نادران در موافقت با وزیر پیشنهادی علوم:

فرهادی در جلسات عمومی و خصوصی مجلس از فتنه برائت کرده است

نماینده مردم تهران در صحن علنی گفت: فرهادی در هیچ حلقه تندرویی مشارکتی و غیر مشارکتی نه در فتنه ۸۸ و نه قبل از آن نبوده است، یادمان نمی‌رود که فرهادی به دلیل تندروی‌های اصلاح طلبان در مجلس ششم نتوانست رای اعتماد بگیرد، در صورتی که قبل از آن وزیر بود، ما این‌ها را ارج می‌نهیم.

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران؛ الیاس نادران نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در جریان رای اعتماد به وزیر پیشنهادی علوم و در موافقت با محمد فرهادی، گفت: قبل از ورود به سخنانم می‌خواهم شوخی با آقای مطهری داشته باشم که وی در قالب مخالفت با فرهادی با مجلس مخالفت کردند، خواستند یک نامه‌ای را از فتنه‌گران بخوانند که خواندند، گفت که برایش مهم نیست که داروخانه میخ می‌فروشد یا نه، کار خودش را می‌کند. امیدوارم ایشان نیز هدایت شود و با مجلس همراهی کند.  
 
وی همچنین با اشاره به دفاعیات رئیس جمهور از وزیر پیشنهادی خود افزود: در مورد رئیس جمهور که به حاشیه رفتند و بحث اختلاف رای با نفر دوم را در انتخابات ریاست جمهوری مطرح کردند، هم باید بگویم در انتخابات ریاست جمهوری گذشته نیز اختلافات بین نفر اول و نفرات بعدی نیز همین فاصله‌ها نیز بود، منتهی در سال ۷۶ دوستان تمکین کردند، قانون را پذیرفتند و تبریک گفتند اما در ۸۸ عده‌ای فتنه کردند و به مردم سالاری تمکین نکردند.  
 
نادران تصریح کرد: نظر ما این است که هرکس از مردم رای گرفت، همه باید کمک کنند که ان شاءالله آنچه که مورد رضای خدا است شکل بگیرد. ما نیز اتفاقا از باب اعتدال و اینکه برخی از مدیران یا بعضی از حلقه‌های انحرافی و تندرو اصلاح طلب شرایط را فراهم نکنند که جریان و امور دولت از اعتدال خارج شود به دولت کمک می‌کنیم، نه اینکه قصد دیگری داشته باشیم.  
 
نماینده مردم تهران در مجلس تصریح کرد: دلایل موافقتم با فرهادی وزیر پیشنهادی علوم، متعدد است، به این دلیل که دوستان گفتند مجلس بار‌ها اعلام کردند که خط قرمز مجلس در مواجهه با مدیریت‌های کلان اجرائی کشور فتنه است، دچار حاشیه‌سازی هم نخواهد شد، دو نکته مثبت از سوابق آقای فرهادی وجود دارد که یکی رفتار اخیر ایشان در مدیریت هلال احمر است که برخلاف اکثر مدیران ارشد کشور نسبت به دوره ماقبل خودشان به هیچ وجه سیاه نمایی نکرده‌اند.  
 
وی ادامه داد: نه اینکه در دوره‌های هلال احمر قبل از ایشان ضعف و کاستی نبود، ولی چون ایشان می‌خواستند حرکتی رو به جلو داشته باشند بین خودشان نگهداشتند، آسیب‌شناسی کردند، سعی کردند آن ضعف‌ها را مرتفع کنند و رسانه‌ای نکردند، این به معنی اعتدال است، نکته دومی که در رفتار آقای فرهادی وجود دارد، این است که وی در هیچ حلقه تندرویی مشارکتی و غیر مشارکتی نه در فتنه ۸۸ و نه قبل از آن نبوده است، یادمان نمی‌رود که فرهادی به دلیل تندروی‌های اصلاح طلبان در مجلس ششم در دولت دوم خاتمی نتوانست رای اعتماد بگیرد، در صورتی که قبل از آن وزیر بود، ما این‌ها را ارج می‌نهیم.  
 
نادران گفت: دوستان اصولگرای مجلس هم از امثال ایشان هیچ توقعی نداشته و ندارند، اگر یک مورد از آقای رئیس جمهور تا بقیه سراغ دارند که مجلس بابت این رای اعتماد‌ها یا ندادن‌ها، استیضاح کردن یا نکردن‌ها مطالبه‌ای داشته، از همین تریبون مجلس اعلام کند.  
 
وی ادامه داد: فتنه برای ما خط قرمز است، بدلیل اینکه آثار سیاهی که فتنه در ۸۸ و سالهای بعد از آن گذاشت، فتنه گر‌ها دشمنان این ملت را امیدوار کردند که با ایجاد شکاف‌های اجتماعی می‌توانند بیشترین فشار را بر مردم بیاورند، تحریم‌های بانک مرکزی، وزارت نفت و تحریم نفتکش‌ها و حداکثر تحریم‌های سختی که بعد از سال ۸۸ اتفاق افتاد به دلیل همین امیدواری بود که بر مردم نیز فشار آورد.  
 
نادران تصریح کرد: سران فتنه در تمام جنایت جنایتکاران بین المللی و سلطه گرانی که بعد از ۸۸ امیدوار شدند که اگر میز مذاکره را ترک کنند و روی بیاورند به تحریم‌ها می‌توانند از مردم ایران امتیاز بگیرند، در همه آن‌ها شریکند، دامان آقای فرهادی بری از این اتهامات است.  
 
این نماینده مجلس نهم اظهار داشت: انتظار داریم که وقتی وی به وزارت علوم وارد شد، بر همین وجه عمل کند، ما انتظار داریم که سیاست‌های وزارت علوم تغییر کند، ما به آقای فرجی دانا عرض کردیم که شما باید وزارتخانه را اداره کنید، نه اینکه شما را اداره کنند، متاسفانه بعد دیدیم که جریانات تندرو داخل وزارت علوم وی را مدیریت کردند.  
 
وی افزود: ما از دکتر فرهادی انتظار داریم که وزارتخانه را با مشی خودش اداره کند و افرادی را برای معاونت‌ها انتخاب کند که نظام، انقلاب و مجلس و همه دلسوزان که دغدغه دارند محیط دانشگاه به شرایط ۸۸ بازنگردد و پیشرفت علمی و توسعه داشته باشد.  
 
نادران یادآور شد: در جلسات خصوصی و عمومی فرهادی ضمن برائت از فتنه صراحتا اعلام کردند که سرباز ولایت هستند و ما دست سربازان ولایت را می‌بوسیم، لذا انتظار ما از این وزیر پیشنهادی این است که خط مشی ما و فصل الخطاب عزل و نصب اساتید، روسای دانشگاه‌ها، اخراجی‌ها و کسانی که مورد ظلم قرار گرفته‌اند و با کسانی که سیاسی برخورد شد را براساس قانون و ملاک مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی برخورد کرده و از رفتار خودسرانه فردی و جناحی خودداری کند.  
 
این نماینده مردم تهران اظهار داشت: دوستان گفتند که چرا یک پزشک را برای وزارت علوم معرفی کردند، ما از آقای روحانی این سوال را داریم، نه از فرهادی، وی در جوانی که وزارت علوم را اداره کردند که آموزش پزشکی هم جزو آن بود، امروز که پخته شده‌اند و می‌انسال هستند حتما وزارت علوم را بهتر از گذشته اداره خواهند کرد.  
 
وی خاطرنشان کرد: رای ما به وی به همه وزرایی که از این مجلس رای اعتماد گرفتند، رای موافق مشروط است تا در این گفتمان باقی هستند و در این چارچوب عمل می‌کنند و سرباز ولایت هستند، ما از آن‌ها حمایت می‌کنیم و اگر خدای نکرده مجلس ببیند که جریانات انحرافی سعی کردند کارهای خود را انجام دهند، باید بگویم که ما با کسی عهد اخوت نبسته‌ایم و امیدواریم که وزارت علوم به سامان برسد.  
 
نادران گفت: امیدوارم نمایندگان مجلس به حاشیه‌سازی‌های رسانه‌ها و حاشیه‌های امروز توجه نکنند و به دکتر فرهادی رای قاطع مثبت دهیم.  
 
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار