قدمی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران عنوان کرد:

پرداخت هزینه‌های دارویی دانش آموزان استثنایی/ تحصیل 50هزار دانش آموز دیر آموز از سال آینده در مدارس عادی

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور با اشاره به این که 38هزار از دانش آموزان با نیازهای ویژه هم اکنون در مدارس عادی تحصیل می کنند گفت:‌از سال آینده 50هزار نفر از دانش آموزان دیر آموز در مدارس عادی مشغول تحصیل می‌شوند.

مجید قدمی در گفتگو باخبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران در خصوص آماده نبود مدارس عادی برای پذیرش دانش آموزان استثنایی گفت:‌آموزش فراگیر باید در شرایطی توسعه یابد که آموزش و پرورش عادی توجیه شده باشد به خصوص اکنون که کمبود معلم زیاد شده و معلمان دانش آموزان معلول را کمتر می‌پذیرند.
 
وی در ادامه افزود: برخی از معلمان مدارس عادی که دانش آموزان معلول را تحت پوشش دارند باید آموزشها و امکانات خاصی داشته باشند تا در این خصوص مقاومت نکنند.
 
قدمی با اشاره به این که 38هزار نفر از دانش آموزان با نیازهای ویژه هم اکنون در مدارس عادی تحصیل می کنند اظهار داشت:‌ از سال آینده 50هزار از دانش آموزان دیر آموز در مدارس عادی تحصیل می‌کنند که  به این ترتیب این رقم به 88هزار نفر  می‌رسد بنابر این با هماهنگی معاونت آموزش  ابتدایی این موضوع را مدیریت می‌کنیم.
 
وی در خصوص هزینه های دارویی دانش آموزان استثنایی اضافه کرد: هم اکنون در حال پیگیری بیمه درمانی دانش آموزان هستیم تا این موضوع محقق شود البته خانواده ها در هر زمان که فرزندشان نیاز به دارو دارند می‌توانند به دکتر مراجعه کرده و فاکتورهای خود را به آموزش و پرورش تحویل دهند تا از این طریق هزینه‌های آن‌ها پرداخت شود.

قدمی در پایان خاطر نشان کرد: سال آینده هزینه‌های دارویی این دانش آموزان در مدارس پرداخت خواهد شد که البته این فعالیت از مناطق محروم شروع می‌شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار