مدیرعامل ایران خودرو در جمع خبرنگاران:

قول می‌دهم ال 90 گران نشود/ شرکت پژو باید بهای عملکرد نامناسب خود را بدهد

مدیرعامل ایران خودرو با بیان اینکه به مشتریان قول می‌دهم ال 90 گران نشود گفت: شرکت پژو باید بهای عملکرد نامناسب خود را پرداخت کند که بهای آن می‌تواند انتقال تکنولوژی و سرمایه‌گذاری مشترک باشد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران؛ هاشم یکه‌زارع امروز در حاشیه دومین همایش بین‌المللی صنعت خودرو در پاسخ به این سوال که آیا در همایش امروز یادداشت تفاهمی با طرف فرانسوی امضا می‌شود؟ اظهار داشت: مطمئنا سیاست مونتاژکاری و سی کی دی کاری را ادامه نخواهیم داد و با شرکت‌هایی قرارداد می‌بندیم که بر مبنای سرمایه‌گذاری مشترک 50- 50 باشد و در زمینه موضوعات تحقیقاتی و پلتفرم نیز اقدامات مؤثری انجام شود.

وی تأکید کرد: بنابراین فرانسوی‌ها باید چارچوب‌هایی را که تعیین کرده‌ایم قبول کنند.

مدیرعامل ایران خودرو در پاسخ به این سوال که چرا ایران خودرو بیشتر تمایل دارد با شرکت‌های فرانسوی قرارداد امضا کند؟ گفت: این شرکت‌ها از قبل در ایران حضور داشتند و هم‌اکنون 25 درصد خودروهایی که در کشور تردد می‌کنند فرانسوی هستند البته این موضوع دلیل نمی‌شود که ما چارچوب‌های خود را زیر پا بگذاریم.

وی افزود: باید منافع ملی در نظر گرفته شود از این رو تنها در صورتی با شرکت‌های فرانسوی قرارداد امضا می‌کنیم که چارچوب‌های مدنظر ما را رعایت کنند.

یکه‌زارع اظهار داشت: ما به دنبل مشارکت خارجی به صورت 50-50 برای تأمین خودرو هستیم که هم‌اکنون چنین شراکتی در کشور وجود ندارد.

مدیرعامل ایران خودرو در پاسخ به سوالی مبنی بر احتمال حضور شرکت‌های‌ آمریکایی در ایران تصریح کرد: مطمئنا شرکت‌های آمریکایی مشتاق به حضور در ایران هستند اما این مسئله در صورت باز شدن فضا امکان‌پذیر خواهد بود.
 
کاهش تولید ال 90، موجب کاهش عرضه این محصول در بازار شد

یکه‌زارع همچنین در خصوص شایعه دپوی خودروی ال 90 اظهار داشت: اصولا دپوی هیچ خودرویی امکان‌پذیر نیست.

وی افزود: در زمینه تندر 90 نیز به دلیل عدم ارائه برخی از قطعات از سوی شرکت رنو تولید این محصول کاهش یافت از این رو نزولی شدن تیراژ تولید ال 90 موجب کاهش عرضه این خودرو در بازار شد.

مدیرعامل ایران خودرو در خصوص قیمت ال 90 نیز تصریح کرد: گرانی ال 90 هیچ نفعی برای خودروساز ندارد و ما به مشتریان قول می‌دهیم این اتفاق نخواهد افتاد.

به گفته وی، در پنج سال آینده شرایط صنعت خودروی ایران متفاوت از شرایط فعلی خواهد بود.

مدیرعامل ایران خودرو همچنین در پاسخ به سوالی مبنی بر عملکرد نامناسب شرکت پژو در گذشته و چگونگی انعقاد قرارداد همکاری‌های جدید با این شرکت گفت: پژو در شرایطی ایران را ترک کرد که صنعت خودروی ایران آسیب زیادی را متحمل شد از این رو این شرکت باید بهای این اقدام را پرداخت کند که بهای آن می‌تواند انتقال تکنولوژی و سرمایه‌گذاری مشترک باشد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار