رئیس سازمان وظیفه عمومی نیروی انتظامی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

مشکل صدور کارت‌های جعلی باید از ریشه حل شود/ مدرک ارسالی بازیکنان هم جعلی بود

رئیس سازمان وظیفه عمومی نیروی انتظامی گفت: بیست و شش کارت پایان خدمت بازیکنان به طور رسمی ابطال شد و مدارک داده شده آنان به باشگاه‌ها نیز نامعتبر بوده است.

سیدحمید صدرالسادات در خصوص آخرین وضعیت کارت‌های پایان خدمت به خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران گفت: موضوع رسیدگی به اصالت کارت‌های معافیت و پایان خدمت بازیکنان فوتبال چند ماهی است که به صورت مرحله‌ای و مقطعی آغاز شده است. سازمان نظام وظیفه عمومی مجموعا 118 مورد را که مدارک آن‌ها مورد ابهام بود بررسی کرد که درنهایت کارت معافیت 26 نفر از آنان به طور رسمی ابطال شد.

رئیس سازمان نظام وظیفه عمومی نیروی انتظامی تصریح کرد: این 26 کارت انواع مختلف معافیت پزشکی، معافیت کفالت، جانبازی پدر و غیره داشتند که پس از بررسی‌های لازم صحت داشتن آن‌ها تایید نشده و به طور رسمی ابطال شد.

وی اظهار داشت: طی بررسی‌های انجام شده از 10 نفر که وضعیت آن‌ها نیز مبهم بود خواسته شد که در سازمان نظام وظیفه حاضر شوند و در مورد مدارک و نوع معافیتشان توضیحات لازم را ارائه دهند اما آنها از این اقدام سر باز زدند و به سازمان مراجعه نکردند بنابراین نام آنها را به مراجع مربوطه فرستادیم تا از فعالیت ورزشی‌شان جلوگیری شود.

صدرالسادات بیان کرد: تمام افرادی که کارت معافیت آنها باطل شده است در هر استانی که حضور دارند از نظر ما سرباز وظیفه‌اند و برای آن‌ها تاریخ اعزام مشخص می‌کنیم و باید به یکی از نیروهای مسلح معرفی شده و به خدمت مقدس سربازی مشغول شوند.

رئیس سازمان نظام وظیفه عمومی نیروی انتظامی درباره نحوه صدور کارت‌های جعلی گفت: مشخص شدن علت صدور کارت‌ها اصلی‌ترین هدف ماست که در حال حاضر مراجع قضایی در حال رسیدگی به این موضوع هستند و در تلاش هستیم ریشه این عمل را پیدا کنیم.

وی اظهار کرد: تصدیق نامه، مدارک و اسنادی که برای صدور کارت به سازمان نظام وظیفه عمومی تحویل داده شده است دارای اشکال بود که مورد بررسی قرار گرفتند و پس از روشن شدن جعلی بودن آن‌ها به طور رسمی منشا آن را اعلام و برخوردهای لازم با تخطی‌گران انجام می‌شود.

صدرالسادات افزود: سازمان نظام وظیفه عمومی مسئولیت رسیدگی به مدارک و اسناد جعلی را داشت که آنها را بررسی کرده و به طور رسمی 26 کارت را ابطال کرد بنابراین وظیفه این سازمان انجام شده ادامه رسیدگی به پرونده جعلی بودن کارت‌های خدمت برعهده سایر مراجع قضایی و این سازمان‌ها هستند که درباره مجازات بازیکنان و افراد موثر در این پرونده تصمیم می‌گیرند.

رئیس سازمان نظام وظیفه عمومی افزود: جعلی بودن کارت‌های پایان خدمت ممکن است در تمامی اقشار و ورزشکاران در رشته‌های مختلف ورزشی ظاهر شود اما نکته قابل توجه این است که سازمان نظام وظیفه طبق جلساتی که با سجادی معاون وزیر ورزش داشته است قرار شد از این پس هر یک از ورزشکاران مشمول به خدمت سربازی ابتدا با نامه‌ای که از هیات ورزشی خود گرفته به پلیس+10 مراجعه کنند و پس از بررسی‌های لازم اگر مدارک او مورد تایید بود اجازه فعالیت موقت به وی داده می‌شود در غیر این‌صورت او موظف است که خود را به سازمان نظام وظیفه معرفی کرده و به خدمت سربازی مشغول شود.

وی افزود: تمامی باشگاه‌ها در رشته‌های مختلف ورزشی موظف‌اند با استناد به ماده 10 قانون خدمت وظیفه عمومی از عقد قرارداد با ورزشکارانی که وضعیت سربازی آنها نامعلوم است خودداری کرده و وارد مذاکره و همکاری نشوند.

صدرالسادات در پایان خاطرنشان کرد: افرادی که کارت پایان خدمت آنها باطل شده است از قانون تخطی کرده و اکنون سرباز تلقی می‌شوند و باید هرچه سریعتر برای انجام خدمت سربازی اقدام کنند.

لازم به ذکر است، پرونده آنها به مراجع قضایی ارجاع شده و در حال پیگیری است. جعلی بودن کارت این افراد که مدارک خود را به سایر سازمان‌ها و یا باشگاه‌هایشان داده‌اند، مسجل شده است و در پی اثبات نامعتبر بودن آنها هستیم.

انتهای پیام/    

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
Australia
علیرضا صادقی
۲۲:۵۹ ۲۷ آبان ۱۳۹۳
تا زمانی که پزشکان خیانتکار وفوتبالیستهای معتاد فاسد ومسولین رشوه خوار وجود دارند عملی نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۱ ۲۷ آبان ۱۳۹۳
این به اصطلاح فوتبالیست علاوه براینکه باید جریمه بشن ، پولی که تو این مدت گرفتن را هم به بیت المال پس بدهن تا درس عبرتی بشود برای دیگر خلاف کاران غیر از این شود یک عدده خلاف کار را الگوی جوانان کرده اید و حق بسیاری از جواناهای که به علت نداری و .... رفتن سربازی و بعضاً هم در درگیری با اشرار و ... به شهادت رسیده اند . البته از قوانین و وکلا و قاضی های که ما داریم بعید است که ..... ،
Iran (Islamic Republic of)
نوری
۲۲:۲۰ ۲۷ آبان ۱۳۹۳
خیلی جالبه کارت یکی از بازیکنا باطل شده خوب ببینیم واقعا مسولین میخان ببرنش سربازی یا 2سال خدمت واسه ایشون زور میاد حالا ببینسد مسولین مرتبطه چیکار میکنند ما منتظرمیمونیم وپیگیرش هم هستیم باکمک باشگاهیان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۲ ۲۷ آبان ۱۳۹۳
سردار خسته نباشی اگر منشاء این تخلف در سازمان مربوطه بود و فرد خاطی شناسایی شد انتظار می رود که با اشد مجازات با وی برخورد شود تا درس عبرتی برای دیگران گردد
Iran (Islamic Republic of)
پويا ايراني
۲۰:۲۱ ۲۷ آبان ۱۳۹۳
بعضي اتفاقات در كشور ما قابل توجه هستش. اگه اينها كه جعل اسناد كردن اين همه داخل رسانه ها مطرح نمي شدند. تا الان بايد توي زندان بودن ولي متاسفانه بخاطر خوشگلي و خوش تيپي و غلظت خون بالاتر از مردم عادي دارن با پول بيت المال حال مي كنند و به ريشه بقيه مي خندن.
آخرین اخبار