ایرانیان در قیام مختار» را با حضور علی دانشور(نویسنده) چهارشنبه 28آبان ساعت 15 مورد نقد و بررسی قرار می‌دهد.

به گزارش حوزه ادبیات باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی فرهنگ سرای رازی، این کتاب درباره قیام مختار ثقفی در سال 66هجری قمری است که در کوفه به خون خواهی امام حسین(ع) شکل گرفت در این قیام برای اولین بار موالی ایرانی به عنوان یک نیروی جدید اجتماعی قدرت نمایی کردند، تاریخ نگاران شیعه قیام مختار را دنباله حرکت کربلا دانسته و در تاریخ نویسی خود جهت شناخت سرگذشت قاتلان امام حسین(ع) به قیام مختار اشاره دارند.

علی دانشور انگیزه خود را از نگارش این کتاب پاسخ گویی به نظریات و دیدگاه های متضادی که درباره قیام مختار در اذهان، عنوان کرده است.

این کتاب دارای ده ها عنوان توسط نشر تمیشه در 182 صفحه سال 1388 چاپ و اجرای این برنامه بر عهده مرتضی صالح آبادی است.

جلسات چهار سوق کتاب فرهنگ سرای رازی، پیش از این به نقد و بررسی آثار ادبی چون «زن درون آل پاچینو»نوشته فرید حسینیان تهرانی و «دو روز مانده به پایان جهان» عرفان نظر آهاری، «سگ سالی» بلقیس سلیمانی و«هلال سرخ» به قلم کاملیا کاکی، «داستان مکاشفه» به قلم فرحناز علیزاده پرداخته است.

علاقه مندان جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانند به فرهنگ سرای رازی واقع در میدان قزوین- خیابان قزوین- خیابان شهید مرادی مراجعه و یا با شماره تلفن 55409549 تماس حاصل فرمایند.


انتهای پیام /اس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار