حجت‌الاسلام "جابر رجبی" در نشست خبری:

عراق را به گورستان داعش تبدیل می‌کنیم/ شهادت مجاهدان اهل سنت در دفاع از حرم حضرت زینب(س)/ استراتژی "خاک سوخته" آمریکا

نماینده گروه مقاومت "عصائب اهل‌حق" در ایران گفت: ما اعلام کردیم که اگر آمریکا برای مقابله با داعش بیاید، سلاح خود را به سوی دو گروه نشانه می‌گیریم، یکی آمریکا و دیگری داعش، زیرا معتقدیم گروه تکفیری- تروریستی داعش از سوی آمریکایی‌ها هدایت می‌شود.

به گزارش خبرنگار دفاعی- امنیتی باشگاه خبرنگاران، حجت‌الاسلام و المسلمین "جابر رجبی" نماینده گروه مقاومت "عصائب اهل‌حق" عراق در ایران در نشست خبری که در خبرگزاری فارس برگزار شد، ضمن تشریح عملیات‌های مقاومت و آزادسازی شهرهای عراق اظهار داشت: مقاومت اسلامی عصائب اهل‌حق امروز به یکی از بزرگ‌ترین گروه‌های مقاومت تبدیل شده، به گونه‌ای که دشمن نیز به قدرت عصائب اهل‌حق اعتراف کرده است.  
 
وی ادامه داد: ما با تکیه بر قوه الهی و اراده خود توانستیم کاری کنیم که لژهای فراماسونری از زیر زمین بیرون بیایند.   
 
حجت‌الاسلام رجبی با اشاره به اینکه حوادث امروز عراق ماحصل برنامه‌ریزی سال‌ها قبل لژهای فراماسونری است، تصریح کرد: استکبار جهانی پس از انقلاب اسلامی در ایران جنگ میان ایران و عراق را به راه انداخت تا در دل این دو ملت بذر کینه را بپاشد، چرا که آن‌ها از پیوند میان دو ملت ایران و عراق به شدت واهمه داشتند.   
 
نماینده گروه مقاومت عصائب اهل‌حق در ایران در ادامه گریزی نیز به لشکرکشی آمریکا به عراق در سال ۲۰۰۳ زد و افزود: آمریکایی‌ها از نفوذ تفکر جهادی در میان ملت عراق واهمه داشتند، در نتیجه با لشکرکشی به عراق در سرنگون کردن صدام پیش قدم شدند.   
 
وی با اشاره به فرآیند اتفاقات چند ساله اخیر در سوریه و عراق بیان داشت: اتفاقات سال ۲۰۱۱ سوریه ماحصل اقدامات آمریکایی‌ها در الانبار عراق بود، زیرا آمریکایی‌ها پس از تصرف عراق سلاح‌ها و تجهیزات نظامی را به استان الانبار منتقل کردند تا بتوانند در آینده با استفاده از این تجهیزات سوریه را به آتش بکشند.   
 
حجت‌الاسلام رجبی با بیان اینکه گروه تروریستی- تکفیری داعش اجیر شده یک جنگ نیابتی است، تصریح کرد: تاکنون استراتژی عصائب اهل‌حق در عراق استراتژی ضربه دومی بود اما از این به بعد استراتژی ما به راهبرد ضربه اولی تبدیل می‌شود.   
 
نماینده گروه مقاومت عصائب اهل‌حق در ایران با اشاره به کلام امیرالمومنین علی(ع) مبنی بر ذلیل‌ بودن امتی که در خانه خود با دشمن بجنگد، بیان داشت: آمریکا تصور می‌کند که یک تریلی مجهز است که در جاده‌ای جولان می‌دهد و ما را یک ژیان می‌پندارد، اما ما به آمریکایی‌ها می‌گوییم که با همین ژیان هست و نیست آن‌ها را نابود می‌کنیم.   
 
وی تصریح کرد: دعوی ما برای مبارزه نه عراق است و نه شیعه، بلکه انسانیت و بشریت مدنظر ما قرار دارد.   
 
حجت‌الاسلام رجبی در ادامه به بحث سقوط موصل در ابتدای حوادث عراق نیز اشاره کرد و بیان داشت: موصل با قدرت داعش سقوط نکرد، بلکه علت اصلی سقوط موصل خیانت بود؛ خیانتی که از سوی "نجیفی" استاندار موصل و همفکران و همکارانش روی داد، البته ترکیه نیز از ماه‌ها قبل از سقوط موصل، نسبت به این امر باخبر بود.   
 
نماینده گروه مقاومت عصائب اهل‌حق در ایران در ادامه به استراتژیک بودن شهر سامرا اشاره کرد و اظهار داشت: شهر سامرا سوای بحث اعتقادی و مذهبی بودنش دارای یک موقعیت استراتژیک است، به گونه‌ای که تکفیری‌ها پس از تصرف موصل برای اشغال سامرا نیز برنامه مفصلی را طراحی کرده بودند، به گونه‌ای که حتی سرکرده آن‌ها نیز اعتراف کرد که اگر قاسم سلیمانی نبود، سامرا را تصرف می‌کردیم.   
 
وی در ادامه با اشاره به نفوذ و محبوبیت گروه‌های مقاومت عراقی در میان همه اقوام و عشایر این کشور گفت: ما دو سال پیش به عشایر اهل سنت گفتیم که حاضریم به شما آموزش نظامی دهیم و برخی از عشایر اهل سنت پیشنهاد ما را پذیرفتند، به گونه‌ای که برخی از نیرو‌ها و شهدای عصائب اهل‌حق را اهل تسنن تشکیل می‌دهند و حتی در دفاع از حرم حضرت حضرت زینب (س) نیز مجاهدان اهل سنت حضور داشته و برخی از آن‌ها به درجه رفیع شهادت نائل شدند.   
 
نماینده گروه مقاومت عصائب اهل‌حق در ایران در ادامه به نقش گروه‌های مقاومت عراق در جلوگیری از سقوط اربیل در کردستان عراق اشاره کرد و بیان داشت: زمانی که داعش در ۱۵ کیلومتری کردستان عراق بود، نیروهای مقاومت عراقی از پشت کمر داعش را شکستند و اجازه ندادند اربیل به اشغال تکفیری‌ها در آید.   
 
وی در ادامه به نقش گروه‌های پیش‌مرگ کرد عراقی نیز اشاره و تأکید کرد: از نظر ما گروه‌های پیش‌مرگ در زمره قهرمانان هستند و از خاک و شرف و ناموس خود جانانه دفاع می‌کنند.   
 
حجت‌الاسلام رجبی در ادامه در پاسخ به سؤالی مبنی بر ادعای گروه پژاک در نبرد با گروه داعش گفت: گروه پژاک مانند حیوانی است که می‌خواهد لاشه‌خواری کند، پژاک اگر در مبارزه با داعش قدرت و صداقت داشت، مخازن تسلیحاتی خود را در اختیار این گروه تروریستی قرار نمی‌داد.   
 
نماینده گروه مقاومت عصائب اهل‌حق در ایران در ادامه در پاسخ به سؤالی مبنی بر نقش قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس در پیروزی‌های اخیر نیروهای مقاومت عراق اظهار داشت: نقش مشورتی حاج قاسم سلیمانی در عراق غیرقابل انکار است، اما باید توجه کنیم که دشمن با برجسته کردن نقش حاج قاسم درصدد است تا نقش نیروهای مقاومت عراق را تضعیف کند.   
 
وی ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران توانست کاری کند که فرزندان عراق از سرزمین و خانه‌هایشان دفاع کنند و تجربه ایران در دوران دفاع مقدس و در مقابله با اشرار به خوبی به نیروهای عراق منتقل شده است.   
 
حجت‌الاسلام رجبی در ادامه به حق‌طلب بودن جمهوری اسلامی ایران در تحولات منطقه‌ای و جهانی اشاره کرد و اظهار داشت: یک خط مستقیم و یک نظام و تفکر است که همواره بر مدار حق‌طلبی حرکت کرده و این امر در اوایل جنگ سوریه و موضع‌گیری صریح و قاطع مقام معظم رهبری در حمایت از ملت و دولت سوریه عیان است.   
 
نماینده گروه مقاومت عصائب اهل‌حق در ایران در ادامه با اشاره به علاقه وافر ملت عراق به نظام جمهوری اسلامی ایران، گفت: جمهوری اسلامی ایران با آرمان‌های آزادیخواهانه خود پس از سقوط صدام خط حق‌طلبانه را در عراق ادامه داد و در عرصه‌ها و جنبه‌های مختلف از جمله جهاد اقتصادی، پزشکی و هلال احمر به ملت عراق کمک‌های بسیاری انجام داد.
 
وی ادامه داد: مردم عراق عاقل هستند و وقتی می‌بینند تنها کشوری که در شرایط سخت به آن‌ها کمک می‌کند ایران است، در نتیجه به ملت و نظام ایران علاقمند می‌شوند.   
 
