اشتاینیتز: هر قراردادی با ایران در شرایط کنونی قرارداد بدی خواهد بود/ قدرت‌های بزرگ خواستار توافق با ایران هستند

وزیر امور استراتژیک رژیم صهیونیستی در مصاحبه‌ای مطبوعاتی گفت هر قراردادی با ایران در شرایط کنونی قراردادی بد خواهد بود.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران؛ "یووال اشتاینیتز" در مصاحبه با روزنامه صهیونیستی "اسرائیل هیوم" تاکید کرد: هر قراردادی که در شرایط کنونی با ایران امضا شود، قرارداد بدی خواهد بود.

او در ادامه با اشاره به اینکه توافق مرحله به مرحله‌ای که با ایران امضا شد، در آغاز شروط بدی را به وجود آورد، افزود: نتیجه این توافق مدیریت مذاکرات مشکل‌ساز از آن زمان تاکنون بود.

وزیر امور استراتژیک رژیم صهیونیستی در پاسخ به سوالی در مورد میزان تاثیرش در مذاکره‌کنندگان هسته‌ای، گفت: تاثیر ما در بین مذاکره‌کنندگان بسیار محدود است اما صفر نیست؛ ما نمی‌توانیم بر تمامی مواضع قدرت‌های بزرگ تاثیرگذار باشیم.

"اشتاینیتز" با بیان اینکه قدرت‌های بزرگ خواستار دستیابی توافق با ایران هستند، افزود: رضایت آنها برای توافق به مشکلات دیگر جهان مانند بحران اوکراین، بحران اقتصاد جهانی و جنگ در عراق و تروریسم بازمی‌گردد؛ پس نتیجه می‌گیریم که گروه 1+5 امیدوار به توافق هستند.

او اضافه کرد: رفع تحریم‌ها به اقتصاد ایران کمک خواهد کرد.

وزیر امور استراتژیک در بخش دیگری از مصاحبه خود اظهار داشت: حل و فصل پرونده هسته‌ای در گرو این است که به ایران اجازه استفاده از انرژی صلح‌آمیز هسته‌ای داد اما این کشور را از تولید سانتریفیوژ منع کرد؛ ایران باید وضعی مشابه مانند اسپانیا، سوئد، کره جنوبی و آفریقای جنوبی داشته باشد.

انتهای پیام//


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار