عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اعلام کرد

حمایت کامل بسیجیان از برنامه‌های دولت در حوزه سلامت/ هرگونه نقد در خصوص طرح تحول سلامت باید همراه با شناخت کامل باشد

دکتر حیدرپور گفت: بسیجیان از طرح تحول سلامت به طور کامل حمایت می کنند چون می دانند باید پشتیبان سیاست‌های نظام که مورد حمایت رهبر معظم انقلاب است، باشند.

به گزارش گروه علمی باشگاه خبرنگاران به نقل از وبدا؛ عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی و رییس بهداری سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در دوران دفاع مقدس، اظهار کرد: تعابیری از سوی مقام معظم رهبری و امام خمینی (قدس)، در مورد بسیج و بسیجیان وجود دارد. به طوری که به گفته امام خمینی (قدس)، نمونه کامل یک بسیجی، حضرت علی (ع) بود که علاوه بر تلاش و همت، عطوفت و مهربانی همراه با رعایت عدالت در تمام شئون را به همراه داشت.

به گفته دکتر عوض حیدرپور، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز  در زمان حضور در جبهه های جنگ به عنوان یک فرد جهادگر و بسیجی و هم در زمان خدمت در وزارت بهداشت، همین خصوصیات را دارد. به طوری که هدف ایشان خدمت به مردم و جلب رضایت آنها و برقراری عدالت در سلامت است.

رییس بهداری سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در دوران دفاع مقدس با اشاره به هجمه های اخیر توسط برخی در مورد طرح تحول سلامت نیز توضیح داد: بسیجیان از طرح تحول سلامت به طور کامل حمایت می کنند چون می دانند باید پشتیبان سیاست های نظام که مورد حمایت رهبر معظم انقلاب است، باشند.

وی با اشاره به این که این سیاست ها به نفع مردم و در جهت جلب رضایت آنها است، خاطرنشان کرد: طرح تحول سلامت این رضایتمندی را ایجاد کرده به طوری که مقام معظم رهبری در هفته دولت، از این گام بلند که در حوزه سلامت برداشته شده، قدردانی نموده و از مجلس و دولت درخواست کردند که این طرح به طور کامل حمایت شود.

دکتر حیدرپور با بیان این که متاسفانه در این میان برخی، انتقاداتی را از نحوه اجرای طرح تحول سلامت ابراز داشته، ادامه داد: این هجمه ها و انتقادات به خاطر عدم درک صحیح از اهداف طرح تحول سلامت است.

وی با بیان این که انتقاد باید همراه با شناخت صورت گیرد، توضیح داد: ارسال پیامک ها و اطلاعیه ها در قالب انتقاد از این طرح، اگر همراه با شناخت کافی نباشد، برای کل نظام آسیب رسان خواهد بود.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس همچنین گفت: یکی از مهمترین گام های طرح تحول سلامت، اصلاح تعرفه های پزشکی بود که با اجرای کتاب تعرفه سلامت این اتفاق افتاد.

وی در خصوص تداوم اعتبارات طرح تحول سلامت نیز بیان داشت: اکنون که آستانه تدوین برنامه ششم توسعه و برنامه بودجه سالانه هستیم، ضروری است دولت لایحه بودجه 94 و قانون برنامه ششم توسعه را به گونه ای طراحی کند که بودجه طرح تحول سلامت نیز استمرار یابد.

دکتر حیدرپور در پایان تاکید کرد: مجلس شورای اسلامی نیز از اعتبارات این طرح به طور کامل حمایت خواهد کرد. 


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.