معاون وزیر صنعت در جمع خبرنگاران:

تمدید مذاکرات مانع حضور خودروسازان بزرگ خارجی نمی‌شود/ جزئیات پیشنهادات وزارت صنعت برای تولید خودروهای هیبریدی و برقی

معاون امور صنایع وزیر صنعت معدن و تجارت گفت: تمدید مذاکرات مانع حضور شرکت‌های بزرگ خودروسازی در کشور نخواهد شد و همایش بین‌المللی دهم آذر به بهترین شکل برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران؛ محسن صالحی نیا امروز در حاشیه دوره آموزش آشنایی با مفاهیم صنعت معدن و تجارت در جمع خبرنگاران با اشاره به جزئیات پیشنهادات وزارت صنعت معدن و تجارت برای تولید خودروهای هیبریدی و برقی که اخیرا به هیئت دولت ابلاغ شده است کشورهای آمریکا، ژاپن و آلمان در رابطه با تولید خودروهای هیبریدی و برقی مطالعات خیلی خوبی را انجام داده‌اند که ما این موضوعات را در دستور العمل پیشنهادی خود به هیئت دولت ذکر کرده‌ایم.

معاون امور صنایع وزیر صنعت با بیان اینکه با اعمال اقداماتی گرانی این خودروها را جبران خواهیم کرد افزود: پرداخت یارانه مستقیم به مصرف کنندگان این خودروها به دلیل گرانی آنها و حذف مالیات و عوارض سالانه و اعمال سختی در سود بازرگانی از جمله حمایت‌های کشورهای آمریکا، ژاپن و آلمان برای تولید خودروهای مذکور است.

وی تصریح کرد: ما نیز در دستور العمل ارسالی به دولت پیشنهادات مختلفی را اعلام کردیم که به عنوان مثال معافیت مالیاتی و تخفیف‌های بیمه‌ای از جمله این پیشنهادات است که امیدواریم در کمیته‌های تخصصی دولت این موضوعات مورد بررسی قرار گیرد.

صالحی نیا ادامه داد: ارتقا سیستم‌های برق رسانی برای این خودروها، تخفیف در حقوق سود بازرگانی، تعویض رایگان باتری این خودروها، ورود خودروهای هیبریدی و برقی به محدوده طرح ترافیک، استفاده از پارکینگ‌های عمومی از دیگر پیشنهادات وزارت صنعت به هیئت دولت به شمار می‌آید.

وی اضافه کرد: البته دستگاه‌های اجرایی هنوز در تخفیف حق بیمه و معافیت‌های مالیاتی به اتفاق نظر نرسیده است که امیدواریم با بررسی پیشنهادات ما نتایج مناسبی حاصل شود.

قطعی گاز برخی از صنایع با هماهنگی وزارت نفت و مجموعه صنایع خواهد بود

معاون امور صنایع وزیر صنعت در خصوص قطعی گاز برخی از صنایع که با شروع فصل سرما آغاز می‌شود گفت: در توافقی که با وزارت نفت صورت گرفته مقرر شد قطعی گاز این صنایع با برنامه ریزی کامل و هماهنگی وزارت نفت و مجموعه صنایع صورت گیرد.

وی همچنین در خصوص تخفیف یارانه 1200 میلیارد تومانی به بخش صنعت نیز اظهار داشت: بر اساس مصوبه دولت و ابلاغیه ماه گذشته معاون اول رئیس جمهور باید 1200 میلیارد تومان یارانه در اختیار تولید کنندگان قرار گیرد اما متاسفانه هنوز این اتفاق نیافتاده است.

وی افزود: البته وزارت صنعت اولویت بندی‌های خود را در خصوص نحوه دریافت صنایع مختلف برای بهینه سازی فر‌آیند انرژی و نوسازی واحدها و تامین سرمایه درگردش مورد نیاز آنها را به دستگاه‌های اجرایی ارسال کرده است.

به گفته وی قرار بر این است این مبلغ به بانک صنعت و معدن تخفیف یابد و سپس از طریق یارانه سود تسهیلات این بانک بتواند حتی دو تا سه برابر از این درآمد را در اختیار واحدهای تولیدی قرار دهد.

وی تصریح کرد: به هر حال اولویت بندی‌های ما مشخص شده است و توضیحات بیشتر در این خصوص را باید از آقای نوبخت پیگیری کنیم.

تمدید مذاکرات مانع حضور خودروسازهای بزرگ خارجی در کشور نخواهد نشد

صالحی نیا در خصوص همایش بین‌المللی صنعت خودرو که دهم آذر ماه در تهران برگزار خواهد شد گفت: دهم آذر خودروسازان بزرگ خارجی به تهران خواهند آمد.

وی افزود: روند مذاکرات و تمدیدها نشان می‌دهد شرایط مناسب تری را پیش رو داریم چرا که همانگونه که سخنگوی رئیس جمهور اعلام کرد شرایط ما قطعا بهتر خواهد شد.

معاون امور صنایع وزیر صنعت تصریح کرد: در واقع مشکل ما تحریم صنعت خودرو نیست بلکه معضل اصلی پیش روی ما تنگاناهای موجود بر سر راه انتقال پول است.

صالحی نیا همچنین در خصوص تعرفه واردات خودرو در بودجه 94 اظهار داشت: به نظر من تعرفه واردات خودرو در بودجه 94 هیچ تغییری نمی‌کند و تعرفه منظور شده در برنامه پنجم توسعه اقتصاد کلی عنوان شده است.

انتهای پیام/
برچسب ها: هیبریدی ، همایش ، صنایع ، معدن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
United States of America
shahin
۱۳:۳۰ ۰۴ آذر ۱۳۹۳
پس دوباره قراره ماشين گرون بشه هاااااااااااا ؟؟!!
هر وقت yjc از ماشين حرف زد دو ميليون ماشينا رفتن بالا
آخرین اخبار