چهارمین دوره بازی‌های ساحلی تایلند؛

باد و باران رقابت‌های اسکیت را بتعویق انداخت/نماینده موی تای ایران متحمل شکست شد

چهارمین دوره بازی‌های ساحلی به میزبانی تایلند درحال برگزاری است و ورزشکاران ایرانی در 18 رشته ورزشی در این رقابت‌ها حضور دارند.

به گزارش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران؛

سومین پیروزی پیاپی تیم ملی الف والیبال ساحلی
تیم ملی والیبال ساحلی الف کشورمان در سومین بازی خود هم توانست با پیروزی از زمین خارج شود.

در ادامه رقابت‌های ساحلی آسیایی تایلتد صابر هوشمند و بهمن سالمی دو ملی پوش کشورمان در تیم ملی الف صبح امروز در دو ست پیاپی و با نتایج 21-10 و 24-22 از سد تیم الف مالدیو گذشتند تا خیالشان از صعود راحت شود.

ملی پوشان کشورمان در دیدار بعدی خود باید به مصاف تیم ملی قطر بروند.



سرپرست والیبال ساحلی ایران: جوانگرایی کردیم و به آینده امیدواریم
کسری غفوری، سرپرست تیم ملی والیبال ساحلی ایران درباره حضور تیم ملی در چهارمین دوره مسابقات ساحلی آسیا در تایلند گفت: حضور ٤٣ تیم در بخش آقایان نشان می‌دهد که سطح بازی‌ها بالاست. تیم ها با بهترین بازیکنان به مسابقات آمدند و رقابت‌ها نزدیک است.

وی افزود: والیبال ساحلی آسیا در حال پیشرفت است و تیم‌های ضعیف تر برای قدرت‌های آسیا خط و نشان می‌کشند.

غفوری یادآور شد: ما دست به جوانگرایی زدیم و میانگین سنی بازیکنانمان ٢٦سال است که سال ها می‌توانند در میادین حضور داشته باشند و به آینده امیدواریم.

سرپرست تیم ملی والیبال ساحلی خاطر نشان کرد: همه تیم‌ها مدعی هستند و امیدواریم هر دو تیم مان به جمع هشت تیم راه یابند و با قرعه مناسب، روی سکو هم برویم.



هوشمند:در آسیا دیگر تیم ضعیف نداریم

صابر هوشمند کاپیتان تیم ملی الف والیبال ساحالی کشورمان پس از سومین پیروزی در بازی‌های آسیایی ساحلی در برابر مالدیو گفت: تیم‌های آسیایی پیشرفت خیلی خوبی داشته‌اند و ویگر در آسیا تیم ضعیف نداریم.

وی با اشاره به بازی خوب مالدیو در برابر تیم ملی کشورمان گفت: تصور همه این بود که ما برای یک بازی راحت به مصاف مالدیو نمی‌رویم اما دیدیم که این تیم چه بازی خوبی ارایه داد و در ست دوم تنها با اختلاف دو پوئن به ما باخت و به قول موحدی، مربی تیم ما همه کشورها روز و شب در حال تلاش هستند تا جایگاه خود را در آسیا بهبود بخشند.

هوشمند با اشاره به بازی مهم تیم ملی کشورمان برابر قطر گفت: ما روز گذشته تمرین سختی را پشت سر گذاشتیم و امروز هم زیاد به خود فشار نیاوردیم تا فردا بتوانیم با یک پیروزی دو بر صفر برابر قطر سرگروه شویم.

کاپیتان تیم ملی در خصوص نتیجه تیم ملی در این دوره از بازی‌ها هم گفت: ما چهار ماه سخت را در اردوها گذراندیم و در شهرهای مختلف شمالی، تهران و کیش بیش از صد جلسه تمرین را پشت سر گذاشتیم و ومی‌خواهیم جواب این مرارت‌ها را با قهرمانی در آسیا بگیریم.



دومین شکست تیم ملی والیبال ساحلی ب
تیم ملی والیبال ساحلی ب کشورمان صبح امروز مغلوب تیم الف ژاپن شد.

ملی پوشان کشورمان که در بازی قبلی خود هم مغلوب بحرین شده بودند صبح امروز با نتیجه دو یک بازی را به ژاپن واگذار کردند.

تیم ملی کشورمان که ست دوم را 21-18 به سود خود به پایان برده بودند ست‌های اول و سوم را 21-18 و 16-14 واگذار کردند. صعود تیم ملی کشورمان به بازی‌های روز بعد این گروه بستگی دارد.



سرمربی والیبال ساحلی: بدون بازی تدارکاتی به مسابقات آمدیم

حمید موحدی، سرمربی تیم ملی والیبال ساحلی ایران درباره حضور تیم ملی در چهارمین دوره مسابقات ساحلی آسیا در تایلند گفت: برای اولین بار است که این تیم از ایران خارج می‌شود و بچه‌ها خیلی خوب مقابل حریف قدرتمند ژاپنی حضور یافتند که متاسفانه با شکست همراه شد.

غفوری یادآور شد: تیم ژاپن سال‌هاست که در کنار هم بازی می کنند و در اکثر توزنمنت‌های آسیایی و جهانی حضور دارند ولی تیم ما حتی نتوانست یک بازی تدارکاتی داشته باشد .

سرپرست تیم ملی والیبال ساحلی خاطر نشان کرد: با پیروزی در یک ست مقابل ژاپن، صعود ما به مرحله بعد قطعی شد اما کار ما برای مدال خیلی سخت است و تقریبا آماتورترین تیم مسابقات از لحاظ إمکانات و بازی‌های تدارکاتی هستیم.



دومین برد متوالی تیم ملی واترپلوی برابر اندونزی
در ادامه رقابت‌های واترپلو بازی‌های ساحلی تایلند نمایندگان کشورمان به دومین برد با ارزش خود دست یافتند.

دومین دیدار تیم ملی واترپلوی کشورمان در بازی‌های ساحلی قهرمانی آسیا امروز به داوری‌ تان بون از سنگاپور در مقابل تیم ملی اندونزی برگزار شد و تیم ملی کشورمان در پایان این دیدار ، نتیجه را 16 بر 10 به سود خود رقم زد.

گل‌های تیم ملی ایران توسط امیر حسین  خانی 2 گل عطا برخورداری 5 گل محسن جلیلی 2 گل نیما خوشبخت 2 گل علی پیروز فر 2 گل و محمد خانبانان دو گل به ثمر رسید.

نمایندگان کشورمان روز گذشته نخستین برد خود را برابر هنگ کنگ بدست آورده بودند.

 دیدار بعدی تیم واترپلوی ساحلی کشورمان با تیم ملی کویت فردا صبح ساعت 10 به وقت تایلند در محل کارون بیچ برگزار می‌شود که در تعیین رنگ مدال ایران در این رقابت‌ها بسیار تاثیر گذار خواهد بود.

چهارمین دوره بازی‌های ساحلی بطور رسمی از 23 آبان ماه آغاز و تا چهارم آذر بطول می‌انجامد.



کاپیتان واترپولوی ساحلی: مدال ما قطعی است
سجاد عبدی، کاپیتان دروازه بان تیم ملی واترپولوی ساحلی ایران گفت: شرایط موج دریا در بازی‌های ما بسیار تاثیرگذار است و سعی می‌کنیم بهترین عملکرد را داشته باشیم.

عبدی یادآور شد: ما دو بازی مهم مقابل کویت و قزاقستان داریم که باید آنها را شکست دهیم چون آنها مهمترین حریفان ما در این بازی‌ها هستند.

کاپیتان تیم ملی واترپولوی ساحلی خاطر نشان کرد: ما برای اولین بار است که در دریا بازی می‌کنیم اما حریفانمان چند دوره در این مسابقات حضور دارند. مدال ما قطعی است اما رنگش مشخص نیست وبستگی به تلاش ما دارد.



رییس کمیته واترپلوی آسیا:مسابقات واترپلوی ساحلی سخت‌ترین رشته در این بازی‌ها است
رقابت‌های واترپلو بازی‌های ساحلی با توجه به شرایط خاص خود یکی از سخت‌ترین مسابقات این دوره از بازی‌های ساحلی است.

خسرو امینی نایب رییس کمیته فنی فدراسیون جهانی و رییس کمیته واترپلوی فدراسیون شنا. شیرجه و واترپلوی آسیا که سرپرستی برگزاری مسابقات واترپلوی ساحلی تایلند را نیز بر عهده دارد طی گفتگویی گفت:بازی‌های واترپلوی ساحلی بخاطر اینکه در دریا برگزار میشود و تابعی از شرایط آب و هوایی منطقه است بسیار مشکل است محدود کردن آب دریا برای انجام مسابقه .

وی ادامه داد:ایجاد جایگاه برای داوران و مسیولین برگزاری بصورت معلق بر روی دریا از عواملی هستند که برگزاری این رقابت‌ها را بسیار سخت می‌کند.

امینی در رابطه با این دوره از رقابت‌های واترپلو ساحلی گفت؛ رفابت‌های این دوره نسبت به دوره قبل این بازی‌ها از کیفیت بالا تری برخوردار هست و تیم‌های بیشتری شرکت کرده‌اند که امیدوارم تیم ملی واترپلوی کشورمان بتواند با عبور از سد قزاقستان و تایلند دو مدعی اصلی این رقابت‌ها به مدال طلا دست پیدا کند و این امر دور از دسترس نیست.



محسن رضوانی:روی سکو می‌رویم
رییس فدراسیون شنا شیرجه و واترپلوی کشورمان ابراز امیدواری کرد که تیم واترپلوی ساحلی کشورمان علی‌رغم اینکه برای اولین بار در این رقابت‌ها شرکت می‌کند اما روی سکوی اولی یا دومی این رقابت‌ها بایستد.

محسن رضوانی با اشاره به تفاوت قوانین این رشته با واترپلو گفت: آنچه در این مسابقات اهمیت دارد تعداد گل است و با توجه به اینکه بر خلاف واترپلو در این بازی پس از به ثمر رسیدن گل دروازه‌بان شروع کننده بازی است مدام تعداد گل‌ها در حال تغییر است و در این بازی هم  به رغم اینکه ما از حریف با گلهای زیادی پیش بودیم اما سرانجام با تفاضل شش گل بازی را به پایان بردیم.

رضوانی با اشاره به برگزاری این مسابقات به صورت دوره‌ای گفت: دو بازی پایانی ما برابر قزاقستان و تایلند از اهمیت فراوانی برخوردار است و امیدواریم آوراژ گل‌ها این مسابقات به ما کمک کند.

قهرمان سابق واترپلوی کشورمان همچنین گفت: با توجه به اینکه این اولین دوره حضور ملی پوشان کشورمان در بازی‌های ساحلی است امیدوارم علی‌رغم آشنا نبودن به شرایط این مسابقات ملی پوشان کشورمان بتوانند با تجربه خود قهرمانی یا نایب قهرمان شوند.



تیم ملی کبدی از سد بنگلادش گذشت
در ادامه رقابت‌های چهارمین دوره بازی‌های ساحلی تیم ملی کبدی کشورمان از سد تیم ملی بنگلادش گذشت.

تیم ملی کبدی مردان کشورمان در نخستین دیدار از سری رقابت‌های کبدی ساحلی با حساب ۴۵ بر ۳۲ موفق شد تیم ملی بنگلادش را شکست داده و به دور بعد راه یابد.

تیم ملی ایران بایستی فردا ساعت ۱۴ به مصاف رقیب اصلی خود هند برود و در صورت پیروزی مدال ایران قطعی می‌شود.

ایران در اخرین دیدار از مرحله گروهی روز جمعه ۲۱ نوامبر به مصاف تایلند می‌رود.



حضور دو داور ایرانی در رقابت‌های فوتبال ساحلی
نام دو داور ایرانی در لیست داوران بازی‌های فوتبال ساحلی پوکت دیده می‌شود.

رامین حقیقی زاده و ابراهیم اکبرپور دو داور بین المللی فوتبال ساحلی ایران هستند که کنفدراسیون فوتبال آسیا از آن‌ها دعوت کرده تا در بازی‌های ساحلی پوکت سوت بزنند.

آن‌ها تا به حال هر کدام در سه مسابقه چهارمین دوره بازی‌های ساحلی آسیا سوت زده‌اند و آخرین حضور آن‌ها در یک مسابقه هم مربوط به بازی عمان – ویتنام می‌شود که امروز برگزار شد و ویتنام با شکست دادن عمان به جمع 4 تیم برتر آسیا رسید.



تیم ملی فوتبال ساحلی از سد تایلند گذش
تیم ملی فوتبال ساحلی ایران موفق شد تیم ملی تایلند را شکست دهد.

تیم فوتبال ساحلی ایران که به جمع 8 تیم برتر بازی‌های ساحلی آسیا رسیده، برای صعود به جمع 4 تیم برتر این رقابت‌ها به مصاف تایلند میزبان رفت و موفق گردید این تیم را 3 بر 1 شکست دهد.

تایلندی‌ها که به لطف میزبانی، از حضور تعداد زیادی تماشاگر بهره می‌بردند، امید زیادی داشتند که ایران را شکست دهند.

در تایم اول، تیم ملی ایران دو بار دروازه تایلند را باز کرد.

 گل اول را حسین اکبری بازیکن شماره دو ایران زد که این گل تا چند دقیقه تماشاگران تایلندی را ساکت کرد.

چند دقیقه بعد حسین عبداللهی گل دوم را وارد دروازه تایلند کرد تا کار میزبان بازی‌های ساحلی سخت‌تر شود. اما این دو گل برای برد ایران چندان مطمئن نبود.

تایلند در تایم دوم توسط بازیکن شماره 7 خود دروازه ایران را باز کرد و بازی در پایان تایم دوم با نتیجه دو بر یک ثبت شد.

در لحظات پایان تایم دوم باد شدیدی شروع به وزیدن کرد که شدت باد به حدی بود که تابلوهای تبلیغاتی کنار زمین را بلند کرد و وسط زمین انداخت. بازی هم چند دقیقه تعطیل شد. .

تیم ملی در فاصله دو دقیقه مانده به پایان بازی توسط حسین اکبری سومین گل را هم زد تا فاصله را به دو گل برساند.

در نهایت مسابقه با همین نتیجه سه بر یک به سود ایران به پایان رسید تا تیم کشورمان به جمع 4 تیم برتر این بازی‌ها صعود کند.



سبحان طاهرخانی در پرش طول پنجمین طلای کاروان ورزشی ایران را بدست آورد
 ملی پوش پرش طول کشورمان به پنجمین نشان طلای کاروان ورزشی کشورمان در چهارمین دوره بازی‌های آسیایی ساحلی دست یافت.

در اولین روز از رقابت‌های دو و میدانی چهارمین دوره بازی‌های اسیایی ساحلی سبحان طاهرخانی ملی پوش پرش طول کشورمان به مصاف 8 پرنده از کشورهای تایلند (2نفر)، قزاقستان (2نفر)، سوریه، کویت، ویتنام و تاجیکستان رفت که توانست در اولین پرش با ثبت رکورد 6 متر و 99 سانتی متر قدرت خود را به رخ حریفان کشیده و در جایگاه نخست قرار گیرد.

بر اساس این گزارش، وی در دومین  پرش خطا کرد، در سومین پرش به رکورد 7 متر و 4 سانتی متر رسید تا فاصله خود را ازحریف اصلی خود یعنی پرنده سوری که 6.98 پریده بود بیشتر کند.

وی در چهارمین پرش بهترین رکورد خود را به ثبت رساند و توانست با پرشی 7 متر و 28 سانتی متری مدال طلای خود را مسجل کند، رکوردی که حریفانش را نیز به تشویق واداشت.

بعد از پرش پنجم پرنده ها به دلیل وزش شدید باد و بارش باران مسابقات برای پرش ششم و نهایی برای دقایقی تعطیل شد.

طاهرخانی 22 ساله که با هدایت احمد یزدانیان در این مسابقات حضور داشت اولین طلای دو و میدانی و پنجمین طلای کاروان ورزشی ایران در این دوره از بازی‌ها را بدست آورد.

پس از طاهرخانی ورزشکارانی از سوریه و تایلند با 6.98 و 6.96 به ترتیب عناوین دوم و سومی را به خود اختصاص دادند و مدال‌های نقره و برنز را بر گردن آویختند.



قهرمان پرش طو�%order: medium none;" alt="" title="" src="https://cdn.yjc.ir/files/fa/news/1393/8/28/2753110_346.jpg">

سرمربی تیم ملی دو و میدانی:توانایی طاهرخانی بیش از اینهاست/از کمیته ملی المپیک تشکر کنم
احمد یزدانیان سرمربی تیم ملی دو میدانی اعزامی به چهارمین دوره بازی‌های آسیایی ساحلی در خصوص عملکر؈ همین موضوع هم باعث شد تا استرس زیادی داشته باشم اما خوشبختانه توانستم با توکل بخدا و استفاده از تمام توان و تجربه‌ام به خوش‌رنگترین مدال این بازی‌ها دست یابم.

طاهرخانی با اشاره به اینکه حتی 1 روز هم در ساحل و روی ماسه تمرین نداشته است  گفت: خوشحالم که در ایران فقط و فقط روی تارتان تمرین کردم، چرا که اختلاف شرایط ساحلی و ماسه ساحل‌های ایران با اینجا ممکن بود عملکردم  را تحت تاثیر قرار دهد. بعد از انجام اولین حرکت جای پاهایم را پیدا کردم و با سفت تر شدن زمین مسابقه عملکردم بهتر و بهتر شد.

وی یاداور شد: از کمیته ملی المپیک و فدراسیون دوو میدانی تشکر می‌کنم که زمینه حضور ما در این دوره بازی‌ها را فراهم آوردند. مربیان تیم ملی، خانواده وبخصوص پدرم خیلی برایم زحمت کشیدند که از تک تک آنها سپاسگذارم.

طاهرخانی در پایان مدال خود را به مردم ایران تقدیم کرد و گفت امیدوارم این مدال باعث خوشحالی مردم کشور عزیزم شده باشد.



سرمربی تیم ملی دو و میدانی:توانایی طاهرخانی بیش از اینهاست/از کمیته ملی المپیک تشکر کنم
احمد یزدانیان سرمربی تیم ملی دو میدانی اعزامی به چهارمین دوره بازی‌های آسیایی ساحلی در خصوص عملکرد طاهرخانی و کسب پنجمین طلای کاروان ایران گفت: سبحان استارت خوبی داشت و با همان اولین پرش نشان داد که از آمادگ بالایی برخوردار است. او برای این مدال خیلی زحمت کشیده بود و انصافا حقش بود که قهرمان شود.

وی ادامه داد: رکورد سبحان 7.90 است اما در پیست تارتان و شکی نیست که ماسه و ساحلی بودن پیست روی عملکرد تمام شرکت کنندگان تاثیر گذاشت.ماسه نسبتا نرم ساحل پوکت باعث می شد تا تمام ورزشکاران با افت رکورد مواجه شوند اما خوشبختانه طاهرخانی توانست بر شرایط حاکم غلبه کرده و مدال طلا را بر گردن آویزد.

یزدانیان در خصوص سطح مسابقات گفت: حضور 9 شرکت کننده در این ماده نشان دهنده این است که کمیت بالا نیست اما رکوردها نشان دهنده کیفیت خوب مسابقات است. این اولین دوره بازی‌ها بود که دو و میدانی نیز در آن برگزار می‌شد و به همین دلیل هم شناخت زیادی از شرایط و جو آن وجود نداشت.

وی در پایان گفت: از عملکرد طاهرخانی راضی هستم و شک ندارم که طی دو سه روز آینده هم دو و میدانی کاران کشورمان در ماده‌های دیگر به مدال‌های خوشرنگی دست خواهند یافت. جا دارد از کمیته ملی المپیک و فدراسیون که زمینه اعزام و حضور دو و میدانی در این دوره از بازی‌ها را فراهم ساختند تقدیر و تشکر کنم.



یاسین احمدی موی تای کار کشورمان از سد حریف چینی گذشت
در ادامه رقابت‌های امروز چهارمین دوره بازیهای ساحلی یاسین احمدی نماینده وزن منهای 60 کیلو گرم کشورمان موفق شد از سد حریف چینی خود بگذرد.

یاسین احمدی ملی‌پوش،موی تای کشورمان در اولین دیدار به مصاف یانگ مین از چین رفت وی در این مبارزه در میان تشویق ایرانیان حاضر در محل برگزاری رقابت‌ها و برخی تایلندی‌ها موفق شد حریف سرسخت چینی خود را شکست داده و به دور دوم راه یابد.

در ادامه این رقابت‌ها پیام ملک محمدی در وزن منهای ۵۷ کیلو گرم و مسعود مینایی در وزن ۷۱ کیلو گرم مینایی به مصاف رقبای خود می‌روند.




ملی پوش موی تای:حریف چینی خیلی سر سخت بود
 حریف چینی خیلی سر سخت بود اما تشویق‌های بی امان هموطنانم در محل برگزاری رقابت‌ها خیلی به من روحیه داد.

یاسین احمدی ملی پوش موی تای کشورمان پس از پیروزی بر حریف چینی گفت:حریفم خوب  و خیلی سرسخت بود اما با تمرینات منظمی که داشتم به پیروزی رسیدم و خوشحالم که به جمع  ۴ نفر نهایی رسیدم و قطعا مدال خواهم گرفت.

وی ادامه داد::حریفان اصلی من از کشورهای تایلند و ویتنام بوده اما من ترسی از مبارزه با آنها ندارم و قطعا برای کسب مدال در دومین مبارزه هم تمام تلاشم را خواهم کرد تا برر روی سکو بروم.

احمدی گفت: تشو یق‌های هموطنانم روحیه ام را بالا برد و می‌خواهم با طلا جبران کنم  و مزد زحمات خود و مربیانم را با قهرمانی بگیرم هر چند این مسابقات در تایلند در حال برگزاری است و موی تای کاران میزبان خیلی آماده‌اند ولی برای من رفتن بر روی سکو بخصوص سکوی قهرمانی خیلی مهم است و اینجا نیامده ام که دست خالی باز گردم.




باد و باران رقابت‌های اسکیت را بتعویق انداخت
ورزش باد شدید و بارش باران رقابتهای اسکیت ساحلی را بتعویق انداخت.

در ادامه رقابت‌های رشته‌های مختلف حاضر در چهارمین دوره بازی‌های ساحلی پوکت تایلند، ورزش باد شدید و بارش باران مشکلاتی را برای مسئولان برگزاری رقابت‌ها بوجود آورد بطوریکه طبق برنامه قرار بود رقابت‌های اسکیت نیز امروز برگزار شود که به دلیل افتادن پروژکتور اطراف زمین مسابقات به داخل زمین به دلیل وزش باد شدید این رقابت‌ها بتعویق افتاد و به زمان دیگری موکول گردید.



شکست نماینده موی تای برابر حریف تایلندی
پیام ملک محمدی نماینده موی کشورمان در وزن منهای 57 کیلو گرم در مبارزه نخست خود برابر حریف تایلندی نتیجه را واگذار کرده و از دور رقابتها کنار رفت.

پیام ملک محمدی در اولین دیدار به مصاف ارتویچیا از کشور تایلند رفت و در خاتمه نتیجه را به حریف خود واگذار کرد.

وی پس از شکست مقابل حریف تایلندی گفت:حریف من چندین دوره قهرمان جهان بود و واقعا حریف سختی بود به هر حال این یک تجربه ارزشمندی برایم بود و امیدوارم در مسابقات آینده دوباره با این حریف روبرو شوم و انتقام این شکست را بگیرم.

ملی پوش کشورمان افزود: من اولین بار است به مسابقات بین المللی اعزام می‌شوم و تجربه کافی نداشتم و به نوعی این دیدار یک فینال زودرس برای من بود به هر صورت نتوانستم مدال کسب کنم و امیدوارم در آینده جبران کنم.





خبر در حال تکمیل...
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار