امیر دریادار سیاری در حرم امام خمینی(ره) عنوان کرد

حفظ حاکمیت ایران در خلیج فارس و تنگه هرمز/ عملیات به یادماندنی "مروارید" و اسکورت 10 هزار نفت‌کش در جنگ

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: ما اکنون در آب‌های آزاد مشغول مأموریت‌های بسیاری هستیم و همه تحرکات را رصد می‌کنیم.

به گزارش خبرنگار دفاعی- امنیتی باشگاه خبرنگاران، امیر دریادار حبیب‌الله سیاری، فرمانده‌ نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با حضور در مرقد مطهر امام راحل و تجدید میثاق با آرمان‌های بنیانگذار انقلاب اسلامی حضرت امام‌خمینی(ره)، طی سخنانی با تبریک هفتم آذر سالروز نیروی دریایی راهبردی جمهوری اسلامی ایران و سالروز موفقیت در عملیات مروارید اظهار داشت: امروز برای تجدید عهد و پیمان با بنیانگذار انقلاب اسلامی در این مکان حضور یافتیم تا بگوییم پس از انقلاب و هشت سال دفاع مقدس از آن چه معمار انقلاب برای ما برآورده کرده بود، یعنی استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی دفاع خواهیم کرد.
 
وی بیان داشت: زمانی که دشمن تا بن دندان مسلح به کشور ما حمله کرد یکی از اهدافش حکمرانی بر خلیج فارس بود که با رشادت‌های نیروی دریایی و رزمندگان اسلام هیچ زمان به این مهم دست پیدا نکرد و در تمامی عرصه‌ها با شکست‌های سنگینی مواجه شد.
 
فرمانده نداجا در ادامه به موضع‌گیری‌های محکم و صریح امام (ره) در قبال دشمنان و دلگرمی به مردم اشاره کرد و گفت: امام (ره) زمانی که جنگ شروع شد فرمودند که دیوانه‌ای سنگی در چاه انداخته، او را سرجایش بنشانید و در زمانی دیگر می‌فرمایند جنگ، جنگ است و عزت و شرف ما در گرو این جنگ است که امام با این موضع‌گیری‌های مستحکم خود مردم را برای جنگ آماده و دفاع را مقدس کردند.
 
وی ادامه داد: امام (ره) اهداف جنگ را طبق اسلام، انقلاب، ‌ناموس و شرف برشمردند تا دفاع جنبه قداست پیدا کند از همین رو جنگ را به مردم سپردند.
 
امیر دریادار سیاری تصریح کرد: دشمن قبل از حمله به کشور ما در مخیله‌اش این مقاومت و استقامت ما نمی‌گنجید زیرا فکر می‌کرد که جمهوری اسلامی ایران با کمبود تجهیزات و خروج مستشران خارجی از کشور نمی‌تواند وارد جنگ شود که سخت در اشتباه بودند زیرا جوانان این مرز و بوم در کمترین زمان ممکن با فرمان رهبر خود، امام خمینی بر تجهیزات مسلط و وارد جنگ شدند.
 
فرمانده نداجا در ادامه اشاره به پیروزی در علمیات غرورآفرین مروارید کرد و گفت: در عملیات مروارید یکی از دستاوردهای مهم ما انهدام نیروی دریایی عراق بود و با رشادت‌های آن زمان ما نیروی دریایی رژیم بعث متلاشی شد. از همین رو تمامی بنادر عراق توسط نداجا محاصره شد و صادرات نفت به دشمن به کلی قطع شد.
 
وی افزود: در آن زمان پایگاه البکر و الامیه منهدم شد. از همین رو ضربه سنگینی بر پیکره اقتصادی عراق وارد شد و با این عملیات بود که صادرات نفت به این کشور متوقف شد و سپس سربلندی و عزت جمهوری اسلامی ایران و قدرت دریایی ما در دنیا مطرح شد که تمام دنیا از پیروزی ما در این عملیات شگفت‌زده شدند.
 
امیر دریادار سیاری افزود: آنان در آن مقطع زمانی نمی‌دانستند که کارکنان نداجا، فرزندان راستین انقلاب هستند و تمامی این پیروزی‌ها  مرهون موضع‌گیری‌های امام خمینی (ره) است.
 
فرمانده نداجا اظهار داشت: در آن مقطع زمانی پس از شکست عراق در علمیات مروارید کمک‌هایی از سوی برخی کشورها به عراق شد اما با توجه به این کمک‌ها نداجا اجازه نداد خللی در خطوط مواصلاتی کشور بوجود آید. از همین رو با انجام 150 مورد علمیات اسکورت کاروان اقتصادی که این عمیات‌ها بسیار پیچیده بود و با هماهنگی با نیروی سطحی توپخانه، نیروی زمینی و نهاجا صورت می‌گرفت، تجارت و صادرات کالای ما با اسکورت بیش از 10 هزار نفت‌کش حفظ شد که تمام این‌‌ها نشان‌دهنده حفظ استقلال کشور بود و دشمن به هیچ یک از اهداف خود نرسید و حاکمیت جمهوری اسلامی ایران بر تمامی خلیج فارس و تنگه هرمز حفظ شد.
 
وی به بیانات امام راحل و مقام معظم رهبری در رابطه نیروی دریایی ارتش اشاره کرد و گفت: امام (ره) در پایان دفاع مقدس فرمودند که نداجا در عرصه دفاع از کشور چون نگینی درخشنده است و بر عرشه‌های خود استوار ایستاده است و مقام معظم رهبری نیز فرموده‌اند خوب است مردم بدانند که عملیات‌های نداجا باعث شد در دفاع مقدس ضربه‌ای به اقتصاد ما وارد نشود و اگر اکنون اتفاقی همچون 7 آذر برای ما بیفتد بهتر و مستحکم‌تر نیروی دریایی وارد عمل می‌شود.
 
فرمانده نداجا با اشاره به این که نیروی دریایی ارتش یک نیروی نظامی، سیاسی، علمی و اقتصادی است، اظهار داشت: تمامی این‌ها مرهون فرماندهی امام برزگوار و کارکنان نداجا است که ما همیشه شعار و راه امام حسین (ع) را ادامه می‌دهیم.
 
امیر دریادار سیاری تصریح کرد: از سال 86 به فرمان مقام معظم رهبری، نیروی دریایی ارتش به یک نیروی راهبردی تبدیل شده است. از همین رو با ورود به آب‌های آزاد و مدار 10 درجه، مشغول مأموریت هستیم و تمام تحرکات را رصد می‌کنیم که امروز تمامی دنیا روی توانمندی ما حساب باز کرده‌اند.
 
وی به توسعه سواحل مکران اشاره کرد و گفت:‌ امروز توسعه سواحل مکران در دستور کار قرار گرفته است و ما در این  عرصه پیشگام هستیم و کارکنان ما با خانواده‌هایشان در سواحل مکران حاضر هستند تا همه ارگان‌های دریایی در منافع جمهوری اسلامی در جهت پیشرفت کشور، بهره‌برداری لازم کنند که این امنیت در سواحل و دریای آزاد به پیشبرد این اهداف کمک به‌سزایی می‌کند.
 
فرمانده نداجا در پایان خاطرنشان کرد: ما به دنبال آن هستیم که دستورات مقام معظم رهبری را در سواحل مکران و آب‌های آزاد پیش ببریم و در این مسیر با اقتدار عمل کنیم که تمامی این اقتدار و تلاش‌های ما به برکت خون شهدا است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار