رئیس مرکز آزمون دانشگاه آزاد اسلامی:

سالانه 5 هزار عضو هیئت علمی جذب می‌شود/حضور دانشجویان در دانشگاه‌های درجه 3 جهان

علوی فاضل گفت: براساس یک برنامه 4 ساله، سالانه 5 هزار عضو هیئت علمی جدید در دانشگاه‌های آزاد جذب می‌شوند.

علوی‌فاضل رئیس مرکز آزمون دانشگاه آزاد اسلامی در گفتگو با خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران گفت: با وجود این که در سال 93 شاهد افزایش 7 دهم برابری جذب دانشجو در مقطع دکتری بوده‌ایم، همین امر موجب شد که بسیاری از مسائل حاشیه‌ای برای دانشگاه آزاد رخ دهد.

وی افزود: بر اساس اسناد بالادستی و سند چشم‌انداز و البته سیاست ابلاغی مقام معظم رهبری در 29 شهریور 93، شاهد تأکید مقام معظم رهبری به افزایش تحصیلات تکمیلی بوده‌ایم و البته این به این مفهوم نیست که بدون زیرساخت و نقشه جامع علمی، ما جذب دانشجو داشته باشیم.

علوی‌فاضل تصریح کرد: بر اساس یک برنامه 4 ساله مقرر شد که هر سال شاهد جذب 5 هزار عضو هیئت علمی تمام وقت با مقطع دکتری و یا دانشجوی دکتری باشیم.

وی در ادامه به آمار جذب دانشجوی دکتری در سال 93 اشاره کرد و اظهار داشت: تعداد جذب دانشجوی دکتری در تمام دانشگاه‌های دولتی و غیردولتی در سال 93، 340 هزار نفر بوده است. چنانچه کل پذیرش در مقطع دکتری تخصصی و پردیس دانشگاه‌ها 24 هزار نفر بوده  و این آمار حاکی از آن است که تنها 7 یا 8 درصد دانشجویان دکتری در دانشگاه‌ها جذب می‌شوند.

علوی‌فاضل تصریح کرد: 2 یا 3 درصد دانشجویان با اخذ ویزا و یا گرند در دانشگاه‌های برتر جهان جذب می‌شوند و یا حتی این دانشجویان در دانشگاه‌های اطراف کشور (یعنی دانشگاه‌های درجه 2 و 3) مشغول فعالیت‌های پژوهشی هستند و مشکلات آن‌ها را برطرف می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: باید فرصتی جهت جذب اعضای هیئت علمی و اساتید در دانشگاه‌ها فراهم شود.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار