لاریجانی: جیبوتی جغرافیای اقتصادی و تجاری خوبی دارد/ ادریس آدرنو: ایران می‌تواند به جیبوتی در زمینه‌های گوناگون کمک کند

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه کشور جیبوتی از لحاظ جغرافیای اقتصادی و تجاری موقعیت خوبی دارد، گفت: با رئیس مجلس این کشور بحث‌هایی درخصوص گسترش همکاری‌های مختلف انجام شد.

به گزارش حوزه پارلمان باشگاه خبرنگاران به نقل از خانه ملت؛ دکتر علی لاریجانی امشب (جمعه 30 آبان) پس از ورود به فرودگاه جیبوتی، درخصوص نشست کوتاهی که با ادریس آدرنو علی رئیس مجلس ملی این کشور در بدو ورود داشت، به خبرنگاران گفت: بحث‌های اولیه در رابطه با همکاری‌های پارلمانی دو کشور و همچنین همکاری گسترده‌تر در زمینه‌های گوناگون بین دو کشور مطرح شد.
 
رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: منطقه‌ای که جیبوتی در آن واقع شده از لحاظ اقتصادی و تجاری مهم است و پتانسیل خوبی برای کارهای بازرگانی دارد.
 
در ادامه ادریس آدرنو علی رئیس مجلس جیبوتی نیز گفت: خیلی خرسندم که دکتر لاریجانی رئیس مجلس ایران به جیبوتی سفر کرده تا در مراسم افتتاح ساختمان مجلس جیبوتی شرکت کند.
 
وی افزود: با رئیس مجلس ایران در زمینه اقتصادی، آموزشی و همکاری منطقه‌ای صحبت‌هایی داشتیم و با توجه به اینکه ایران کشور بزرگ و مهمی است می‌تواند به کشور جیبوتی در زمینه‌های گوناگون کمک کند.

گفتنی است؛براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده رئیس مجلس در این سفر ضمن حضور در مراسم افتتاح ساختمان جدید مجلس جیبوتی و سخنرانی در این مراسم، با برخی از مقامات کشورها و رؤسای مجالس دیدار و گفت‌وگو می‌کند.

در این سفر محمد جواد نظری‌مهر نماینده مردم کردکوی و بندرترکمن، محمد‌مهدی مفتح نماینده مردم تویسرکان و سید علی‌محمد بزرگواری نماینده مردم کهگیلویه و بویراحمد در مجلس شورای اسلامی به‌عنوان هیات همراه دکتر لاریجانی حضور دارند.

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار