شینهوا:

آمار در اسپانيا از افزايش کسری تجاری در اين کشور حکايت دارد

وزارت اقتصاد اسپانيا اعلام کرد کسري تجاري اين کشور در ماه هاي ژانويه تا سپتامبر امسال در مقايسه با مدت مشابه سال گذشته 71 درصد افزايش داشته است.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري شين هوا، وزارت اقتصاد اسپانيا  اعلام کرد کسري تجاري اين کشور در ماه هاي ژانويه تا سپتامبر امسال به 18 ميليارد و 854 ميليون يورو معادل 23 ميليارد و 474 ميليون دلار رسيده که در مقايسه با مدت مشابه سال گذشته 71 درصد افزايش داشته است.

بنا بر اعلام اين وزارتخانه ، واردات و صادرات اسپانيا در نه ماهه نخست امسال آهنگ صعودي داشته است و حجم واردات اين کشور با شش درصد افزايش به 197 ميليارد و 245 ميليون يورو رسيده است.

صادرات اين کشور نيز 1.9 درصد افزايش داشته و بالغ بر 178 ميليارد و 390 ميليون يورو براورد شده است.

صادرات اسپانيا به کشورهاي حوزه يورو 4.5 درصد کل صادرات 49.9 درصدي اين کشور را تشکيل مي دهد.

اين در حالي است که معاون وزير بازرگاني اسپانيا اعلام کرد اين کشور سال 2014 را با کمترين کسري تجاري در 40 سال گذشته با پايان خواهد رساند.

وي با اشاره به اينکه اسپانيا بايد با افزايش حجم صادرات خود در جهت تقويت رشد اقتصادي اين  کشور گام بردارد تاکيد کرد 90 درصد رشد توليد ناخالص داخلي اسپانيا در سال هاي آينده مربوط به کشورهاي خارج از اتحاديه اروپا مي شود و بخش اعظم فعاليت هاي اقتصادي اين کشور بايد بر بازارهاي آمريکا ، آسيا و آفريقا متمرکز شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار