آشتی "عربستان و قطر" برای تشدید جنگ در سوریه

عربستان سعودی به همراه دوستان خود در بحرین و امارات متحده عربی جنگ سرد خود علیه قطر را متوقف کرده و هفته گذشته پس از مدتها سفرای خود را به دوحه اعزام کردند .

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از گلوبال ریسرچ ؛ این پایگاه خبری در مقاله ای به قلم " آندره کوریبکو" تحلیگر سیاسی و روزنامه نگار روس نوشت : آشتی ناگهانی میان عربستان و قطر دارای پیام های زیادی برای جنگی است که در سوریه به راه افتاده و هدف غایی آن تقسیم غرب آسیا و شمال آفریقا بین دوحه و ریاض می باشد . 

عربستان سعودی به همراه دوستان خود در بحرین و امارات متحده عربی جنگ سرد خود علیه قطر را متوقف کرده و هفته گذشته پس از مدتها سفرای خود را به دوحه اعزام کردند . حدود هشت ماه پیش این سفرا به منظور اعلام اعتراض دولت های خود به حمایت دوحه از اخوان المسلمین _ بعنوان تهدیدی برای سلطنت های آل سعود ، آل خلیفه و شیوخ اماراتی _ قطر را ترک کردند . 

تنها چند روز پیش از اعلام آشتی میان قطر و عربستان ، دو شکاف دیگر در میدان جنگ علیه دولت سوریه یعنی جبهه النصره ( تروریست های وابسته به قطر ) و داعش ( تروریست های تکفیری _ بعثی وابسته به عربستان ) اعلام اتحاد و آشتی با یکدیگر کردند تا از این طریق بتوانند با قدرت بیشتری برای سقوط دولت بشار اسد در سوریه بجنگند . 

اکنون که ریاض و دوحه به نقطه مشترکی برای حل و فصل اختلافات خود در غرب آسیا رسیده اند به احتمال فراوان منطقه غرب آسیا و شمال آفریقا را میان خود تقسیم کنند تا بار دیگر به اختلاط منافع و تنش زایی گرفتار نشوند . به احتمال فراوان مناطق آغاز شده از غرب مصر را منطقه کنترلی خود اعلام کند و عربستان شرق آن را (!) . 

در ادامه این مقاله آمده است: در تقسیم بندی احتمالی منطقه توسط عربستان و قطر ، لیبی _ و ذخایر عظیم نفتی آن _ جزو زیرشاخه های دوحه محسوب می شود . شورشیان تروریست در این کشور نیز ازسوی قطر تامین مالی و تسلیحاتی می شوند . الجزایر نیز که دومین منبع تامین کننده گاز کشورهای اروپایی محسوب میشود ، تحت سلطه قطر قرار می گیرد . 

در مرز شرقی این تقسیم بندی توهمی توسط دوحه و ریاض ، عربستان قرار دارد که با محافظه کاری های سیاسی تلاش می کند که پادشاهی و حکومت موروثی _ سلطنتی خود را در برابر اسلام سیاسی حفظ نماید . بنابراین زمانی که قطر از میدان شرکای اخوان المسلمین خارج شود دیگر مشکلی برای تداوم اقدامات ریاض در منطقه نخواهد بود . 

بی شک هر آنچه عربستان و قطر برای تسلط در منطقه غرب آسیا در سر دارند در وهله اول با هدف براندازی نظام بشار اسد در سوریه اجرا می شود چرا که از دیدگاه آنها سوریه یکی از قطب های اصلی و مهم در میان دشمنان امپرالیسم غربی در منطقه می باشد . بعلاوه اینکه دمشق یکی از هم پیمانان دیرینه و قدرتمند تهران نیز به شمار می اید . 



انتهای پیام /




برچسب ها: قطر ، عربستان ، درگیری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
علی بازاری
۱۱:۲۸ ۱۴ آذر ۱۳۹۳
خدا آنها را لعنت کند
آخرین اخبار