"محمد الهیاری" خبر داد:

ادامه اجرای طرح هفته کتاب در سراسر کشور/ تاسیس انجمن خیرین اهدا کتاب

تجلیل از مقام کتابداران، تفاهم نامه‌های همکاری بین ناشران و تاسیس انجمن خیرین اهدا کننده کتاب از جمله برنامه‌های نهاد است.

محمد الهیاری معاون امور کتاب‌خوانی و توسعه کتابخوانی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در گفتگو با خبرنگار ادبیات باشگاه خبرنگاران گفت:‌ هفته کتاب اگرچه به لحاظ تاریخی تمام شده باشد اما برنامه‌های هفته کتاب که شامل تجلیل از کتابداران سراسر کشور است تا پایان هفته جاری ادامه دارد.

وی گفت:‌ این هفته همزمان با برپایی گرامیداشت سال روز علامه طباطبایی با برنامه‌های متنوع در سراسر کشور به بررسی این شخصیت وارسته می پردازد.

الهیاری در ادامه گفت:‌ در سطح کشور بیش از 6500کتابدار داریم که به پاس خدمات آن‌ها لوح تقدیری با امضای دبیر کل نهاد هدیه داده شد واز 700نفر از کتابداران به نمایندگی از این جمعیت کتابداران در تهران تجلیل شد.

وی تصریح کرد:‌در این هفته مسئولان نهاد با حضور در برنامه‌های رادیویی و تلویزیونی راه کارهای ترویج کتاب خوانی را بررسی کردند.

الهیاری افزود: تفاهم نامه‌ای با مشارکت انجمن فرهنگی ناشران کودک و نوجوان امضا شد که بیش از 125هزار جلد کتاب از قالب کتاب‌های کودک و نوجوان توسط نهاد به سراسر کشور ارسال خواهد شد.
 
وی در ادامه گفت:‌ این هفته با افتتاحیه جشنواره کارتون کتاب غزه بود که نهاد با کمک خانه کاریکاتور آثار را داوری و برگزیدگان را اعلام کرد.

الهیاری در خصوص سایر فعالیت‌های آتی نهاد گفت: در آینده نزدیک انجمن خیرین اهدا کننده کتاب تاسیس می‌شود؛‌ البته انجمن خیرین کتابخانه ساز وجود داشته و این انجمن جدید در راستای شکل گیری کسانی که با سرمایه اندک اقدام به اهدای کتاب می کنند شکل می‌گیرد و تاکنون اساس نامه آن به مراجع ارائه شده و منتظر تصویب کانونی آن هستیم.

وی خاطر نشان کرد: تجلیل از مقام کتابداران کشور در استان‌ها با همراهی مقامات استان نظیر استاندار و مسئولین نهاد در این هفته ادامه دارد.


انتهای پیام/  اس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار