سردار باقرزاده در حسینیه فاطمه‌الزهرا:

با ابتکار متخصصین، دستگاه جسدیاب طراحی شده است/ نقش شرکت "هاشمی اغلو" در ایجاد نفاق و دلسوزی دروغین برای شهدا

فرمانده کمیته تحقیق و جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح گفت: با همت و ابتکار متخصصین و محققین یک دستگاه جسدیاب طراحی شده و بسیار نتایج خوبی را بجای گذاشته و بخش‌های قابل توجهی را دقیق نشان داده است.

به گزارش خبرنگار دفاعی- امنیتی باشگاه خبرنگاران، سردار سرتیپ پاسدار میرفیصل باقرزاده فرمانده کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح در مراسم پنجمین یادواره شهدای تفحص لشکر 27 محمدرسول‌الله اظهار داشت: با همت و ابتکار محققین یک دستگاه جسدیاب طراحی شده و بسیار نتایج خوبی را بجای گذاشته و بخش‌های قابل توجهی را دقیق نشان داده است.
 
وی افزود: در زمان جنگ 400 شهید برای انتقال شهدا دادیم و این هیچ‌گاه مطرح نشده بود و یکی از بهترین گروه‌های انتقال شهدا در لشکر 27 محمدرسول‌الله بوده و تاکنون از ابتدای جنگ بیش از 45 هزار شهید پیدا شده و رزمندگان در زمان جنگ انتقال مجروحین را به انتقال شهدا ترجیح دادند چون در اولویت بودند و به بهداری کمک کردند.  
 
سردار باقرزاده با اشاره به جستجوی شهدای مفقودی در کرکوک، قبرستان العماره، کردستان عراق و جزیره مجنون تأکید کرد: سرلشکر فیروزآبادی از ابتدا حمایت کردند و حامی اصلی ما امام رضا-ع- بوده و این طرح هم از امام رضا-ع- الهام گرفته شده است.  
 
وی ادامه داد: وقتی جنگ تمام شد تمام ارگان‌های نظامی از جمله 24 گروه از سپاه و 6 گردان از ارتش کمک کردند و شهدای زیادی از جمله شهید شهبانی، غلامی، پازوکی و محمدوند را تقدیم کردند و کمیته صلیب سرخ مساعدت‌هایی برای شناسایی ژنتیکی شهدا داشت.  
 
فرمانده کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح با اشاره به اینکه طرح جستجوی نور از امام رضا-ع- کلید خورده و جنس این مأموریت از جنس مأمویت انبیاست، اظهار داشت: یکی از شجاعت‌هایی که به خرج داده شده حرکت در خلاف جریان غالب است و پس از جنگ عده‌ای به دنبال مال اندوزی بوده و عده‌ای مشغله داشتند اما این کار انجام شد و بسیاری از خناثان به دنبال اختلال در این کار بودند که با نامه سرلشکر فیروزآبادی کمک‌ها در این زمینه بیشتر شد.  
 
سردار باقرزاده با اشاره به نقش بیگانگان و شرکت "هاشمی اغلو" در ایجاد نفاق  و دلسوزی کاذب و دروغین برای شهدا اظهار داشت: برخی قصد داشتند از طریق کویت وارد عراق شوند اما به معنای حقیقی کلمه دلسوز خانواده شهدا رزمندگانی هستند که در این زمینه ایفای نقش می‌کنند و رهبری فرمودند اجساد مطهر پس از یأس از شناسایی سریعاً و با احترام دفن شوند.

وی با اشاره به تلاش با بصیرت در این راه و نظراتی که برخی به اصطلاح روشنفکران دارند، تصریح کرد: دیروز انبوهی از جمعیت در مناطق آْذربایجان غربی شهدا را تشییع کردند و این نتیجه صحبت‌هایی است که برخی آقایان به اصطلاح تحریم کردند.
 
سردار باقرزاده در پایان با اشاره به نقش‌آفرینی شهدا و اقداماتی که آنان انجام دادند مثل شهید محمودوند، پازوکی و صابری خاطرنشان کرد: همت آن‌ها باعث شد که ما به نتایج خوبی برسیم و کار سازماندهی شده و استعداد و اقدامات بسیار خوبی انجام شده است و اخیراً شهیدی به نام "ودود" پیدا شده و در اطراف "ماووت" این شهید یافت شده است.  

انتهای پیام/ 
 

 
 
 
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار