صنعت و خودرو در هفته ای که گذشت

ال 90 گران نمیشود/شرکت پ‍ژو باید بهای عملکرد نامناسب خود را بدهد/فرانسه مایل به ادامه حضور در ایران است

برگزاری همایش بین المللی صنعت خودرو از مهمترین رویدادهای حوزه صنعت در هفته گذشته است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران،برگزاری همایش بین المللی صنعت خودرو از مهمترین رویدادهای حوزه صنعت در هفته گذشته است.

نهمین نمایشگاه بین المللی قطعات، لوازم و مجموعه های خودرو تهران بکار خود پایان داد
نهمین نمایشگاه بین المللی قطعات، لوازم و مجموعه های خودرو تهران که در نوع خود بزرگترین نمایشگاه بین المللی قطعات، لوازم و مجموعه های خودرو خاورمیانه محسوب می شود، در طول چهار روز برگزاری مورد استقبال چشمگیر مخاطبان قرار گرفت.

امروز و همزمان با چهارمین روز از برگزاری یازدهمین نمایشگاه بین المللی فولاد، معدن وصنايع معدني، فلزات غيرآهني،ريخته گري و كوره هاي صنعتي، آهنگري، ماشين كاري و قالب سازي ( ايران متافو)، از سیستم پیشرفته کترل کوره های ذوب آهن رو نمایی شد.

رئیس انجمن جهانی خودروسازان گفت: سال گذشته 40 میلیون دستگاه خودرو در آسیا و خاورمیانه و از جمله ایران تولید شد به گونه‌ای که تعداد خودروهای تولیدی در آسیا معادل 30 درصد خودروهای تولیدی در جهان بود.

مدیرعامل ایران خودرو با بیان اینکه به مشتریان قول می‌دهم ال 90 گران نشود گفت: شرکت پژو باید بهای عملکرد نامناسب خود را پرداخت کند که بهای آن می‌تواند انتقال تکنولوژی و سرمایه‌گذاری مشترک باشد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: ایران در توسعه روابط خود با کشورهای مختلف از هیچ کوششی دریغ نمی‌کند و سعی می‌کنیم مذکرات به نتایج مثبتی دست پیدا کند.


مدیرعامل سایپا گفت: سایپا دارای ظرفیت تولید 945 هزار خودرو در داخل کشور در سال است که این رقم در سایت های خارجی ما همچون سوریه، عراق، ونزوئلا و سودان به 46 هزار دستگاه می رسد.


مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو گفت: در حوزه قالب سازی، به دنبال این هستیم که 5 قالب ساز جدید با استفاده از منابع صندوق توسعه ملی در ایران طی سه سال آینده تاسیس شود.


قائم مقام منطقه آفریقا، خاورمیانه و هندوستان رنو گفت: رنو با همان روحیه به دنبال کار خود با خودرو سازان ایرانی است.

سفیر فرانسه در ایران گفت: فرانسه از زمان‌های گذشته در اقتصاد ایران حضور داشته و سرمایه‌گذاری انجام داده است، ضمن اینکه این کشور مایل به ادامه حضور در ایران است.

نعمت زاده گفت: گردش مالی صنایع خودرو 12 میلیادر دلار است که امیدواریم سال آینده با رشد 20 درصدی مواجه شویم.


مدیرکل اداره استاندراد تهران گفت:"امضای الکترونیک" راهکاری است که برای جلوگیری از جعل و سواستفاه گری در پیش گرفته ایم و هم اکنون زیرساخت‌های آن ایجاد شده است.

مدیر عامل گروه صنعتی ایران خودرو گفت: همکاری با خودروسازان خارجی باید در جهت ارتقاء فناوری و رقابت پذیری در بازار جهانی پیش رود و باعث وابسته شدن به آنها نشود.



وزیر صنعت با اشاره به اینکه یکی از اهداف ما افزایش تولید خودرو و صادرات است گفت: در این راستا ساخت قطعات باکیفیت بالا از اولویت‌های این صنعت می‌باشد.


واردات فولاد نیاز به تعرفه 30 تا 40 درصدی دارد/باید با دامپینگ چین مقابله کرد
دبیر انجمن تولید کنندگان فولاد ایران گفت: پیشنهاد ما این است در حدود تعرفه‌ای که ترکیه اعمال کرده است اقدام به تعرفه‌گذاری روی واردات محصولات نهایی و خام فولادی نماییم.



انتهای پیام/



برچسب ها: خودرو ، صنعت ، ال90
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار