میرکوهی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

اصلاح ایرادات شورای نگهبان به طرح کاداستر/ این طرح در نوبت دستور کار مجلس است

معاون حقوقی و پارلمانی وزیر دادگستری گفت: ایراداتی که شورای نگهبا ن به طرح کاداستر گرفته بود، در دو مرحله اصلاح شد و با تایید شورای نگهبان این طرح در نوبت دستور کار مجلس شورای اسلامی قرار دارد.

"عبدالعلی میرکوهی"معاون حقوقی و پارلمانی وزیر دادگستری، در گفتگو با خبرنگار حقوقی قضایی باشگاه خبرنگاران، با اشاره به آخرین وضعیت لوایح قضایی از جمله، طرح کاداستر اظهارداشت: ایراداتی که شورای نگهبان به طرح کاداستر گرفته بود، در دو مرحله اصلاح و با تایید شورای نگهبان این طرح در نوبت دستور کار مجلس شورای اسلامی قرار دارد.
 
وی در ارتباط با طرح حمایت از آمرین به معروف و ناهیان از منکر تصریح کرد: نمایندگان، ماده ۸ این طرح را به منظور بررسی دقیق‌تر و بیشتر به کمیسیون مربوطه که متشکل از کمیسیون حقوقی و قضایی و فرهنگی مجلس است بازگرداندند.
 
معاون حقوقی و پارلمانی وزیر دادگستری در پایان در ارتباط با لایحه قانون تجارت خاطر نشان کرد: هنوز در کمیسیون اصلی جلسه‌ای در این رابطه تشکیل نشده و این لایحه به کمیسیون اصلی ارجاع نشده است، چرا که با توجه به فوریت بررسی لایحه بخشی از مقررات مالی دولت در صحن علنی مجلس، بررسی لوایح قضایی دیگر فعلا در دستور کار نیست و جلسات کمیسیون حقوقی و قضایی برگزار نمی‌شود.
 
گفتنی است؛ قانون تجارت مهمترین مجموعه مدون قوانین مربوط به امور بازرگانی در ایران است که اساس حقوق تجارت ایران را تشکیل می‌دهد، بنابراین انتظار می‌رفت با وجود اینکه حدود 10 سال از آماده شدن این لایحه می‌گذرد تاکنون به قانون تبدیل شده باشد، اما جای تعجب است که این قانون همچنان در مجلس شورای اسلامی معطل مانده است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار