معاون مسکن روستایی بنیاد مسکن خبر داد:

بهسازی یک میلیون و 80 هزار واحد مسکن روستایی/ توزیع استانی تسهیلات مسکن روستایی از هفته آینده

مهدیان گفت: از شنبه هفته آینده توزیع استانی تسهیلات 15 میلیون تومانی مسکن روستایی با تأیید شورای پول و اعتبار توزیع می‌شود.

 
عزیزالله مهدیان معاون مسکن روستایی بنیاد مسکن در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران با بیان اینکه اعتبارات مقاوم‌سازی مسکن‌ روستایی توسط بانک مرکزی تأیید شده است گفت: امسال برای نوسازی 200 هزار واحد مسکن روستایی اعتبارات تهیه شده است.

وی در ادامه توضیح داد: تمام مراحل اداری این 200 هزار واحد مسکن روستایی طی شده است و بانک مرکزی اعتبارات آن را تهیه کرده است.

مهدیان در ادامه یادآور شد: شورای پول و اعتبار نیز 3 هزار میلیارد تومان برای نوسازی 200 هزار مسکن روستایی را تأیید کرده است و در حال حاضر این تسهیلات در بانک‌های ملی، صادرات، سپه، تجارت و رفاه توزیع می‌شود.

معاون مسکن روستایی بنیاد مسکن در ادامه توضیح داد: در حال حاضر از هفته آینده توزیع استانی تسهیلات مسکن روستایی ابلاغ می‌شود و بانک‌ها موظف هستند تسهیلات 15 میلیون تومانی با کارمزد سه درصد را به متقاضیان دهند.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: طی دو سال‌ها گذشته بانک مرکزی تسهیلات مسکن روستایی را به دلیل کمبود اعتبارات پرداخت نمی‌کرد و در حال حاضر این تسهیلات از 12 میلیون تومان به 15 میلیون تومان رسیده است.

مهدیان با اشاره به اینکه در طول برنامه‌ها تاکنون یک میلیون و 35 هزار واحد مسکن روستایی با بانک‌ها عقد قرارداد کرده‌اند اظهار داشت: 450 هزار واحد مسکن روستایی نیز در مرحله اسکلت‌کاری قرار دارد.

معاون مسکن روستایی گفت: تاکنون یک میلیون و 80 هزار واحد مسکن روستایی بهسازی و به متقاضیان تحویل داده شده است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار