پوشش صد در صدی حقوق پرستاران و ضایعه نخاعی/ تصویب لایحه حقوق شهروندی معلولان

معاون دفتر توانمند سازی معلولان حوزه توان بخشی کشور از پوشش صد در صدی حقوق پرستاران ضایعه نخاعی تا پایان سال خبر داد.

 به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، منصور الله وردی معاون توانمند سازی حوزه توان بخشی کشور در نشست خبری حمایت از معلولان ضایعه نخاعی گفت:‌ حوزه توان بخشی بهزیستی   کشور در سه حوزه متفاوت خدمات مختلفی را به معلولان ضایعه نخاعی ارائه می‌دهد اما نکته حائز اهمیت در این رابطه این است که عوامل مختلفی باعث به وجود آوردن یک فرد ضایع نخاعی می‌شود و همان طور هم باید تمام دستگاه‌ها همکاری لازم برای حمایت از افراد ضایعه نخاعی را با بهزیستی داشته باشند.
 
وی افزود:‌ معلول ضایعه نخاعی باید تحت پوشش بیمه تکمیلی باشد که این امر هنوز محقق نشده است.
 
الله وردی در خصوص  اهمیت توان بخشی معلولان ضایعه نخاعی گفت:‌ تمام مشکلات یک فرد ضایع نخاعی بعد از ترخیص بیمارستان که باید به استقلال کامل برسد که امر با  همکاری سایر دستگاه‌ها با بهزیستی میسر می‌شود.

معاون توانمند سازی حوزه توان بخشی کشور با اشاره به پوشش صد در صدی حقوق پرستاران ضایعه نخاعی تصریح کرد:‌ معلولان ضایعه نخاعی تنها معلولانی هستند که بر اساس قانون حق پرستاری دریافت می‌کنند که در حال حاضر بر اساس آمار بانک اطلاعاتی 15هزار معلول ضایع نخاعی در کشور وجود دارد که از این میان 12هزار و 500معلول در بخش گردنی، سینه‌ و کمری هزینه دریافت می‌کنند که این رقم در سال گذشته 5هزار نفر بود و امیدواریم تا پایان سال پوشش صد در صدی داشته باشد.
 
وی با اشاره به مبلغ حقوق پرستاری ضایعه نخاعی افزود:‌ این مبلغ در گذشته بسیار ناچیز بود و بر اساس اولویت به گردنی، سینه‌ای، کمری پرداخت می شد که امیدواریم امسال به 120 هزار تومان برسد.
 
معاون توانمند سازی حوزه توان بخشی کشور  با اشاره به اهمیت اشتغال معلولان اظهار داشت:‌ بهترین مسئله در حوزه توان بخشی اشتغال معلولان ضایعه نخاعی است که خوشبختانه بر اساس قانون  جدید از سه درصد به پنج درصد افزایش یافته است.
 
الله وردی عنوان کرد:‌ طرح توانمند سازی ضایعه نخاعی در9 استان در حال حاضر انجام می‌شود که جامعه هدف 1400نفری را پوشش می‌دهد که امید داریم در سال آینده پوشش کامل در این زمینه را داشته باشیم.

معاون توانمند سازی حوزه توان بخشی کشور ادامه داد: در حوزه توان بخشی پرداخت شهریه به معلولان و ایاب و ذهاب پرداخت می‌شود که یک سوم کل اعتبار ایاب و ذهاب به معلولان تهران اختصاص  و دو سوم  در 30استان دیگر هزینه می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: لایحه حقوق شهروندی افراد دارای معلولیت به با 63ماده به تصویب رسیده است و آماده ارسال به صحن علنی مجلس می‌باشد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار