ضرورت پرورش روحیه کارآفرینی در کودکان از سوی والدین

آمارها در زمینه تربیت کودکان به منظور کارآفرینی نشان می‌دهد که پدران 2 برابر مادران روحیه کارآفرینی را در فرزندان‌شان سرکوب می‌کنند.

به گزارش  خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، در گذشته تصور می‌شد که کارآفرینی امری ذاتی است اما اکنون مشخص شده که کارآفرینی اکتسابی است و می‌توان آن را آموزش داد.

 رضا زعفریان، کارشناس کارآفرینی طراح طرح کاشف که با شعار کودکان امروز کارآفرینان فردا نسبت به کارهای اجرایی در این خصوص فعالیت دارد در این زمینه معتقد است که تا زمانی که می‌توان کودکان را از سنین دبستان با آموزش‌های لازم به کارآفرین تبدیل کرد، چرا باید آموزش را به دوره‌های پایانی تحصیلات دانشگاهی محول کنیم، زیرا این امر موجب می‌شود تا نتایج مطلوب را به دست نیاوریم.
 
زعفریان در ادامه می‌افزاید:‌ طبق آمارهای ما در خصوص تربیت کودکان برای کارآفرینی، پدران 2 برابر مادران روحیه کارآفرینی را در فرزندان‌شان سرکوب می‌کنند، این در حالی است که در فرهنگ عمومی ما، پدران محور اقتصادی خانواده هستند.
 
بر اساس این گزارش این استاد دانشگاه معتقد است در جامعه امروز پشتیبانی و حمایت والدین از فرزندان و تأمین تمام نیازهای آن‌ها از عوامل مهم پرورش نیافتن خلاقیت در کودکان است که این امر خود موجب بیکاری آن‌ها در آینده می‌شود.
 
گفتنی است طبق سنجشی که در تعدادی از بهترین مدارس تهران صورت گرفته، از صد در صد دانش آموزان تنها سی درصد آن‌ها افرادی خلاق بوده‌اند که این امر بسیار ناراحت‌کننده است.
 
انتهای پیام/

برچسب ها: پرورش ، روحیه ، کارافرینی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار