معاون عملیات شرکت فرودگاه‌ها خبر داد

بدهی ۴۷۰ میلیارد تومانی شرکت‌های هواپیمایی به شرکت فرودگاه‌ها/ پرواز ۷ ایرلاین آمریکایی از آسمان ایران

شوشتری گفت: در حال حاضر شرکت‌های هواپیمایی ۴۷۰ میلیارد تومان بدهی به شرکت فرودگاه‌ها دارند و ۷ ایرلاین آمریکایی آسمان ایران را برای پرواز انتخاب کرده‌اند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران؛ مومنی رخ در نشست تخصصی معرفی وظایف و مسئولیت‌های شرکت فرودگاه‌های کشور با بیان اینکه در هر کشور یک سازمان زیر نظر دولت فعالیت می‌کند، گفت: شرکت فرودگاه‌های کشور دارای مسئولیت و قوانین بسیاری است.  
 
وی در ادامه افزود: از۳۰ سال گذشته شرکت فرودگاه‌های کشور تحت عنوان شرکت مادرتخصصی فرودگاه‌های کشور در بخش خدمات هوایی، مسافربری فعالیت می‌کند.  
 
مومنی رخ در ادامه یادآور شد: وظیه شرکت‌های هواپیمایی و ایرلاین‌ها جابجایی مسافر و بار در سراسر کشور است.  
 
در ادامه این نشست، شوشتری معاون عملیات هوانوردی شرکت فرودگاه‌های کشور با بیان اینکه تمامی پروازهای کشور تحت مرکز کنترل فضایی کشور است، گفت: ۱۸۰۰ پرواز در طول شبانه روز انجام می‌شود و تمامی نشست و برخاست‌های بین المللی و پروازهای داخلی از طریق این مرکز انجام می‌شود.  
 
معاون عملیات هوانوردی شرکت فرودگاه‌های کشور در ادامه اظهار داشت: بخش صنعت هواپیمایی کشور عبارت است از سازمان هواپیمایی کشور، شرکت‌های هواپیمایی، سازندگان هواپیما، ارائه دهندگان خدمات فرودگاهی و ارائه دهندگان خدمات ناوبری هوایی است.  
 
شوشتری در ادامه اظهار داشت: ۵۴ فرودگاه در سطح کشور مالکیت آن برعهده شرکت فرودگاه‌های کشور است.  
 
وی در ادامه به بخشی از وظایف شرکت فرودگاه‌های کشور اشاره کرد و گفت: مدیریت، نگهداری توسعه و بهره برداری از ۵۴ فرودگاه، کنترل پرواز‌ها در سرتاسر آسمان کشور، تامین سلامت و بی‌خطری پرواز‌ها و هدایت آن‌ها و بهسازی توسعه فرودگاه‌های کشور از جمله وظایف این شرکت به شمار می‌رود.  
 
شوشتری در ادامه به بخشی از تعهدات بین المللی ایکائو اشاره کرد و گفت: ارائه خدمات در قالب استانداردهای بین المللی و مقررات وضع شده توسط سازمان هواپیمایی کشوری، هماهنگی با دفا‌تر منطقه‌ای ایکائو وبرنامه ریزی جهت استفاده از تکنولوژی ماهوارهای و نصب سیستم‌های نرم افزاری و سخت افزاری مرتبط و همچنین تدوین دستورالعمل همکاری با کلیه کشورهای همسایه جهت انجام مبادلات ترافیک هوایی و برنامه ریزی بهتر آن از جمله وظایف شرکت فرودگاه‌ها در ایکائو به شمار می‌رود.  
 
وی با بیان اینکه در حال حاضر ۱۰۳ نوع راه هوایی به مساحت ۶۱ هزار و ۷۷۶ کیلومتر وجود دارد گفت: بخشی از این نوع راه‌های هوایی سنتی است که تعداد آن‌ها ۶۶ مورد و بخشی از آن‌ها ماهواره‌ای است.  
 
وی در ادامه اظهار داشت: تعداد مسیرهای سنتی ۶۶ راه به مساحت ۳۷هزار و ۷۱۰ کیلومتر و تعداد مسیرهای ماهواره‌ای ۳۷ راه به مساحت ۲۴ هزار و ۶۶ کیلومتر است.  
 
شوشتری در ادامه به فرودگاه‌های تحت مالکیت شرکت فرودگاه‌ها اشاره کرد و گفت: ۹ فرودگاه بین المللی و ۲۵ فرودگاه مرز هوایی و ۲۰ فرودگاه داخلی و ۴ فرودگاه در دست مطالعه است.  
 
وی با اشاره به اینکه ساخت فرودگاه بسیار هزینه بر است، گفت: در حال حاضر ۴ فرودگاهی که در دست مطالعه است به دلیل افزایش هزینه‌های ساخت و نگهداری آن همچنان در دست مطالعه قرار دارد.  
 
معاون عملیات هوانوردی شرکت فرودگاه‌ها در ادامه توضیح داد: ۱۷۸ هزار و ۶۸۵ پرواز عبوری در سال ۹۲ از آسمان ایران پرواز کرده، این در حالی است که در سال ۹۱، تنها ۱۶۴ هزار پرواز داشتیم که این آمار‌ها نشان دهنده رشد ۶۸ درصدی پرواز‌ها از آسمان ایران است.  
 
شوشتری در ادامه اظهار داشت: سال ۸۰، سیستم هوایی کشور مجهز به سیستم راداری شد و ترافیک هوایی کشور رشد خوبی را داشت  
 
شوشتری در ادامه افزود: در ۲۴ ساعت گذشته ۹۰۵ ترافیک هوایی در آسمان ایران وجود داشته است.  
 
معاون عملیات هوانوردی شرکت فرودگاه‌ها در ادامه آماری از تعداد مسافران ارائه کرد و گفت: در ۷ ماهه سال ۹۳ تعداد مسافران داخلی ۱۹۵۸۱۳۰۹ و در سال۹۲، ۱۷۸۴۶۲۴۱ بوده که امسال رشد ۱۰ درصدی داشته است.  
 
در ادامه، وی به پروازهای بین المللی اشاره کرد و گفت: تعداد مسافران در سال ۹۳، ۶۸۶۲۷۰۲ بوده در حالی که در سال ۹۲، ۵۳۳۹۲۵۲ مسافر داشته که این امر نشان دهنده رشد ۲۵ درصدی مسافران بین المللی است.  
 
شوشتری تعداد مسافران هوایی کشور را ۲۶۲۶۴۰۶۱ در سال ۹۳ دانست و گفت: در سال ۹۲ تعداد مسافران ۲۳۱۸۵۴۹۳ بوده که این موضوع رشد ۶۳ درصدی داشته است.  
 
معاون عملیات هوانوردی شرکت فرودگاه‌ها در ادامه افزود: در حال حاضر ۷ ایرلاین آمریکایی و ۴۵۰ ایرلاین خارجی از آسمان ایران پرواز می‌کند.  
وی در ادامه یادآور شد: در حال ساماندهی راه‌های هوایی هستیم که میزان شارژی را که از ایرلاین‌ها دریافت می‌کنیم، برای این پرواز‌ها افزایش دهیم.  
 
شوشتری در ادامه اظهار داشت: تعداد پرواز‌ها در طی۷ ماهه امسال ۲۸۸۶۳۹ بوده، این در حالی است که در ۷ ماهه سال گذشته ۲۳۹۱۹۹ بوده که این موضوع رشد ۱۷ درصدی را نشان می‌دهد.  
 
در ادامه این نشست مومنی رخ کل مطالبات شرکت فرودگاه‌ها را از شرکت‌های هواپیمایی ۴۷۰میلیارد تومان دانست و گفت: در حال حاضر شرکت فرودگاه‌های کشور مطالباتی را از ایرلاین‌ها دارد که در حال برنامه ریزی هستیم که این مطالبات را دریافت نماییم.  
 
در ادامه، مومنی رخ به تاخیرهای پرواز‌ها اشاره کرد و گفت: علت اصلی تاخیر پرواز‌ها مربوط به شرکت‌های هواپیمایی و وضعیت بد آب و هوا است و شرکت فرودگاه‌ها نقش کمی را در این تاخیر‌ها دارد. 

انتهای پیام/

برچسب ها: شوشتری ، حال ، حاضر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار