در کنفرانس خبری مشترک در لندن مطرح شد

کری: ضروری است ایران با ما همکاری کند/ هاموند: ایران باید انعطاف‌پذیری بیشتری نشان دهد

وزیر امورخارجه آمریکا در کنفرانس خبری مشترک با همتای انگلیسی خود در لندن شرکت کرد و ایران یکی از محورهای اصلی نشست آنها بود.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی بی بی سی، "جان کری" امروز در کنفرانس خبری مشترک با فیلیپ هاموند وزیر امورخارجه انگلیس در جمع خبرنگاران در لندن گفت: من و فیلیپ امروز صبح حرفهای زیادی داشتیم که بیان کنیم.بی تردید این هفته، هفته ای بسیار مهمی در مذاکرات هسته ای ایران است. ما امیدواریم بتوانیم به آن (توافق نهایی) برسیم. اما نمی توانیم هیچ پیشبینی در این خصوص داشته باشیم و پیشبینی هم نمی کنیم. مشخص است که ضروری است ایران با ما همکاری کند و همه تلاشهای ممکن را صورت بدهد تا به جهانیان ثابت کند برنامه اش صلح آمیز است. ما تا چند روز دیگر در زمان مناسب، بازهم در وین با هم ملاقات می کنیم. افراد ما در وین هستند و امروز کارهایشان را در این زمینه شروع می‌کنند و می‌بینیم که در کجا هستیم.

کری گفت: ما با چالش داعش و سوریه نیز مواجه هستیم. ما در عراق به پیشرفتهایی در زمینه مقابله با داعش دست یافته ایم. انگلستان کمک زیادی در این مسیر داشته است که قدردان آن هستیم. ما درباره وضع سوریه نیز گفتگو کردیم. این وضع چالشی جدی برای ما است و ما برای مقابله با این چالش آماده هستیم و در روزهای آینده نیز به تمرکز بر این مسئله ادامه خواهیم داد.

فیلیپ هاموند نیز در کنفرانس خبری مشترک با جان کری وزیر امورخارجه آمریکا گفت: همانطور که جناب جان کری گفتند ما امروز درباره مطالب زیادی صحبت کردیم. همانطور که می‌دانید در روزهای آینده، مذاکرات با ایران به اوج خود می رسد. با آنکه ما امیدواریم بهترین نتیجه به دست آید و توافقی حاصل شود، اما توافق بد را با ایران امضا نخواهیم کرد. باید انعطاف پذیری بیشتری از جانب ایران را شاهد باشیم تا ما را متقاعد کنند که انگیزه های آنها در برنامه هسته ای شان کاملا صلح آمیز است.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۲۶ ۲۸ آبان ۱۳۹۳
توافق بد ، توافق با شما شیطان هاست ، به جای توافق باید با مشت زد تو دهن شما جرثومه های فساد عالم بشریت .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۷ ۲۷ آبان ۱۳۹۳
بنا به فرمایش حضرت امام (ره)ملت ایران اسلامی پیرو خط رهبر عزیز و پشتیبان وزیر خارجه و همراهان میباشند نه امریکا ونه انگلیس و ....... هیچ غلطی نمیتوانند بکنند اسلام دین وایران خانه ماست مزگ بر امریکا وانگلیس اسرائیل جعلی وتمامی دشمنان دین اب و خاک ملت ایران اسلامی
Iran (Islamic Republic of)
abolfazl
۱۸:۳۴ ۲۷ آبان ۱۳۹۳
انگلیس هیچ غلطی نمی تونه بکنه.مرگ بر انگلیس
Iran (Islamic Republic of)
تنها دره شهری
۱۵:۲۶ ۲۷ آبان ۱۳۹۳
امریکا وانگلیس خبیث غلط کردند انرژی هسته ای حق مسلم ماست
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۲۲:۲۸ ۲۷ آبان ۱۳۹۳
انرژي هسته اي حق مسلم ماست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۲ ۲۷ آبان ۱۳۹۳
جوگیرهم نشین جوجه روآخرباییزمیشمارند
آخرین اخبار