لاهوتی در نطق میان‌‌دستور:

دولت حجم مبادلات اقتصادی با روسیه و چین را به حداکثر برساند/ آخوندی باید پاسخ قانع‌کننده‌ای درباره سقوط هواپیمای آنتونف بدهد

عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: دولت باید حجم مبادلات تجاری و اقتصادی خود را با روسیه و چین به حداکثر برساند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران ،" مهرداد  بائوج لاهوتی" نماینده مردم رشت و لنگرود  در جلسه علنی  امروز (سه‌شنبه11 آذر) در نطق میان‌دستور خود با اشاره به مذاکرات هسته‌ای ایران و گروه 1+5، گفت: در مذاکرات وین دو واقعیت مهم برای جهانیان مطرح شد که، یکی زیاده‌خواهی آمریکا بود که با رفع همه تحریم‌ها مخالفت و سایر کشورهای عضو 1+5 را نیز برای ادامه این مسیر تشویق کرد و دیگری ایستادگی و مقاومت تحسین‌برانگیز تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای کشورمان بود که از منافع کشور در عرصه‌های هسته‌ای به خوبی دفاع کرد و اجازه نداد آمریکا اهداف خود را محقق کند.
 
وی ادامه داد: آمریکا باید این واقعیت را درک کند که ملت ایران هیچ گاه از حقوق هسته‌ای خود که سرمایه ملی آن است، عقب‌نشینی نخواهد کرد و مجلس نیز از همه ظرفیت‌های خود در جهت تحقق اهداف در این عرصه و مقابله با تحریم‌های ظالمانه استفاده خواهد کرد.
 
عضو کمیسیون عمران مجلس با مورد توجه قرار دادن موضوع پارازیت، تاکید کرد: این موضوع، فنی، اما تخصصی است و درخواست ما از دولت و شورای عالی امنیت ملی این است که گرچه باید از ارزش‌های انقلاب صیانت شود، اما سلامتی مردم نیز در اولویت است و دولت و شورای امنیت به این مسئله توجه داشته باشند.

لاهوتی، افزود: دولت باید حجم مبادلات تجاری و اقتصادی خود را با روسیه و دولت چین به حداکثر برساند.

نماینده مردم لنگرود با پخش فیلمی از وضعیت نامناسب بهداشتی شهری پسماندهای استان گیلان، خطاب به رییس سازمان محیط زیست گفت: پسماندها و زباله‌های خانگی در استان گیلان فقط توسط مردم بومی تولید نمی‌شود، ما پذیرای همه مردم ایران هستیم، خانم ابتکار شما دو دوره رییس سازمان حفاظت محیط زیست بودید این چه وضعیتی است که در استان گیلان مشاهده می‌شود، چرا باید استان گیلان در رتبه دوم جدول سرطان‌های کشور قرار داشته باشد؟

لاهوتی، افزود: شما چه کاره‌اید؟ بنده در این کشور به شما دستور یا هشدار می‌دهم برای رفع آلودگی‌های زیست محیطی ناشی از پسماندهای و زباله‌های خانگی اقدام عاجل انجام دهید، مدیرکل شما در استان کارش شده جلوگیری از سرمایه‌گذاری در صنعت گردشگری، آیا وظیفه این مسئول این است؟

این عضو کمیسیون عمران مجلس تاکید کرد: بندر چمخاله مورد بازدید وزیر راه و شهرسازی قرار گرفته و عده‌ای به اموال مردم در سازمان بنادر و دریانوردی خسارت می‌زنند. دولت قبل بحق از بنادر کوچک حمایت کرد و در این بنادر سرمایه‌گذاری کرد چرا شما این سیاست خوب را متوقف کردید؟ تخلیه بار کشتی‌ها ماه‌ها به طول انجامید چرا؟ عاجزانه از شما می‌خواهم که جلوی ظلم آقای سیف‌نژاد به کشور را بگیرید.
 
همچنین این نماینده مجلس  از وزیر راه وشهرسازی خواست درباره سقوط هواپیمای آنتونف پاسخ قانع‌کننده بدهد.

عضو کمیسیون عمران مجلس در پایان به مشکلات حوزه انتخابیه خود پرداخت و خواستار رسیدگی و حل آنها توسط مسئولان ذیربط شد.


انتهای پیام/

برچسب ها: مجلس ، نطق ، ظرفیت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.