حجت‌الاسلام رجبی در ادامه به آزادسازی منطقه "جرف‌الصخر" اشاره کرد و بیان داشت: منطقه جرف‌الصخر منطقه‌ای است که آمریکایی‌ها هیچ‌گاه جرأت ورود به آن را نداشتند، اما نیروهای مقاومت با یک برنامه‌ریزی چهارماهه طی یک عملیات از صبح تا ظهر این منطقه را پاکسازی کردند.   
 
نماینده گروه مقاومت عصائب اهل‌حق در ایران در ادامه راهبرد داعش را ناامن سازی عراق دانست و گفت: ما تنها به‌دنبال بیرون کردن داعش از عراق نیستیم، بلکه می‌خواهیم عراق را به قبرستان داعشی‌ها تبدیل کنیم.   
 
وی در ادامه در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه امارات گروه عصائب اهل‌حق را در لیست گروه‌های تروریستی قرار داده است، بیان داشت: امارات نقشی در منطقه ندارد و حتی نقش اقتصادی‌اش نیز رو به افول رفته و با این کار خود قصد اعلام وجود داشته است، البته ما افتخار می‌کنیم که در لیست سیاه کشوری همچون امارات قرار گرفته‌ایم.   
 
حجت‌الاسلام رجبی در ادامه با اشاره به قانونی بودن اقدامات گروه‌های مقاومت عراق افزود: شکل‌گیری گروه‌های مقاومت و بسیج مردمی در پارلمان عراق به تصویب رسیده است و گروه عصائب اهل‌حق عملیات‌های نظامی خود را با هماهنگی دولت عراق انجام می‌دهد و همه این موارد نشان از قانونی بودن گروه‌های مقاومت دارد.   
 
نماینده گروه مقاومت عصائب اهل‌حق در ایران در ادامه در پاسخ به سؤالی مبنی بر میزان نقش گروه عصائب اهل‌حق در سوریه گفت: در سوریه امنیت کمربند دمشق بر عهده گروه عصائب اهل‌حق بود و گروه ما برای پاکسازی زینبیه از تروریست‌ها ۱۸ عملیات انجام داد، به نحوی که در دو روز عملیات در زینبیه ۳۰۰ تن از مجاهدان عصائب اهل‌حق به درجه رفیع شهادت نائل شدند.   
 
وی ادامه داد: بعد از پاکسازی زینبیه از لوث وجود تروریست‌ها گروه عصائب اهل‌حق به کمربندی دمشق آمد و دوشادوش برادران در حزب‌الله لبنان، تروریست‌ها را زمین‌گیر کرد.   
 
حجت‌الاسلام رجبی در ادامه با اشاره به اینکه ابوبکر البغدادی سرکرده گروه داعش اصلاً در عراق حضور ندارد، بیان داشت: ابوبکر البغدادی فردی بود که از سوی آمریکایی‌ها برای انجام تست به خدمت گرفته شد تا از نظر آن‌ها سازماندهی گروه‌های تکفیری و تروریستی از هم نپاشد.   
 
نماینده گروه مقاومت عصائب اهل‌حق در ایران در ادامه با تأکید بر اینکه با حضور آمریکا در منطقه داعش از بین نخواهد رفت، گفت: ما اعلام کردیم که اگر آمریکا برای مقابله با داعش بیاید، سلاح خود را به سوی دو گروه نشانه می‌گیریم، یکی آمریکا و دیگری داعش، زیرا معتقدیم گروه تکفیری- تروریستی داعش از سوی آمریکایی‌ها هدایت می‌شود.   
 
وی در ادامه به استراتژی آمریکا در عراق اشاره کرد و افزود: آمریکا در عراق به شدت به دنبال استراتژی "خاک سوخته" است و واشنگتن می‌خواهد با تخریب زیرساخت‌های عراق از تبدیل شدن این کشور به ایرانی دیگر جلوگیری کند.   
 
نماینده گروه مقاومت عصائب اهل‌حق در ایران در پاسخ به سؤالی درباره نقش این گروه در تأمین امنیت زائرین اربعین حسینی خاطرنشان کرد: امنیت مراسم اربعین را عصائب و دیگر گروه‌های مقاومت تأمین می‌کنند و این یک مانور نظامی برای ما محسوب می‌شود و ما در این زمینه اشراف اطلاعاتی قوی‌ برای خنثی‌سازی بمب‌ها داریم.   
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Netherlands
جعفر
۱۰:۰۴ ۲۸ آبان ۱۳۹۳
درودبه شرفتون مولا علی علیه السلام نگهدارتون باشه،آماده جهادیم،آماده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۴۲ ۲۸ آبان ۱۳۹۳
لازم باشه ما هم هستيم البته تحت امر امام خامنه اي عزيز. يا علي
آخرین اخبار