فردا؛ آغاز بکار کنفرانس بین المللی کاشی و سرامیک ایران در تهران

اولین کنفرانس بین المللی کاشی، سرامیک و چینی بهداشتی ایران، فردا با حضور نمایندگانی از کشورهای اروپائی و آسیائی و همچنین صنعتگران ، محققان، متخصصان ، کارشناسان و دانشجویان حوزه صنعت کاشی و سرامیک و مقامات دولتی و غیر دولتی، در تهران آغاز بکار می کند.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران؛اولین کنفرانس بین المللی کاشی و سرامیک ایران؛ در این کنفرانس اساتید و نمایندگانی از کشورهای ایتالیا، اسپانیا، استرالیا ، ترکیه و چین حضور دارند و ضمن سخنرانی و ارائه طرح ها و پروژه ها ، تولید کنندگان ایرانی را در جریان جدید ترین پیشرفت های صنعت کاشی، سرامیک و چینی بهداشتی قرار خواهند داد. 

در اولین کنفرانس بین المللی کاشی و سرامیک ایران، علاوه بر سخنرانان داخلی، 9 نفر از استادان دانشگاه های مطرح جهانی نیز سخرانی خواهند کرد.

مهندس بهنام عزیززاده دبیر اجرایی اولین کنفرانس بین المللی کاشی، سرامیک و چینی بهداشتی ایران گفت: این کنفرانس در 9 محور؛ توسعه فرآیندها محصولات و فناوری های جدید، فرمولاسیون و آماده سازی بدنه، لعاب و دکوراسیون، کاشی های خودتمیز شونده و آنتی باکتریال، بهره وری انرژی و توسعه پایدار ، مواد اولیه و ماشین آلات، محیط زیست و صنایع سرامیک و توسعه صنایع کاشی و سرامیک ایران، برگزار می شود.

وی اضافه کرد:در طول دوره ثبت نام کنفرانس، بیش از یکصد مقاله علمی متناسب با حوزه کنفرانس به دبیرخانه این کنفرانس رسید که از این تعداد هیئت داوران کنفرانس، 20 مقاله برتر را انتخاب کرد که این مقالات برگزیده در روزهای برگزاری کنفرانس، ارائه خواهد شد. 

عزیززاده با بیان اینکه در اولین کنفرانس بین المللی کاشی و سرامیک ایران ،دو پنل و کارگاه علمی آموزشی با موضوع چاپ دیجیتال برگزار می شود، افزود: در حاشیه این کنفرانس نیز نمایشگاهی از جدیدترین صنایع و تجهیزات صنعت کاشی و سرامیک و همچنین فعالیت های تحقیقاتی و دانشگاهی این حوزه برگزار خواهد شد.

دبیر اجرایی اولین کنفرانس بین المللی کاشی، سرامیک و چینی بهداشتی ایران در ادامه گفت: با سرمایه گذاری هائی عظیمی که طی سال های اخیر در این صنعت صورت گرفت است ، صنعت کاشی و سرامیک کشور به رشد بسیار مطلوبی در کمیت و کیفیت تولیدات دست یافته است بطوری که ایران در حال حاضر چهارمین کشور تولیدکننده و همچنین چهارمین کشور صادرکننده  کاشی و سرامیک در جهان به شمار می رود.
 
وی اضافه کرد: با وجود رشد مناسب صنعت کاشی وسرامیک طی سالهای اخیر، اما این صنعت مهم کشور تا حدودی از دید جهانیان مغفول مانده است و دست اندرکاران این بخش وظیفه دارند در جهت اعتلای صنعت کاشی و سرامیک ایران و در پی آن توسعه صادرات گامهای مهمی بردارند.

گفتنی است؛کارخانه ها و واحد های صنعتی کشورمان در حال حاضر سالانه 500 میلیون متر مربع کاشی و سرامیک تولید می کنند که از این رقم 350 میلیون متر مربع آن در داخل مصرف می شود و  مابقی نیز به دیگر کشور ها صادر می شود . از صادرات محصولات کاشی و سرامیک، سالانه بیش از 455 میلیون دلار ارزآوری صورت می گیرد. 

در صنعت کاشی و سرامیک کشور تاکنون بیش از 3 میلیارد و 600 میلیون دلار سرمایه گذاری صورت گرفته و بیش از 380 هزار فرصت شغلی ایجاد شده است .

اولین کنفرانس بین المللی کاشی سرامیک و چینی بهداشتی ایران روزهای 8 و 9 آذر ماه جاری در مرکز همایش های بین المللی هتل المپیک تهران برگزار شود. 

انتهای پیام/
 

برچسب ها: کاشی ، سرامیک ، نمایشگاه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار