معاون امنیتی وزیر کشور:

بازسازی "افغانستان" راهکاری موثر برای بازگشت پناهندگان افغانی است

معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور با تاکید بر ضرورت ایجاد سازو کارهای مؤثر برای بازگشت پناهندگان افغانی به کشورشان، گفت: بازسازی و توسعه افغانستان، مهم ترین راهکار در این زمینه است.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران ،  منطقه قم، حسین ذوالفقاری روز پنجشنبه در دومین همایش بررسی مسائل فرهنگی و اجتماعی پناهندگان در مجتمع یاوران مهدی(عج) قم، با تبیین مسائل مهم ملی و منطقه ای اظهار کرد: امروز دنیای اسلام با چالش ها و مسائل مهمی روبرو است.

معاون وزیر کشور شکل گیری گروه‌های افراطی و تکفیری، حضور قدرت های بیگانه در کشورهای اسلامی به بهانه مقابله با تروریسم و ایجاد نظم و آرامش و فهم و قرائت های نادرست از اسلام را از مهم ترین مسائل و چالش های حال حاضر کشورهای اسلامی دانست و گفت: اقدامات وحشیانه و خارج از قواعد دین امروز گروه های تکفیری پیکره اسلام را خدشه دار نموده اند.

وی با بیان این که هر فرد و گروهی و با هر عنوانی، اقدام و حرکتی بر خلاف اسلام و بنام دین انجام دهد، اقدام او از دشمنان اسلام هم بدتر است تصریح کرد: در مقطع حساس کنونی همه وظیفه داریم تا بر اساس اسلام واقعی و رهنمودهای علما و مرجعیت دینی، عمل نماییم.

ذوالفقاری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به آمار بالای پناهندگان افغانی در ایران، درگیری های داخلی، مواد مخدر و مهاجرت را از جمله مشکلات مهم کشور دوست و همسایه افغانستان عنوان و خاطرنشان کرد: مشکلات افغانستان باید با همت دولت و همکاری و مشارکت مردم این کشور حل شود.

معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور با بیان این که بازسازی و توسعه نیاز ضروری امروز افغانستان برای غلبه بر مشکلات داخلی و بازگشت مهاجرین این کشور است گفت: این مهم در سایه عدم دخالت کشورهای بیگانه و کمک منصفانه و غیر استکباری کشورها و سازمان های بین المللی بدست خواهد آمد.

وی با اشاره به تلاش های جمهوری اسلامی ایران برای برقراری ثبات و صلح و آرامش در منطقه افزود: ثبات در منطقه به نفع همه کشورها و ملت ها خواهد بود.

معاون وزیر با بیان این که کشور ما در طول سه دهه گذشته علیرغم تمامی مشکلات و موانع، پذیرای مهاجرین زیادی از اتباع افغانستان بوده است، نگاه مردم و مسؤلان کشور نسبت به آنان را نگاه محترمانه و مهمانانه خواند و گفت: اتباع خارجی از جمله برادران و خواهران افغانی مقیم ایران، همواره مورد احترام مردم و مسؤلان جمهوری اسلامی هستند.

ذوالفقاری با اشاره به عزم جدی جمهوری اسلامی ایران برای حل مشکلات اتباع افغانی، بر ضرورت تعامل و مشارکت بیش از پیش دولت و علما و نخبگان این کشور با مسؤلان کشورمان در زمینه ارائه راهکارهای کنترل و مقابله با آسیب های فرهنگی اجتماعی ناشی از این گروه را یادآور شد و گفت: احترام اتباع خارجی به مسائل اجتماعی و دینی و مذهبی و پایبندی و رعایت قوانین و هنجارهای جامعه از سوی این افراد مهم ترین خواسته مردم و مسؤلان نظام است.

وی با اشاره به ارتکاب برخی از جرایم برانگیزاننده احساسات عمومی توسط عده ای معدود از اتباع خارجی مقیم ایران و تبعات منفی و غیر قابل کنترل این مساله، برخورد نهادهای انتظامی و امنیتی کشورمان با این گونه جرائم را شدید و جدی توصیف و بر لزوم قانونمداری و مراقبت به جد پناهندگان در این زمینه تاکید کرد.

/انتهای پیام

منبع: ایسنا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.