هاآرتص: نظاميانی که در بخش سامانه گنبد آهنين فعاليت کردند از اختلالات روانی رنج می‌برند

یک روزنامه صهیونیستی در گزارشی نوشت نوشت آن دسته از نظامیانی صهیونیست که در جنگ اخیر غزه در بخش سامانه ضد موشکی گنبد آهنین کار می‌کردند، از اختلالات و آسیب دیدگی‌های روانی گلایه می‌کنند.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران؛ روزنامه صهیونیستی هاآرتص در شماره روز یکشنبه خود نوشت آن دسته از نظامیانی که در حمله اخیر ارتش اسرائیل به نوار غزه، در بخش سامانه ضد موشکی گنبد آهنین کار می‌کردند، از اختلالات و آسیب دیدگی‌های روانی گلایه می‌کنند. 

در این خبر به نقل از افسران و نظامیانی که در این بخش کار کرده‌اند آمده است اضطراب شدید روانی، فشارهای روحی و فشار عصبی، از علائمی است که سربازان، نظامیان و افسرانی را که در نبرد اخیر در بخش سامانه ضد موشکی گنبد آهنین فعال بودند رنج می‌دهد. 

یکی از این افسران می‌گوید: "این دسته از نظامیان که در حمله اخیر علیه نوار غزه مشارکت داشته‌اند تحت شدید‌ترین فشارهای روانی و زیر بار تنش‌های شدید و غیر قابل تحملی قرار دارند، حتی برخی نظامیان تا حد فروپاشی روانی پیش رفته‌اند هر چند تا به امروز به بهانه خدشه وارد شدن به امنیت ملی کسی به این مشکل نپرداخته است."

یکی از سربازان می‌گوید: "پس از پایان یافتن جنگ، از نظر روانی به هم ریختم، شب‌ها کابوس می‌بینم و حتی قادر نیستم بخوابم، بدنم می‌لرزد ضربان قلبم بالا رفته است و احساس فشار و خفگی می‌کنم... هنوز این اضطرابات در من وجود دارد و قادر نیستم صحنه‌های جنگ را تماشا کنم."

برخی از نظامیان نیز با طرح گلایه‌های مشابهی شرایط خدمت در سامانه گنبد آهنین را برای خود جنون آمیز خوانده‌اند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار